Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.11.2010, 12:38
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Calmari Näytä viesti
Ainakin hj:n murikka näytti siltä että jopa meikä vois kokeilla sen simmaamista, eikös se simmaannu niilla pyöritettävillä jutskilla ilman mitään erillisiä simmi levyjä ?? hiukka kätevämpi kuin esim Uazissa.
Kyllä se pinionin laakerin alle shimmilevyt siltikin tarvitsee.
Ainakin LJ:n perämurikka tarvii, ja helpottaa shimmausta kun sorvaa jostain vanhasta laakerista vähän väljän shimmauslaakerin, helpompi purkaa laakeri pois.
Vanhoja välityksiäkö Rompe1 on säädättämässä vanhoilla laakereilla?

__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.11.2010, 12:55
Rompe1:n Avatar
Rompe1 Rompe1 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 04.12.08
Sijainti: Metsämaa
Viestit: 5.006
Question

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
Kyllä se pinionin laakerin alle shimmilevyt siltikin tarvitsee.
Ainakin LJ:n perämurikka tarvii, ja helpottaa shimmausta kun sorvaa jostain vanhasta laakerista vähän väljän shimmauslaakerin, helpompi purkaa laakeri pois.
Vanhoja välityksiäkö Rompe1 on säädättämässä vanhoilla laakereilla?
Kyseessä 200tkm ajettu perä, ja sinne tars heittää Aussielocker-kamat sisään samalla. Kyl maar sinne laakerit tarttee vaihtaa kuiteskin, vaiko eikö muka???
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy
" Si vis pacem, para bellum..."
Rahalla saa, ja maasturilla pääsee...
Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!!
Mitäs tähän sanois Honda-mies???
Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa
Jokivarren VPK
www.facebook.com/junnupaloautot
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.11.2010, 12:56
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.708
Perusasetus

hammasvälyksen saa kyllä säädettyä niillä poskilaakereiden säädettävillä "muttereilla", kosketuskuvioon on niilläkin tietysti vaikutuksensa. ja jotta saadaan hammaskosketus oikeenlaiseksi niin siihen vaikuttaa juurikin noi pinjonin sisemmän laakerikoolin alla olevat shimmilevyt. shimmejän saa ostettua asiansa osaavista laakeripuodeista. ja jos on kyse rymppiholkillisesta pinjonista niin siihen kannattaa nähdä vaivaa ja muuttaa sen kiinteäksi, jäykkiä holkkeja löytyy valmiina.

peräkuorien aikaisemmilla shimmeillä on hyvä lähtee aloittamaan hommaa, ja sit jos alkaa sotkea eri osia alunperin eri kokoonpanoista niin saattaa teetättää jonkin tovin töitä. ja välttämättä kuviosta ei saa tehtyä ihan sellaista kun haluaa vaan joutuu tyytymään kompromisseihin.

noin yleensäottaen ei tämäkään homma ole mitään rakettitiedettä, jos menee suteen niin tekee uusiksi....
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.11.2010, 13:02
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Purkaessa merkkaa muistiin vanhan kokoonpanon välykset ja pinionin laakerin alle sama shimmilevy niin ei kyllä kaukana hyvästä kosketuksesta ole uutta kasattaessa.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.11.2010, 13:16
HRD:n Avatar
HRD HRD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.602
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
Purkaessa merkkaa muistiin vanhan kokoonpanon välykset ja pinionin laakerin alle sama shimmilevy niin ei kyllä kaukana hyvästä kosketuksesta ole uutta kasattaessa.
Joo ei siinä hammaskosketus mihinkään muutu laakereita vaihettaessa, jos välitys pysyy samana. Hammasvälyksen vaan pyörittelee kohilleen. (jos siihenkaan tarvii paljoo kajota)
__________________
Juho Haapakorpi
Kaukas 4x4'n ski
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.11.2010, 15:59
baja baja ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.12.09
Sijainti: lahti
Viestit: 42
Perusasetus

sen enempää itseäni kehumatta,niin olen säätänyt välityksiä ainakin päijät hämeen ympäristön offaajille...joskus siinä jopa onnistuenkin...soita jos on vielä tarvetta 0400 902411
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Power Wagon perän lukko(kuka tietää) murikka Tekniikka & Jutustelu 1 11.04.2008 16:41
O: BJ 40 perän välitykset 4.11 WD O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 09.10.2007 12:19
Lj:n perän tiukennus? Setä Tekniikka & Jutustelu 1 16.02.2006 16:54
perän välys Tekniikka & Jutustelu 2 03.08.2004 01:00
perän asennusta Tekniikka & Jutustelu 1 11.07.2004 22:27


Sivu luotu: 09:49 (GMT +2).