![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
![]() Tässä on puolilopullisessa kuosissa johtokasa auton sisällä, ei sieltä juuri enempää enää johtoja voi pois nyhtää jos haluaa että kone käy ja oleelliset asiat toimii. Se ei toki sisällä ikkunoita tai keskulukkoa ![]() Tuli nyt sitten revittyä tuo ilmanvaihtokotelo ja -koneisto pois, yllättävän kivuttomasti se lähti ja KAIKKI (!) vaahtokumiset tiivisteetkin säilyi täysin ehjänä. Ottaen huomioon auton 20 vuoden iän niin ihan positiivinen asia. Nyt on helppo hitsata kaikki tarvittavat vahvikkeet yms.. Lämppärilaitteisto menee takaisin paikalleen, kojelaudan taidan tehdä itse uusiksi ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ei ole taas oikein ehtinyt paljoa tekemään, ja kun tuolla ulkona tulee koko ajan lunta niin ei oikein nappaa taivutella putkia. Onhan se mukavaa kun on lunta, valoisaa ja tarpeeksi kylmä ettei ole loskapaskaa tiet täynnä, mutta vituttaa taivuttaa putkea tällaisessa
![]() Mutta jotain pientä on saanut tehtyä kuitenkin, tuli lisättyä putkenpätkät tohon a-pilarin etupuolelle tukemaan ylempää konehuonetta kiertävää tuubia. Tuo kolmiomallinen alue tulee peitettyä joko 0,75mm pellistä tai sitten muovista. Katotaan nyt.. ..tehdään tästä alueesta kotelo. alempien putkien sauman kohdalle tulee yksi pystyputki vahvistamaan. Tiedä sitten onko se tosin tarpeellinen ![]() Ostin neljä kankea ohkasempaa putkea (oliko se nyt sitten 42,8mm tjsp.?), niin ei tule ihan niin paljoa painoa. Tarkoitus on käyttää sitä siellä täällä. Samalla ostin lestin niin saa myös taivutettua sitä. Piti tehdä alunperin X- mallinen diagonaali tohon pääkaareen, mutta luovuin ideasta tilanpuutteen takia. Siihen tuli nyt ohkasemmasta putkesta vaakaputki johon saa nelipistevyöt kiinnitettyä. Pitää kehittää joku hyvä idea millä tuon pääkaaren saa sidottua koriin sopivasti kiinni, niin eiköhän se sitten kestä. Samalla tuli testattua takapenkin tiloja. Takalasi tulee tohon c-pilarin pystyputkien väliin, hyvin jää takamatkustajille tilaa? ![]() ..vihdoin viimein tuli myös koteloitua tuo takarungon ja takapään kaarien liitoskohta, 6mm levystä tuli tehtyä mikä on varmasti vähän overkilliä, mutta kun tallissa oli vain 2mm ja 6mm levyä niin paksusta oli tehtävä ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Mihkäs väliin pääkaaren takatuet tulee
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
No luehan sitä tekstiä niin saatat tajuta. Kun ei tämä nyt ihan vielä ole valmiskaan...
![]() ![]() Mutta jos kisoihin on aikomus, niin kai sitten pitää rakentaa jonkin sortin pulttikiinnityksellä toteutetut takatuet (näytti olevan pykälien mukaan sallittu), mitkä voi irrottaa silloin kun on takapenkkiläisiä kyydissä. Tilaa siinä on enemmän kuin tarpeeksi takatuille, ja erilaisia mahdollisuuksia toteutukselle vaikka muille jakaa. Takapenkin istuinosa on helppo irrottaa, se on alunperinkin pikakiinnityksellä niin esim. sen alla olevaan palkkiin voisi olla yksi hyvä vaihtoehto. Katotaan nyt. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
edit: Hups, oli tullut tuplapostaus..
Viimeksi muokannut Timo_L : 09.01.2011 12:04 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Tuli taas pari putkea lisäiltyä; poikkiputki a- pilarien väliin, joka tuetaan sitten sopivalla ohkasella levyllä tulipeltiin ja tuulilasin alapuolelle.
Samalla aloitin tekemään uutta kojelautaa ja keskikonsolia, mihin saa kaiken oleellisen käden ulottuville. Vaihdevalitsin siirtyy reilu viisi senttiä taaemmas ja vähän ylemmäs alkuperäisestä paikasta, jakolaatikon vipu samoiten uuteen paikkaan. Jää myös vielä tilaa doubler- jakoaskin vivulle, jos sellaisen jossain vaiheessa innostun tekemään. Tohon viistoon osaan putkien väliin tulee kaikki kytkimet, mittarit katkaisijat jne., päävirtakytkin tod. näk. kuskin puolelle viistoputken "alle", koska akku (tai akut?) tulee takapenkin taakse josta virtapiuha konehuoneeseen. Sopivasti menisi päävirtakytkin silloin matkalle tohon.. Tosin en tiedä mistä löytyisi riittävän jööti katkaisija joka kestää vinssauksen virtoja. Mutta sitä ehtii vielä pähkäillä. Pari paskaa kännykamerakuvaa. Yhdessä asiassa N97 voittaa HTC Desire Z:n - kameran kuvanlaadussa ![]() Tässä on shifteri suunnilleen tulevalla paikalla, paljon paremmin käden ulottuvilla nyt ![]() ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#8
|
||||
|
||||
![]()
No tietysti, miksi ei tullut mieleen
![]() ![]() edit: Täytyykin laittaa tuo sivu muistiin, löytyi näköjään mittareitakin kohtuuhintaan. Tosin minkähän laatuisia ovat? Viimeksi muokannut Timo_L : 09.01.2011 12:10 |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() Mutta toimii myös paineilmalla... Tollasta omaan suunnitellu, mutta suapi halavemmalla ihan "merkkiliikkeestä"... ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
SHREK (Cherokee projekti). | 454SS | Maasturiprojektit | 476 | 12.12.2015 17:26 |
Myyty | KössiKenguru | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 02.06.2008 08:10 |
O: halpa XJ cherokee projekti | KooPee | O/M/V Ajoneuvot | 8 | 29.05.2008 19:43 |
Projekti Mall Crawler (Jeep Cherokee) | Timo_L | Maasturiprojektit | 89 | 19.04.2008 10:52 |
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 |