Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 18.11.2010, 17:44
JeepTrainee:n Avatar
JeepTrainee JeepTrainee ei ole kirjautuneena
Jäsen

Rekisteröitynyt: 15.04.10
Sijainti: Mäntsälä
Perusasetus

Mulla on myös ollut tapana vaihdella kaikkiin kulkineihin (paitsi kaksipyöräisiin) öljyt kymppitonnin välein eli 2-3 kertaa vuodessa per auto. Meidän kolmelle autolle kun tulee yhteensä vuodessa kilometrejä ehkä arviolta joku 60 - 70 tonnia (suurin osa matka-ajoa). Suodattimen vaihdan joka öljynvaihdon yhteydessä, koska olen antanut itseni ymmärtää, että nykyöljyjen ominaisuudet kyllä kestää melko paljon käyttöä, mutta suodattimet saattaa kyllä p*skaantua jo tolla öljynvaihtovälillä kun näillä vanhoilla väljillä koneilla polkee menemään.

Jos viiden tonnin välein alkaisin öljyt vaihtelemaan niin öljyä kuluisi vuodessa jo (65 000 / 5 000) * ~5 litraa eli yhteensä 65 litraa + muutama vaihtojen välillä lisätty litra eli sanotaanko pyöreesti 70 litraa. Aika kohtuuttomasti minusta kevyehköön yksityiskäyttöön. Ja eikös uusissa autoissa ole yleisin huolto-ohjelman mukainen vaihtoväli se 15 000 tai vuosi. Tuskin valmistaja liian pitkää vaihtoväliä suosittelee kun monet kuitenkin teettää nuo merkkihuolloissa ja kyllähän huollot tykkää laskuttaa öljynvaihdoista.

Mut en mä öljyistä sen enempiä ymmärrä kunhan vain maalaisjärjellä olen asiaa yrittänyt mietiskellä...
Vastaa lainaten

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Sivu luotu: 07:45 (GMT +2).