Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.11.2010, 21:33
Stade Stade ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.10.09
Sijainti: Pori
Viestit: 83
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Alkuperäinen kirjoittaja AndersReisen Näytä viesti
Seuraava kysymykseni kuuluukin, että millainen on Hiace 4WD:n nelivetoratkaisu sanotaan nyt vaikkapa 1900-luvun lopun ja 2000-luvun alun peleissä? Onko näissä jatkuva neliveto keskitasauspyörästöllä vaiko jokin muu ratkaisu?
Jatkuva neliveto, visko keskellä eli haraa vastaan ympyrää ajellessa.
Oon ajellut paljon nelivetohiacella, vuosimallia 2007 ja 1993 (toinen edellisen firman ja vanhempi oma). Mistä johtuu et toi vanhempi hiace kytkettävällä nelivedolla ei jää kiinni läheskään yhtäpaljon kun toi uudempi, missä jatkuva neliveto?

Tuntu et uudella (-07) hiacella sai aina miettiä et siirtyykö pellolle vai pistääkö kävellen, mutta vanhalla(-93) saa laittaa menee iha mihi vaa, jos tippuu eturengas ojaan ja takarengas 50cm ylempänä tietä (ristiriipunta) niin takasi vaa kiipes. Jatkuvalla nelivetosella liukkaalla ollut kiinni välissä ihan tasasella?

Uudessa hiacessa tosin oli perus katurenkaat (nastat talvella) ja vanhassa All-Terrainit (ympärivuoden), tämäkin vaikuttanee paljon.


Viimeksi muokannut Stade : 14.11.2010 21:37
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.11.2010, 23:58
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Stade Näytä viesti
Mistä johtuu et toi vanhempi hiace kytkettävällä nelivedolla ei jää kiinni läheskään yhtäpaljon kun toi uudempi, missä jatkuva neliveto?

Jatkuvalla nelivetosella liukkaalla ollut kiinni välissä ihan tasasella?
No just tosta ettei siinä ole mitään tasauspyörästöä, visko ei pidä paljookaan mitään eli sen saa sudittamaan tyhjää tasasella pelkillä takapyörillä tai vain toisella niistä. Tuttu kommentti.

Vanhemmassahan on alennusvaihteisto, jolloin nelikko päällä etu- ja taka-akseli vetää samaa tahtia eli vähintään yksi pyörä per akseli pyörii.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AndersReisen Näytä viesti
Olisiko sinulla tai jollakulla muulla suositella suoraselkäistä jobbaria, jota kannattaisi käyttää?
Onhan niitä muutamia, suoraselkäisyydestä en tiedä (onko niitä? ) mutta kun tuttuja ovat niin varmastikin joku voisi auton tuoda eikä kusettais välistä.

Viimeksi muokannut -MaTTi- : 15.11.2010 00:01 Perustelu: anders
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Turboa ostamassa Anfi O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 13.04.2010 12:11
Käykää ostamassa Rekisteröimätön Linkit 4 12.03.2009 23:10
Volvoa ostamassa k81 Tekniikka & Jutustelu 6 28.08.2008 19:46
plaaaaatseria ostamassa Tekniikka & Jutustelu 0 09.06.2003 08:36
Nokialaista ostamassa Jarze This And That 4 07.01.2003 11:37


Sivu luotu: 11:44 (GMT +2).