![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() edelleenkään ei voi valittaa, muistaakseni yli 2-vuotta olen hiluxin etuperässä timo-arpilla ajanut. tähän mennessä on osoittautunut varsin toimivaksi. kyllä se varmaan joskus menee rikki mutta en voi moittia. on mulla oikea arppikin asennettuna yhteen 4,88 murikkaan, sitä olen koeajanut sorvin takana orthexin muoviämpärissä ja hyvin on toistaiseksi sekin kestänyt. ainakin kaksi vuotta olen arpillakin ajanut mainituissa olosuhteissa
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lukko maalle ja metsään?
Onko valmistajaa joka tekisi kitka ja mekaanisen lukon yhdistelmää ja olisiko tuollaisessa mitään järkeä?
Kuinka suuria nopeuksia tuollainen arb lukko kestää kiinni ollessaan jos leikkimään innostuu eli renkaan nopeus reilu 60 Kmh lukko kiinni? Toyotan mekaaninen ei ainakaan suosittele yli 8 Kmh nopeuksia |
#3
|
||||
|
||||
![]()
No eikös sen tojotan lukon käyttöohjeissa mainita myös lukkojen olevan vain jumiutuneen ajoneuvon irroittamiseen.
![]()
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Niimpä, mutta olisi niin kivaa kun voisi vaikka jäällä luistella lujempaa tai läheisellä raviradalla kokeilla kuin maasturi nelipyörä luistossa kulkisi ![]() Kun ei ole rahaa niin ei voi laittaa sellaista laitetta joka neliluistossa menisi kesälläkin ihan vaan oikealla jalalla käskemällä ![]() Suomessa kuulemma on yksi "hieman" rakennettu dually alustainen jenkki pick-up jolla nelipyörä luisto irtoaa komentamalla asfaltillakin |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Siis, kestää noi lukot ihan helvetisti pyörimisnopeutta ja voimia kunhan ne vaan kytkee silloin ku ei ole juurikaan pyörimisnopeuseroja saman akselin renkaiden välillä. Joku muu paikka pettää todennäköisesti ennen, esim vetoakseli tai etuakselilla murrosnivel.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Ja kyllä ne jäällä kestää antaa tennaria ihan perkeleesti vaikka olis hakkapeliitta 10 alla
![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]() Noista Alkuperäisistä toyotan lukoista...Lainaus:
Huomattavan vaikea ajaa jäisellä moottoritien ramppilla, mutta kun sai urien ulkopuolelta sopivasti pitoa, niin tuo ramppi meni "nätisti" pikkasen säädettynä hj-61 kirmasi lyhyellä rampilla saman reilun 100km/h, mitä kesällä! Ja noita hdj-80:n lukkoja on kanssa tullut testailtua mm. ohituksissa, mutta niistä vois vielä joutua pöydän ääreen, missä ei ole leipää, ja vasaramies jakaa tuomioita! -> siis esim ei voi sanoa, että "nuorisoa" voimakkailla autoilla, jotka junnaa rekan perässä 89kmh, ohitetaan heittämällä 2500kg massalla, ilman yhtään rajoja.... No, aina olen varmistunut (mikäli mahdollista) että lukot on kiinni, ja yhtään lukkoa en ole rikkonut! toki tuo Offroad Oulun osallistuminen on jäänyt vähälle. Mutta viikko sitten tuli demottua/hinattua yhtä pakua. Ja tuo "hj-61":n lukko kestää kiinniollessa rakenteensa puolesta vaikka 300 km/h, tuo hallittavuus on varmaan se, miksi nuo lukot on rajoitettu "kiinnijuuttuneen auton irroittamiseen" Ja tuon toyotan alkuperäisen lukon ("hj-61") voi rikkoa helposti, jos lukko ei ole kunnolla kiinni! |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Eli vaijerilukolliset akselit taidan hommailla itelle jos toyota tulee olemaan choise of ride vai onko suosituksia?
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
halvi tapa on hommata hj61 akselit
|