Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.11.2010, 21:55
tjoki tjoki ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.08.10
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 38
Perusasetus

Perhana jos ne ei mahdu pyörimään alla niin... voi ristus. Jotenkin ajattelin että ne meni sinne ihan ok. No katellaan.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.11.2010, 21:58
KarvaTurpa KarvaTurpa ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.03.06
Sijainti: Joensuu, Finland.
Viestit: 609
Perusasetus

Onko tässä kyseessä uudempi vai vanhempi? Uudemmassa on kierrejousialusta, kuten jimnyssä. Vanhasta en tiedä joutuuko millaisia muokkauksia tekemään..vai ollenkaan.
__________________
Toyota 4runner diesel 1991
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.11.2010, 10:31
tjoki tjoki ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.08.10
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 38
Perusasetus

Rehellinen lehtijousiversio. vm 92.

Viimeksi muokannut tjoki : 10.11.2010 10:40
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.11.2010, 13:00
Tom-ppa Tom-ppa ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.11.08
Sijainti: Sauvo
Viestit: 56
Perusasetus

Mulla oli Saharat sj410 -82 alla, puskurin+kiinikkeiden viilauksen lisäksi piti rajoittaa pikkasen ohjausta, otti renkaat kiinni jousiin ääriasennossa. Leimaerkki keksi lisäksi vaatia todistuksen "nopeusmittarin näyttämästä" koska vierintäkehä kasvoi jonkun prosentin, tehtiin taulukko gps:llä. Kohtuuhyvin pärjää suikalla talvella Saharoilla!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.11.2010, 16:10
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Ketjut pyöräytät alle niin suikka menee vaikka minne. Eli Insat alle ja ketjut takaluukkuun.

Vakiovanteilla mainitun kokoiset insat rappaa tosiaan ainakin SJ410 mallissa pikkuisen etujousiin, jos kääntöä ei rajoita. Vanteet vaihtamalla siitäkin selviää. Eli jos laittaa ketjut päälle, niin suosittelen takapäätä, jottei paikat riku.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.11.2010, 16:32
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.272
Perusasetus

Ettei nyt mene ihan turhien asien puimiseksi koko topic, niin suurin sallittu rengaskoko suzukeihin on se 235/75, ja siitä jos katsastusmies alkaa jotai vielä narisemaan, niin toiselle konttorille näyttämään! Eikä sekoiteta 410:ä samuraihin, koska akselit ovat samuraissa paljon leveämmät, joten ei ainakaan tarvitse alkaa ohjausta rajoittelemaan että tuo 235 mahtuu kääntymään.

Puskurin kannakeputkien poistamiseen en ota kantaa tuon kokoisten renkaiden kanssa, kun ne putket on tullut kaikista suzukeista poistettua jo ensitöikseen muutenkin...

Mutta kuitenkin, saharoilla pärjää varmasti perus nastarengasta paremmin tuolla umpihangessa, ja vaikka tehot riittäisikin pyörittämään karkeaa rengasta, niin kyllä ne tiheämmät jakolaatikon välitykset ovat hyvä sijoitus!
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.11.2010, 17:45
tjoki tjoki ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.08.10
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 38
Perusasetus

Kiitokset vastauksista! Huomenna koitetaan vakiovanteille nuo INSAT, katsotaan miten pyörii alla. Sitten sitä on viisaampi.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Sahara insa turbo mecikoo O/M/V Renkaat ja vanteet 1 13.10.2009 11:42
Myyty Insa sahara 31/10,5 R15 Zamppa O/M/V Renkaat ja vanteet 1 12.07.2009 19:20
Myydään Insa sahara 235/75/15 Matti_83 O/M/V Renkaat ja vanteet 1 08.06.2009 22:54
Myyty Insa Sahara 31x10.5 R15 dragonfly O/M/V Renkaat ja vanteet 3 22.10.2008 19:52
Insa Sahara Niva-mies Tekniikka & Jutustelu 0 23.02.2006 00:04


Sivu luotu: 16:03 (GMT +2).