Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.11.2010, 20:18
Gravehill:n Avatar
Gravehill Gravehill ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 19.06.04
Sijainti: Töysä, Finland.
Viestit: 1.437
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lepoantti Näytä viesti
eka pajeron malli mistä löytyy takaa levyjarrut on kans hyvä lähtökohta moneen levytykseen. yksimäntäinen satula, levy menee reilusti sisäänpäin, jako yleinen 6-pulttinen, massat riittää vaikka mihin.

mulla on yhdessä autossa em. paketti asennettuna vetarin ulkopintaan, helpon huollettavuuden takia halusin sen juuri näin.
Haa, muistakkos mistä vuosimallista alkaen näitä löytyy? Kun toi pätkähojo on nyt pilattu pajeron tukivarsilla niin ei kai jarrukilkkeet siellä enää niin paha olis. Gen2 varsis oli muistaakseni 1790kg kantavuutta.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.11.2010, 20:41
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.736
Perusasetus

no oliskos siinä pajerossa myös käsijarru samoissa satuloissa?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.11.2010, 22:01
patroltd patroltd ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.06
Sijainti: lehtimäki, Finland.
Viestit: 731
Perusasetus

Lievä OT, mutta tuo kardaanikässäri tuntuu kyllä olevan loistovehje. Mulla on ollut neljä eri patrollia eikä ikinä ole tarvinnut taistella käsijarrun kanssa, toisin kuin lähes kaikissa muissa autoissa ainainen murhe katsastuksessa tai muuten vaan jumissa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.11.2010, 07:14
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.711
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Gravehill Näytä viesti
Haa, muistakkos mistä vuosimallista alkaen näitä löytyy? Kun toi pätkähojo on nyt pilattu pajeron tukivarsilla niin ei kai jarrukilkkeet siellä enää niin paha olis. Gen2 varsis oli muistaakseni 1790kg kantavuutta.
oliskohan se 91-00 tai jotakin tuon tapaista, muuten ei mitään hajuatajua pajeron malleista muuta kuin eka takalevyllinen malli. saattaahan uudemmastakin löytyä ihan käyttökelpoista tavaraa, osanumerot on ainakin erilaiset jotta jotakin eroa niissä on. kässäri tarpeille paikka levyn keskellä olevassa "rummussa" volvolaiseen tapaan, se vaan edellyttäisi pajeron takajarrukilpien ja muiden rumujen virittelyn. itse en halunnut aikanaan pajen systeemiä vaan kardaanilla olevan käsärin.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.11.2010, 08:23
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.889
Perusasetus

Pajeron Gen1 ainakin 90-91 V6-malleissa, voi olla jo -89:kin on levyt.
Gen2, eli -91-> on eri osanumerot, mutta osat taitaa olla jämäkämmät...

http://www.arwidson.fi/tuning/PDF/Ja...o-2007_low.pdf
Tuolta löytyy mukavasti mittoja soveltuvista levyistä.
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.11.2010, 10:05
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Tässä sovitellaan 1992? v6 pajeron levyä toyotan FF taka-akselille.





Omassa HJssa FF akselilla nyt hiluksin levyt ja patrolin satulat. Ei vielä ajettu maantiellä mutta tuntuu pihassa testaten toimivan. Navat laipat on sorvattu pienemmiksi että levy menee päälle. Satulan kiinnikkeet pulttikiinnityksellä.



BJssä taas patrolin satulat ja hjn jäähdytetyt levyt navan takana etu pinnapulteilla. Navan päälle tulee vielä hjn jarrurummusta leikattu 5mm spaceri kun muuten ei kierteet pulteissa riitä. Aion varmaan tämänkin seuravaan versioon muuttaa samanlaiseksi kuin tuo yllä oleva hjn akseli. Satulan kiinnikkeet on hitsattu akseliputkeen.

Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.11.2010, 14:06
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.736
Perusasetus

tohon hiluxlevy, ja patrollin satula malliin menee siis kaiki normi vanteet ilman speisereitä?
meneekö tolla pajeron levyllä liika sisään satula? että ottaako sitten jo jouseen?

Viimeksi muokannut Jani E : 09.11.2010 14:09
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 09.11.2010, 14:22
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Pajero levyä vaan aikanaan sovittelin mutta hylkäsin jostain syystä. Todennäköisesti meni liikaa sisään koska hjnkin levyllä satula tosi lähellä jousta.

Hjssä oleva hiluxlevy/patrol satula yhdistelmä on sovitettu ainakin 8x15 ja 10x15 mangelsseilla sekä joillain 16" vanteilla.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
patrollin levyjarrut taakse perse arska Tekniikka & Jutustelu 4 19.08.2009 05:54
Hilux ja levyjarrut taakse? Masai Tekniikka & Jutustelu 6 02.10.2008 09:45
hj61 levyjarrut taakse?? Tekniikka & Jutustelu 3 01.10.2007 16:57
Taakse levyjarrut jupuli Tekniikka & Jutustelu 8 28.05.2007 12:58
Levyjarrut bj:n taakse Killer-Wo Tekniikka & Jutustelu 5 01.05.2004 18:35


Sivu luotu: 01:45 (GMT +2).