Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.11.2010, 18:08
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.736
Perusasetus

tänään tutkailin jarrurumpujen alle. aika lohduton näky. kaikki käsijarrun vaijerit ja vivut vääntyneitä, ja jumissa. lisäksi toinen vetarin stefa tihkuu, että joutuu varmaan kumminkin irrottaan vetoakselin. samalla kai ne levyt laittaa sinne navan taakse.

mieluusti sais olla jäähdyttämättömät levyt.
onko se katsastukseen ok jos laittaa esim hiluxin tai ljn etulevyt, ja satulat, tai esim patrolin satulat?
vai mikä olis edullinen ratkasu? paljoko maksaa patrollin satulat uutena?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.11.2010, 19:34
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.117
Perusasetus

Levyt ja satulat pitäs olla sellasesta autosta/akselista minkä akselipaino on vähintään sama taikka suurempi ku siinä mihin ne laitat,jos meinaat niitä muutoskatsastaa.
Esim.tuo läjän etulevy asennettuna samaseen autoon taakse ei tuota säädöstä täytä,koska otteessa oleva etuakselipaino on pienempi ku taka-akselipaino. Mut käytännössähän se on täysin riittävä. Moni laittannu ja saanu leimattua..
__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.11.2010, 19:57
joker:n Avatar
joker joker ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 11.11.04
Sijainti: Kuortane, Finland.
Viestit: 1.782
Perusasetus

Läjäänhän laitoin lantikan 110 etulaikat takaakselille. Ei tarvinnut mitään speissereitä laitella kun levy meni sisemmäksi kuin lj tai hj laikoilla.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.11.2010, 20:07
lepoantti lepoantti on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.711
Perusasetus

eka pajeron malli mistä löytyy takaa levyjarrut on kans hyvä lähtökohta moneen levytykseen. yksimäntäinen satula, levy menee reilusti sisäänpäin, jako yleinen 6-pulttinen, massat riittää vaikka mihin.

mulla on yhdessä autossa em. paketti asennettuna vetarin ulkopintaan, helpon huollettavuuden takia halusin sen juuri näin.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.11.2010, 20:18
Gravehill:n Avatar
Gravehill Gravehill ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 19.06.04
Sijainti: Töysä, Finland.
Viestit: 1.437
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lepoantti Näytä viesti
eka pajeron malli mistä löytyy takaa levyjarrut on kans hyvä lähtökohta moneen levytykseen. yksimäntäinen satula, levy menee reilusti sisäänpäin, jako yleinen 6-pulttinen, massat riittää vaikka mihin.

mulla on yhdessä autossa em. paketti asennettuna vetarin ulkopintaan, helpon huollettavuuden takia halusin sen juuri näin.
Haa, muistakkos mistä vuosimallista alkaen näitä löytyy? Kun toi pätkähojo on nyt pilattu pajeron tukivarsilla niin ei kai jarrukilkkeet siellä enää niin paha olis. Gen2 varsis oli muistaakseni 1790kg kantavuutta.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.11.2010, 20:41
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.736
Perusasetus

no oliskos siinä pajerossa myös käsijarru samoissa satuloissa?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.11.2010, 22:01
patroltd patroltd ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.06
Sijainti: lehtimäki, Finland.
Viestit: 731
Perusasetus

Lievä OT, mutta tuo kardaanikässäri tuntuu kyllä olevan loistovehje. Mulla on ollut neljä eri patrollia eikä ikinä ole tarvinnut taistella käsijarrun kanssa, toisin kuin lähes kaikissa muissa autoissa ainainen murhe katsastuksessa tai muuten vaan jumissa.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 09.11.2010, 07:14
lepoantti lepoantti on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.711
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Gravehill Näytä viesti
Haa, muistakkos mistä vuosimallista alkaen näitä löytyy? Kun toi pätkähojo on nyt pilattu pajeron tukivarsilla niin ei kai jarrukilkkeet siellä enää niin paha olis. Gen2 varsis oli muistaakseni 1790kg kantavuutta.
oliskohan se 91-00 tai jotakin tuon tapaista, muuten ei mitään hajuatajua pajeron malleista muuta kuin eka takalevyllinen malli. saattaahan uudemmastakin löytyä ihan käyttökelpoista tavaraa, osanumerot on ainakin erilaiset jotta jotakin eroa niissä on. kässäri tarpeille paikka levyn keskellä olevassa "rummussa" volvolaiseen tapaan, se vaan edellyttäisi pajeron takajarrukilpien ja muiden rumujen virittelyn. itse en halunnut aikanaan pajen systeemiä vaan kardaanilla olevan käsärin.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 09.11.2010, 08:23
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.889
Perusasetus

Pajeron Gen1 ainakin 90-91 V6-malleissa, voi olla jo -89:kin on levyt.
Gen2, eli -91-> on eri osanumerot, mutta osat taitaa olla jämäkämmät...

http://www.arwidson.fi/tuning/PDF/Ja...o-2007_low.pdf
Tuolta löytyy mukavasti mittoja soveltuvista levyistä.
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
patrollin levyjarrut taakse perse arska Tekniikka & Jutustelu 4 19.08.2009 05:54
Hilux ja levyjarrut taakse? Masai Tekniikka & Jutustelu 6 02.10.2008 09:45
hj61 levyjarrut taakse?? Tekniikka & Jutustelu 3 01.10.2007 16:57
Taakse levyjarrut jupuli Tekniikka & Jutustelu 8 28.05.2007 12:58
Levyjarrut bj:n taakse Killer-Wo Tekniikka & Jutustelu 5 01.05.2004 18:35


Sivu luotu: 18:40 (GMT +2).