![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() tänään tutkailin jarrurumpujen alle. aika lohduton näky. kaikki käsijarrun vaijerit ja vivut vääntyneitä, ja jumissa. lisäksi toinen vetarin stefa tihkuu, että joutuu varmaan kumminkin irrottaan vetoakselin. samalla kai ne levyt laittaa sinne navan taakse. mieluusti sais olla jäähdyttämättömät levyt. onko se katsastukseen ok jos laittaa esim hiluxin tai ljn etulevyt, ja satulat, tai esim patrolin satulat? vai mikä olis edullinen ratkasu? paljoko maksaa patrollin satulat uutena?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Levyt ja satulat pitäs olla sellasesta autosta/akselista minkä akselipaino on vähintään sama taikka suurempi ku siinä mihin ne laitat,jos meinaat niitä muutoskatsastaa.
Esim.tuo läjän etulevy asennettuna samaseen autoon taakse ei tuota säädöstä täytä,koska otteessa oleva etuakselipaino on pienempi ku taka-akselipaino. Mut käytännössähän se on täysin riittävä. Moni laittannu ja saanu leimattua..
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Läjäänhän laitoin lantikan 110 etulaikat takaakselille. Ei tarvinnut mitään speissereitä laitella kun levy meni sisemmäksi kuin lj tai hj laikoilla.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
eka pajeron malli mistä löytyy takaa levyjarrut on kans hyvä lähtökohta moneen levytykseen. yksimäntäinen satula, levy menee reilusti sisäänpäin, jako yleinen 6-pulttinen, massat riittää vaikka mihin.
mulla on yhdessä autossa em. paketti asennettuna vetarin ulkopintaan, helpon huollettavuuden takia halusin sen juuri näin. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
no oliskos siinä pajerossa myös käsijarru samoissa satuloissa?
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Lievä OT, mutta tuo kardaanikässäri tuntuu kyllä olevan loistovehje. Mulla on ollut neljä eri patrollia eikä ikinä ole tarvinnut taistella käsijarrun kanssa, toisin kuin lähes kaikissa muissa autoissa ainainen murhe katsastuksessa tai muuten vaan jumissa.
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
oliskohan se 91-00 tai jotakin tuon tapaista, muuten ei mitään hajuatajua pajeron malleista muuta kuin eka takalevyllinen malli. saattaahan uudemmastakin löytyä ihan käyttökelpoista tavaraa, osanumerot on ainakin erilaiset jotta jotakin eroa niissä on. kässäri tarpeille paikka levyn keskellä olevassa "rummussa" volvolaiseen tapaan, se vaan edellyttäisi pajeron takajarrukilpien ja muiden rumujen virittelyn. itse en halunnut aikanaan pajen systeemiä vaan kardaanilla olevan käsärin.
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Pajeron Gen1 ainakin 90-91 V6-malleissa, voi olla jo -89:kin on levyt.
Gen2, eli -91-> on eri osanumerot, mutta osat taitaa olla jämäkämmät... http://www.arwidson.fi/tuning/PDF/Ja...o-2007_low.pdf Tuolta löytyy mukavasti mittoja soveltuvista levyistä. ![]()
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
patrollin levyjarrut taakse | perse arska | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 19.08.2009 05:54 |
Hilux ja levyjarrut taakse? | Masai | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.10.2008 09:45 |
hj61 levyjarrut taakse?? | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 01.10.2007 16:57 | |
Taakse levyjarrut | jupuli | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 28.05.2007 12:58 |
Levyjarrut bj:n taakse | Killer-Wo | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 01.05.2004 18:35 |