![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Minulla HJ:n ff-taka-akselissa Hiluxin jäähdyttämättömät etulevyt ja VW Transporter T4-satulat ylösalaisin asennettuna, sisältäen seisontajarrun. Muuten toimii hyvin, mutta seisontajarrumekanismi ei tunnetusti ole paras mahdollinen Volkkarin satuloissa (herkästi jumii) + vaijerit hieman arat oksille. Vaijerit on IKH:sta haettua metritavaravaijeria + suojakuoret samoin metritavaraa yhdistettynä VW:n vaijereista napattuihin päätyihin. Jarrulevy on navan ja vanteen välissä (pinnapultit riittää hyvin), keskitys on hieman puutteellinen, mutta ei silti ravista ja jarrut erittäin tasaiset. Yhden levyn rikoin, kun ei aluksi asettunut kunnolla pohjaan (syyksi paljastui sorvarin "moka" ja snurralla siitä selvittiin). Navan laipasta pitää ulkokehältä sorvata jonkun verran pois ja jarrulevyn keskireikää hieman suurentaa. En usko, että olisi lujuuteen olennaista merkitystä. 10x15 vanteiden kanssa ei ongelmia jarrusatulan sijoituksen kanssa, hyvin sopii. Jarrubalanssia säädetään konehuoneessa olevalla säätimellä + alkuperäisen pääsylinterin takapiirin lähdöstä poistettu muovinen "kuristin". Kardaaninkäsijarru olisi varmaan paras ja sellaista lähtisin nyt tekemään, jos nollatilassa olisin.
__________________
-Toyota Camry 2.4 2002 -Toyota Landcruiser HJ60 12H-T 1982 -Citroen Jumpy pikkubussi 2.0 HDi 165 automaatti 2014 -Case 1840 3.9 Cummins -liukuohjattu 1999 |
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mikäs säädin sulla on käytössä jonkun automerkin vai allstar tai vastaava itseni projektissa säädin vielä laittamatta, jotkut on laittaneet esim fiat unon paineensäätimiä ja kuulemma toimii ja on tosi halpa |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on LJ:n levyt navan alla ja HJ satulat. Navan päälle on vielä laitettu spaceriksi LJ:n levystä sorvattu keskiö (ja auttamaan keskityksessä) etupään pulteilla.
__________________
alanmiehet.com #3 Viimeksi muokannut SL : 08.11.2010 16:06 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
tänään tutkailin jarrurumpujen alle. aika lohduton näky. kaikki käsijarrun vaijerit ja vivut vääntyneitä, ja jumissa. lisäksi toinen vetarin stefa tihkuu, että joutuu varmaan kumminkin irrottaan vetoakselin. samalla kai ne levyt laittaa sinne navan taakse.
mieluusti sais olla jäähdyttämättömät levyt. onko se katsastukseen ok jos laittaa esim hiluxin tai ljn etulevyt, ja satulat, tai esim patrolin satulat? vai mikä olis edullinen ratkasu? paljoko maksaa patrollin satulat uutena? |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Levyt ja satulat pitäs olla sellasesta autosta/akselista minkä akselipaino on vähintään sama taikka suurempi ku siinä mihin ne laitat,jos meinaat niitä muutoskatsastaa.
Esim.tuo läjän etulevy asennettuna samaseen autoon taakse ei tuota säädöstä täytä,koska otteessa oleva etuakselipaino on pienempi ku taka-akselipaino. Mut käytännössähän se on täysin riittävä. Moni laittannu ja saanu leimattua..
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Läjäänhän laitoin lantikan 110 etulaikat takaakselille. Ei tarvinnut mitään speissereitä laitella kun levy meni sisemmäksi kuin lj tai hj laikoilla.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
eka pajeron malli mistä löytyy takaa levyjarrut on kans hyvä lähtökohta moneen levytykseen. yksimäntäinen satula, levy menee reilusti sisäänpäin, jako yleinen 6-pulttinen, massat riittää vaikka mihin.
mulla on yhdessä autossa em. paketti asennettuna vetarin ulkopintaan, helpon huollettavuuden takia halusin sen juuri näin. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kerran säädin eikä ole sen jälkeen tarvinnut koskea.
__________________
-Toyota Camry 2.4 2002 -Toyota Landcruiser HJ60 12H-T 1982 -Citroen Jumpy pikkubussi 2.0 HDi 165 automaatti 2014 -Case 1840 3.9 Cummins -liukuohjattu 1999 |
#9
|
|||
|
|||
![]()
tässä pari kuvaa arkistosta jossa pajen levyt sovitettu hiluxin taka-akseliin. kyllä satulat aikaa sisälle tulee ja lehtijousien takia en saanut satuloita ihan niin ylös kuin olisin halunnut, vaan eipä tuo ole haitannut. kaikki vanteet joita olen koittanut ja pulttijakonsa puolesta käyvät pystyy käyttämään, ei ota satulaan kiinni.
aikanaan koitin muutaman version muillakin osilla mutta nämä oli leimateknisistä syistäkin parhaat.... |
#10
|
||||
|
||||
![]()
tollasen pajeron levyn kans menis näköjään vaikka suorakeskiöinen vanne! tilaakin jää useita senttejä. hjn oman etulevyn kans vanteen pitää olla tosi kuppimainen että mahtuu...
kelpaako leiman puolesta, jos laittaa hiluxin tai lj satulan? vai mikä satula kelpaa leimalle? toi hiluxin levy olis vissiin paras mun käyttötarkotukseen! hjn otteessa lukee akselimassaa 1350kg |
#11
|
||||
|
||||
![]()
viittiskö joku kattoo mitä lukee ln110 hiluxin etuakseli painona?
ja ljn |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Satakymppi 1240kg kumpikin pää.
|
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Itsellä taka-akselilla levyjarrut HJ:n jäähdytetyllä levyllä ja Transporter T4 jarrusatuloilla. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
patrollin levyjarrut taakse | perse arska | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 19.08.2009 05:54 |
Hilux ja levyjarrut taakse? | Masai | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.10.2008 09:45 |
hj61 levyjarrut taakse?? | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 01.10.2007 16:57 | |
Taakse levyjarrut | jupuli | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 28.05.2007 12:58 |
Levyjarrut bj:n taakse | Killer-Wo | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 01.05.2004 18:35 |