Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.11.2010, 09:32
ankkuli ankkuli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.11.08
Sijainti: Hyvinge
Viestit: 161
Perusasetus

Jakovaihteiston irroituksesta


Oliskos tietoa LN110 -hiluxin jakovaihteiston irrotus-kiinnitys operaatiosta. LN65:sta kotoisin oleva jakis on tallin lattialla ja uusi tiivistesarjakin hommattuna. Nyt kysymys kuuluu: onnistuuko jakovaihteiston irroitus ja kiinnitys auton alla, vai pitääkö päävaihteisto välttämättä irrottaa autosta?

Tojotan huoltomanuaalissa irroitetaan ensin koko laatikkopaketti autosta ja sitten jakis päävaihteistosta, ja samoin kertoi irtojakiksen minulle myynyt tehneensä.

Paikallinen Toyota-huolto sen sijaan oli sitä mieltä, että pelkkä jakoloota vaihtuu parhaiten auton alla. Tuossa Hiluxin jakiksessa on vissiin aika lyhyt sisääntuloakseli, joten voisi onnistuakin noin? Kokemuksia??

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.11.2010, 16:52
MF356:n Avatar
MF356 MF356 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 08.04.07
Sijainti: lappi (tl), Finland.
Viestit: 523
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ankkuli Näytä viesti
Oliskos tietoa LN110 -hiluxin jakovaihteiston irrotus-kiinnitys operaatiosta. LN65:sta kotoisin oleva jakis on tallin lattialla ja uusi tiivistesarjakin hommattuna. Nyt kysymys kuuluu: onnistuuko jakovaihteiston irroitus ja kiinnitys auton alla, vai pitääkö päävaihteisto välttämättä irrottaa autosta?

Tojotan huoltomanuaalissa irroitetaan ensin koko laatikkopaketti autosta ja sitten jakis päävaihteistosta, ja samoin kertoi irtojakiksen minulle myynyt tehneensä.

Paikallinen Toyota-huolto sen sijaan oli sitä mieltä, että pelkkä jakoloota vaihtuu parhaiten auton alla. Tuossa Hiluxin jakiksessa on vissiin aika lyhyt sisääntuloakseli, joten voisi onnistuakin noin? Kokemuksia??
Pystyy irrottamaan pelkän jakovaihteiston, ajovaihteistosta kannattaa laskea öljyt pois niin ei kuse päälle ja pakoputken etuosan voi joutua irrottamaan.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.11.2010, 07:47
ankkuli ankkuli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.11.08
Sijainti: Hyvinge
Viestit: 161
Thumbs up

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MF356 Näytä viesti
Pystyy irrottamaan pelkän jakovaihteiston, ajovaihteistosta kannattaa laskea öljyt pois niin ei kuse päälle ja pakoputken etuosan voi joutua irrottamaan.
Ok, kiitokset! Kokeilen sitten noin.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja S.K Näytä viesti
Hiluxista kuuluu veden lorinaa ja kuplimista kiihdyttäessä. Ääni tulee lämppärin suunnalta

Mistä tämä johtuu?
Ja onko normaalia että alavesiletku ei lämpene ajossa ja lämpömittari ei nouse edes puoleen väliin
Uudella termarilla nousee omassa autossa asteikolla suunilleen 1/3 kohtaan, vanhalla ei tullut edes asteikolle. Kierto menee vissiin silleen, että ylävesiletkussa menee kuumaa syylarille ja alavesiletkussa viileämpää lohkoon (luulo?). Termostaatti kannattaa vaihtaa, jos on vähänkin epävarma sen toiminnasta. Maksaa n. 8€ ja matkustumukavuus paranee, kun ei tarvi palella.

Ei kyllä pitäisi lorista, jos kaikki on kunnossa. Ilmaa jossakin? Termarin vaihdon jälkeen täydennä nesteet koneeseen, aja auto keula koholle rampeille tms, lämppärin säätö kuumalle, syylarin korkki raolleen ja kone käyntiin & vähän kierroksia. Sitten nesteen lisäys. Tojotassa ei yleensä ole mitään tämmöisiä ilmausoperaatiota tarvinnu tehdä, saksalaiskulkineissa kylläkin.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.11.2010, 10:42
Tuksu Tuksu ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 30.09.10
Sijainti: Huittinen, Suomi
Viestit: 13
Perusasetus

meni tuossa pajeron talvisatseja laitettaessa etunavasta pinnapultti poikki (kyseessä 88vm nelikko hilu) ln65. onko tuo sellainen kuusikulmainen normaalilla kannalla oleva pultti vaan vai pitääkö tuota purkaa jotenkin mittavammin että saan tuon vaihdettua. amaatööri vailla kokemusta saatikka minkäänlaista tietoisuutta tätä minulle uutta autoa kohtaan
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.11.2010, 15:09
Lehis:n Avatar
Lehis Lehis ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.628
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuksu Näytä viesti
meni tuossa pajeron talvisatseja laitettaessa etunavasta pinnapultti poikki (kyseessä 88vm nelikko hilu) ln65. onko tuo sellainen kuusikulmainen normaalilla kannalla oleva pultti vaan vai pitääkö tuota purkaa jotenkin mittavammin että saan tuon vaihdettua. amaatööri vailla kokemusta saatikka minkäänlaista tietoisuutta tätä minulle uutta autoa kohtaan
Ei siellä ihan normi pultti ole, "poori" pultit jarru laikassa kiinni. Pienet talkoot niiden vaihdosta saa aikaiseksi...

Oliskohan tamgearssin hajotus kuvasta apuja:
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 05:22 (GMT +2).