Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.11.2010, 21:52
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Just tollaiset kuin Jaren laittamassa kuvassa, mutta tein vielä reiän keskelle pulttia varten. Pulttipyssyllä sitten ammuin kiinni ja kierrettä saa rasvailla koko ajan ettei leikkaa kiinni. Aika työlästä toi on ensin tehdä reikä ja sitten painaa noi reunat, mutta joka reikä keventää autoa 20g

Levikkeet on muuten tehty suorasta pellistä Bilteman peltisepänsarjalla ja setti on vieläkin ehjä

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.11.2010, 22:16
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Ei tuo Jeepin levikkeiden malli yhtään huono ole. Ihmekkään siis ole että tuli Jeepistä hyvän muotoinen

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Just tollaiset kuin Jaren laittamassa kuvassa, mutta tein vielä reiän keskelle pulttia varten. Pulttipyssyllä sitten ammuin kiinni ja kierrettä saa rasvailla koko ajan ettei leikkaa kiinni. Aika työlästä toi on ensin tehdä reikä ja sitten painaa noi reunat, mutta joka reikä keventää autoa 20g
Juu, kyllä noitten dimple-die reikien tekemisessä prässi on kova sana, mutta aika hankala on laittaa kokonaista autoa prässiin
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.11.2010, 18:42
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Talking

Kuusakoskella ja Romu Keinäsellä tuokin onnistuu


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Juu, kyllä noitten dimple-die reikien tekemisessä prässi on kova sana, mutta aika hankala on laittaa kokonaista autoa prässiin
Kuinkas niin hankalaa, taitaa pojat tuolla Romu Keinäsellä laitella päivittäin kokonaisiakin autoja prässiin
Ja jottei ihan offtopic niin kyllä on hienoa työtä noi levikelokasuojat ja kevennyksetkin. Miten lie korin kestävyyden laita kun jäkistäviä rakenteita non rankasti kevennetään??

Viimeksi muokannut Byrocrat : 05.11.2010 18:45
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.11.2010, 19:47
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat Näytä viesti
Kuinkas niin hankalaa, taitaa pojat tuolla Romu Keinäsellä laitella päivittäin kokonaisiakin autoja prässiin
No joo, meneehän ne mutta ei tule enää ehjänä ulos


Lainaus:
Ja jottei ihan offtopic niin kyllä on hienoa työtä noi levikelokasuojat ja kevennyksetkin. Miten lie korin kestävyyden laita kun jäkistäviä rakenteita non rankasti kevennetään??
Noi dimple- reiät tukevoittaa uskomattoman paljon, vrt. sikkikoneella tehdyt urat suoraan peltiin (tosin nuo taitaa jäykistää jopa niitäkin enemmän). Eli reilusti pienemmällä materiaalimäärällä saa jotakuinkin yhtä kestävän rakenteen kuin suorasta tavarasta. Vastaavalla systeemillä ainakin jenkkilän kilpasarjoissa tekee mm. Trophy- truckeihin yms. tukivarsia joissa materiaalivahvuudet on yllättävänkin pieniä. Tietäen millaista tälliä ne saa jatkuvasti niin en epäile tuon tyyppisen rakenteen kestävyyttä ollenkaan.

Tietysti näitten Cherokeitten kantavat koripalkit on ihan perhanan ohutta tavaraa, että en sitten tiedä.. Varmaan selviää tulevaisuudessa Itse kyllä hitsaisin noihin runkopalkkeihin vielä levyt päälle, mutta olettaisin Villen niin tekevänkin.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.11.2010, 21:33
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Tietysti näitten Cherokeitten kantavat koripalkit on ihan perhanan ohutta tavaraa, että en sitten tiedä.. Varmaan selviää tulevaisuudessa Itse kyllä hitsaisin noihin runkopalkkeihin vielä levyt päälle, mutta olettaisin Villen niin tekevänkin.
Ei tuu levyjä palkkien päälle, koska silloinhan keventely olisi menny ihan hukkaan. Yritetään tukea kaariin tuo koppa. Yhtenä yönä tuli idea, että pihassa seisova Opeli saa luovuttaa muutaman osan Jeeppiin, saa nähdä mitä syntyy
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	vectra4.jpg‎
Views:	348
Size:	98,8 Kt
ID:	15857  
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.11.2010, 22:03
liero:n Avatar
liero liero ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 01.01.05
Sijainti: jämsä finland
Viestit: 870
Perusasetus

tuon ikäisessä ooppelissa on ainakin valmiita kevennys reikiä , leikkaat ne ooppelista irti ja hitsaat jeeppiin ?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.11.2010, 22:14
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Ei tuu levyjä palkkien päälle, koska silloinhan keventely olisi menny ihan hukkaan. Yritetään tukea kaariin tuo koppa. Yhtenä yönä tuli idea, että pihassa seisova Opeli saa luovuttaa muutaman osan Jeeppiin, saa nähdä mitä syntyy
Minkäs kokoiset renkaat tuohon meinasit laittaa, ja mihin tukea nelilinkin korin puolen päät ja edessä tukivarret? Vaikka tekisit taakse siten että suorat alavarret ja kolmion mallissa ylävarret niin kyllä sinne aika isoja rasituksia tulee kiinnityspisteiden alueelle.

Mulla oli jo kori revennyt muutamastakin kohdasta hieman, siis tuosta mitä nyt rakennan. Muun muassa takana oli sekä d- pilarin yläpuolella (takaluukun yläreunan juuressa, pilarin ja katon saumassa) molemmat kulmat auki, takajousien riipukekotelon molemmin puolin reunat auki (muutama pistehitsi), edessä taasen korin ja koripalkkien välisiä saumoja oli revennyt tulipellin & jalkatilan alueelta useampiakin, kummaltakin puolelta autoa. Jossain vielä oli koripalkissa pieni murtuma keulassa, en vain muista tarkkaa paikkaa. Tämä siis autossa jota oli kuitenkin tuettu ja vahvistettu (tosin ei turvakaarin) sen jälkeen kun kerran olin sillä käynyt metsässä pikkurenkailla.

Eli tuolla vain meinasin että ihan liikaa ei ehkä kannata innostua tuon keventämisen kanssa, ainakaan siellä missä oikeasti tulee koriin rasituksia. Päin vastoin on kohtia missä nimenomaan kunnon vahvikkeet on tarpeen jos mettäajossa meinaa alustaa venytellä enemmänkin. Itsekantava kori on kyllä sinänsä hyvä asia painon ja (teoriassa) jäykkyydeen suhteen, mutta Cherokeen tapauksessa se on vähän turhan heikko sitten kun rengaskoko alkaa kasvaa isoksi.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 24.11.2010, 15:33
HJ60:n Avatar
HJ60 HJ60 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 2.344
Perusasetus

Nopea-ajossahan tapana on hitsata kaikki alkuperäset korisaumat läpi täyspitkillä saumoilla, ja sitte tehä vielä se turvakehikko.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Projekti Mall Crawler #2 - Cherokee moggiakseleilla Timo_L Maasturiprojektit 295 03.05.2013 10:53
O: halpa XJ cherokee projekti KooPee O/M/V Ajoneuvot 8 29.05.2008 19:43
Projekti Mall Crawler (Jeep Cherokee) Timo_L Maasturiprojektit 89 19.04.2008 10:52
cherokee tai grand cherokee kokemuksia Chit-Chat 8 16.05.2007 18:55
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50


Sivu luotu: 17:54 (GMT +2).