![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Nuo on kaikki tommosia 60-70e bokseja ja tuo pitäis minusta pystyä hoitamaan muutamalla diodilla jotka maksaa joitain senttejä kappale.tuo päävirtakytkin , mitätapahtuu jos lisä akku on tyhjä ja kääntää virrat päälle
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
moi!
eikös tohon riitä rele, esim: http://thumbs1.ebaystatic.com/m/mpTV...mq378w/140.jpg joka kytketään yksinkertaisesti näin: http://www.freewebs.com/carawagon/Sp...arge_relay.gif Halpa-ja-hyvä: mulla ollut monta vuotta veneessä käytössä ja hyvin on toiminut! //Janne
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix" "".......British humour......!" |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Tämä on varmaan se mitä hain ,kiitosta ja ylistystä
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Mulla oli pitkään diodilla. Hyvin toimi.
Jos tuohon releen kytkentään vertaa niin diodi tulee releen paikalle, mutta akut on toisin päin. Ja ilman sulakkeita. Eli laturilta hupiakulle -> diodin anodille -> katodilta starttiakulle. Jos nyt hupiakku menee ihan tyhjäksi niin auto käynnistettäessä suurin virta on laturin maksimivirta. Suoraa piuhaa pitkin. starttiakun ollessa tyhjä tarvitaan diodin kestoa. Diodin kun mitoittaa laturin mukaan niin mikään ei hajoa. Mulla oli joku 70-100 ampeerin schottky diodi. Pieni kynnysjännite niin haittaa vähemmän toimintaa. Ei ihan senteillä saa mutta toimii.
__________________
Lukekaa ne ohjeet K.T 10/06 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Mites tuo releen nro 86 johto ? Luhee thin wire to no charege light. Mikä johto on joka ei mene latausvalolle ?
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
tuo päävirtakytkimellä toteutettu on helpoin ja halvin varmaan,tosin siinä on omahommansa nousta konepellin alle vääntämään virrat pois ja päälle
![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Mulle tulossa hupiakku invertterin takia. Otin kokeeksi w123 Mersusta n. 100 ah akun hupiakuksi ja auton keulilla on kaksi 70 ah akkua auton omasta takaa. Tuli päävirtakytkin, jolla saa valita miltä akuilta menee virta invertterille ja jos on enempi kuormaa, niin jätän auton käyntiin ja valitsen kaikki akut.
Meinasin jos keväällä tekisi aurinkennosysteemin, joka lataisi hupiakkua ja siihen omat latauksensäätimensä. Jöötimpää latausta saisi sitten auton omalla laturilla. Tällä systeemillä ja 3000 w invertterillä pystyn käyttämään ihan kivasti 1500 wattista pientä halpiskompressoria, sitää pyörittäen invertterin mittari näyttää jotain 140 ampeerin virtoja ja jännitekin on ihan ok vielä. Invertterille tulee vähintää 100 neliötä kaapelipinta-alaa kun on 50 neliön kaapelit auton omilta akuilta ja lähempää olevalta hupiakulta. Harkitsen myös hupiakulta paksumpia 70 neliön kaapeleita. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
24 v vinssin kytkennästä??! | trail76 | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 14.01.2006 22:06 |