![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Njoo, jonkunlaista sähköongelmaa pukkaa... Oli palanu kuskin puolen sisempi pitkä(H1), ja vaihoin sit sen. Tai ainaki yritin. Se kantahässäkkä ei vissii osunu heti ekalla kerralla oikein, ku se naapurin valon pitkä palo vierestä(H7)! Eikä oo vika polttimossa... Onko sielä pitkille joku oma sulake, kun ainakaa yön pimeydessä en sieltä ratin kupeesta löytäny kärvähtänyttä sulaketta. Vai kyrvähtiköhä joku piuha..? Parkki ja ajovalot palaa normaalisti molemmin puolin...
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Aapuuva??
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
aapuuva ! apuvapuva ! aaoo aaoo - aaapuva !
tuttavalliseseti katsoo hän... a) eiks se ajovalo kuiteski ois H4 b) sulakkeista saattais löytymän high beam, ja kyseessa kuskin puoli eli L c) naksuuko jossain kun rämppäilet lyhkäset / pitkät, eli pelaako rele onks ohjekirjaa ? saksankielisin manuaalin mukaan sulakkeet olis ehkä: nro 20. ajovalo oikea 15 A 21. ajovalo vasen 15 A 22. lisäpitkä oikea 15 A 23. lisäpitkä vasen 15 A tuntuispa oudolta jos molemmat on himmenneet, eli sekä 21. että 23. mutta kattoos ne ny ekaks ! EDIT: tää sulakeboksi muistaakseni konehuoneessa !
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 24.10.2010 18:37 |
#4
|
|||
|
|||
![]() Dimmer relay
Mulla oli aikoinaan HDJ:ssä valo-onkelmia, ja jos oikein muistan, se oli juurikin niin että pitkät ei suostunut toimimaan.
Syyllinen oli kuitenkin dimmer relay niminen rele, eli ilmeisesti pitkien vaihtorele. Tee se itse sähkömiehenä kokeilin sen niin että kiskoin releen helvettiin ja kytkin piuhalla asiaankuuluvat navat releen pesästä yhteen. Pitkät syttyi, joten diagnoosini oli... rele paskana. Tilasin vesijärven autosta sikakalliin releen ja vaihdoin sen, ja pitkät toimi vähän aikaa kunnes sama homma uudestaan. Oletin uudenkin releen menneen paskaksi ja tilasin yhden lisää. Seuraavaa relettä asentaessani hokasin liittimien väljistyneen releen pesässä niin että kontaktin saaminen oli satunnaista. Liittimien fixaamisen jälkeen pitkät toimi kaikilla releillä jotka mulla oli, joten jos sulla on tossa releessä oikeasti vikaa niin Sysmästä löytyy pari kappaletta niitä. Puh 044-5042885 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Njoo, menee aina sekasi H7/4...
Kiitoksia! Autto heti ku löys oikeen rasian. Pitit vaa käydä kaikki sulakkeet läpi, ku oli kannesta kulunu melkei kaikki merkit poies. Ja ilmeisesti kanta oli osunu paikallee, ku tuikkuki sytty heti. ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
hjuvahjuva
![]()
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Mikähän mahtaa olla, ku tuli nää pikkupakkaset, ohjaustehostin alkanu ulisee sillee, sillee et olis tyylii -30?
Vai onko vaa normaalia? Nii, ja on nestettä! |
#8
|
||||
|
||||
![]()
paskat öljyt, vettä seassa, sihti tukossa... ehkä joku noista - en muista varmaks oliks sihti
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Jos siel on sihti, ni missähänpäin se on? Jos panostais ja vaihtais koko nesteet...
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Hätäsellä korjaamomanuaalin selauksella ei näkyny sihtiä, oliskos sen säiliön pohjas ollu joku siivilä...
Muistapa sitten ilmata se systeemi, rauhaksiin kääntelet ohjausta laidasta laitaan ennenkuin täräytät tulille - helpottaa pirusti jos nokka nostettu ilmaan... Tuppaa muuten kuohuttamaan melko ilkeästi ja pitkään niitä öljyjä
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Kiitoksia! Toi on hjyvä tietää...
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
Njoo, nyt vaihoin tehostimen nesteet, ja kosteutta kai sielä oli...
![]() Eka auto ilmaa ja pukeille. Otin irti sen isomman letkun, mikä on säiliön pohjassa. Siitä säiliö tyhjäks, sieltä tuli ihan punasta nestettä. Sit toinen letku irti, ja puhalsin paineilmalla isompaa letkuu, ni aluks tuli pelkkää nestettä, sit tuliki sellast vaaleeta vaahtoo/kuplia. Ratista kaikki oikeelle, ja sama homma. Ja sit vasurii... Ilmaa puhaltelin niin kauan, ettei enää tullu mitää mössöö. Sit letkut kiinni, ja uudet nesteet sekaa. Ja taas veivaa rattia suuntaa ja toisee, nesteen lisäys ja taas veivaa. Sit käyntii ja hissunkissun kääntelee... Mut onko normaalia, et taas ku auto on käynnissä, ni sitä vaahtoo tulee pintaa. Kuva: Ja jostai kuuluu edellee pieni vollotus... Ehkä se on vaa ominaisuus. Tai sit se vaa alkaa olee kummitteleva piilohulluus, joka alkaa vaivaa... ![]() Btw, otin videoo, ni pitääkö se eka ladata youtubee, ja sit linkittää tänne?
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" Viimeksi muokannut kippo86 : 14.11.2010 13:04 Perustelu: Kuvat ei näköjää näy. Koitin käyttää palstan omaa kuvatsydeemiä, mut pitänee vielä harjotella... |
![]() |
Luokat |
hdj80 |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
LJ tietoutta kaivataan | -Juuso- | Tekniikka & Jutustelu | 59 | 06.12.2009 17:30 |
Kotiteatterivahvistin tietoutta kaivataan | -Stedt- | Chit-Chat | 14 | 14.03.2009 23:09 |
Mog tietoutta kaivataan( kuvia lisätty) | Superlite 27 | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 10.11.2007 20:30 |
Pajero tietoutta kaivataan..! | Tebster | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 08.01.2007 20:42 |
Diesel tietoutta kaivataan | Nerd-O | Tekniikka & Jutustelu | 58 | 10.10.2005 09:57 |