Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.10.2010, 16:42
Jande Jande ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.11.06
Sijainti: Posio, Finland.
Viestit: 652
Perusasetus

lukon numero oli 810A019 joka googlella kertoi et lock right pt1530 ja ez 810a019 eli tuollainen se lukko olis
mutta en ole löytänyt mistään lukon välyksien mittoja tai asennus ohjeita.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.10.2010, 21:00
rodhot rodhot ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 03.12.05
Sijainti: Loimaa
Viestit: 18
Perusasetus

Voin kattoo huomenna oman lukon välys arvot. Perä tosin gm ,mut uskosin mittojen pätevän myös muihin malleihin.
Lukko tarkka siitä et ristitappi ehjä ja välyksetön.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.10.2010, 21:17
Hoppala:n Avatar
Hoppala Hoppala ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.04.07
Sijainti: Ilmajoki, Finland.
Viestit: 188
Perusasetus

Välyksiä mulla ei oo sulle nyt tähän hätään heittää, mut voin kattoa jos löydän sj410 lockrightin ohjeläpyskän jostain. Toimiiko tuo lukko pukilla renkaita pyöritellessä ihan oikein?
Eli vaihde päällä, takaakseli pukeilla, pyöräytä toinen rengas käsin välyksiensä äärilaitaan. Nyt pitäis olla kaveri joka kokeilee pyörittää toisen puolen rengasta. Toisinpäin pitää pyöriä, toiseen suuntaan pitää lukon hyppiä yli (kuuluu pieni naksutus perän sisältä). Nämä kumpaankiin suuntaan kokeillen ja molemmilla pyörillä.
Jos renkaat on erikokoiset niin saattaa aiheuttaa kummia lukon ylihyppyjä.
Tuo lukkohan toimii niin että aina on perä lukossa, paitsi sitten kun jompaa kumpaa pyörää pyörittää ulkopuolinen voima lujempaa kun mitä perämurikka pyörii niin sitten päästää sen puolen pyörimään vapaasti.
Mutkaan ajettaessa sisäkurvin pyörä vetää ja ulkokurvin puoli pyörii vapaasti.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.10.2010, 05:50
Jande Jande ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.11.06
Sijainti: Posio, Finland.
Viestit: 652
Perusasetus

lukko on uusi samoin renkaat ,tuota pukki hommaa kokeilin kans ja siinä tuntuis toimivan ihan ok.
samoin lukko pitää koko ajan vetopäällä esim.asfaltilla pyörii tyhjää molemmilla renkailla eikä kuulu mitään ääniä samoin kun kääntää ilma vetoa silloin lukko löysää oikein.

itestä tuntuiset välys on hieman liian suuri jolloin 60 jälkeen välillä lukko nykäisee kun ajaa tasakaasulla ja ei oikein ole vastusta, tai sit se voi johtua noista puslista kun niissä on väljää että akseli vähän liikahtaa jolloin lukko nykäsee.

mut ois hyvä jos sais ne välykset tietoon niin näkis kattoa et se on ok.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 22.10.2010, 15:18
rodhot rodhot ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 03.12.05
Sijainti: Loimaa
Viestit: 18
Perusasetus

http://www.richmondgear.com/0002pdfs/1000706MID.pdf

Sivulla kolme tekstiä shimmeistä
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.10.2010, 07:49
Jande Jande ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.11.06
Sijainti: Posio, Finland.
Viestit: 652
Perusasetus

mikäs mitta noista nyt sit on kun jos oikein luin niin 0,31mm tai 0,76mm tai 0,062mm tai 1,52mm.
ota noista nyt selvää....

pitää lähteä hallille ottamaan perä auki ja ihmettelemään mitä tekis....
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.10.2010, 18:00
Jande Jande ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.11.06
Sijainti: Posio, Finland.
Viestit: 652
Perusasetus

lukon käytin taas pöydällä irrotus kävi nyt 20min kun oli jo kolmas kerta...



Uploaded with ImageShack.us

ainut paikka mistä voi mitata lukon välystä on keskiptapin reijästä (lyhyiden kun pitkä paikalla)
välys oli aikasemmin 4.2mm ja säädin sen nyt 2.4mm mutta se ei näyttänyt riittävän.

nyt siis paikalla alkuperäiset simmit+0,10mm molemmin puolin lisäksi. jolla väliksi tuli tuo 2.4mm.

hammaspyörien mitat oli hampaat kiinni 27mm ja hampaat auki asennossa 28.5mm työntömitalla mitattuna...

eli lukonrattas tarvii vain 1.5mm jotta se sopii aukeamaan. pitäiskö tuo välys säätää lähelle tuota 1.5mm esim.1.6mm
vai onko muita ehdotuksia?
lukko kyllä edelleen pitää kun veto päällä ja löysää kaartaessa ilman vetoa.

puslat vaihdoin jakareihin ja sillä ei ollut oikein vaikutusta lukon käyttäytymiseen.

huomenna ois taas tarkoitus koittaa saada tuo toimimaan.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 23.10.2010, 21:59
oojiikoo:n Avatar
oojiikoo oojiikoo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 546
Perusasetus

ainakin itsellä kun laitoin FJ:hin sen aussielokkerin niin siinä säädettiin välykset niin että lukko pääsi juuri ja juuri löysään. Ainakin toimi omasta mielestä hyvin.

Koitahan saaha lukko kuntoon niin mie koitan saaha uuet murrokset..
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Suzuki Jimny 1.3JLX -02 "Off / On Road Jimny" JER81 O/M/V Ajoneuvot 2 16.09.2009 21:01
Kaivataan Jeep Cherokee T-Locker+ARB lukon asennus neuvoja/kuvia Kimpsu Maasturiprojektit 8 22.08.2008 23:31
Aga tig neuvoja kaivataan. Pecos Tekniikka & Jutustelu 6 27.03.2007 18:28
NEUVOJA TARVITAAN! nizzan Tekniikka & Jutustelu 1 19.03.2007 11:54
Audio neuvoja... Vuosimallit 1968-1982 2 07.03.2003 08:47


Sivu luotu: 04:18 (GMT +2).