![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Meän maasturi maalattiin peltikattomaalilla. Ruostepaikkoihin sinkkipölymaalia pensselillä. Semmoisissakin paikossa, missä oli valmiiksi sormen mentävä reikä, ei ruoste tulut näkyviin liki kahteen vuotteen. Uskaltaisinpa vaikka lyödä vetoa, että "virallinen" yhdistelmä happomaali ja auto maali, ei olisi kestänyt montaakaan kuukautta.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Näin meillä, hiekkapuhalletuilla pinnoilla Zinga:
http://muusikoiden.net/dyn/users/72723.jpg Tähän mennessä kokemukset Zingasta kahdensuuntaisia. Hyvä vaihtoehto hiekkapuhalletuissa kohteissa, joissa se ainoa pinnoite esim. 3 kerrosta pensselillä. Päällemaalaus onnistunut vaihtelevasti kaksikomponenttisella Inertalla, samaa ongelmaa kitattaessa kun ei meinaa päälle tulevat kaksikomponenttiset pysyä kunnolla kiinni. Siis joskus pysyy paremmin,joskus huonommin. Esim. kovetteen määrällä tuntuu olevan asiaan vaiutusta ainakin lasikuitukittiä käytettäessä. Toisaalta vanteissa tuntuu toimivan ihan hyvin eka hiekkapuhallus ja Zinga, sitten lopuksi väriksi vannehopea spraylla... Tuollainen yhdistelmä voisi olla hyvä: http://194.100.44.55/Maalausj.nsf/($All)/4925BA2BC0624118C225742D00262E1D/$File/K28.pdf?OpenElement |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Tuntuu, että ainakin lasikuitukitin kanssa pysyvyysongelmia Zingassa, joka meinaa haljeta puolesta välistä kun on kitti kuivunut. Samansuuntaisia ongelmia oli myös Wuth:in Rost Stop maalissa. Tuntui kovettimen määrän lisääminen vähentävän tätä vaivaa.
Kannattaa ehkä ottaa neuvosta vaari noista maalifirmojen maalausjärjestelmistä missä on selitetty kuinka kannattaa tehdä. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
En tiedä mitä maalia metsäkoneiden rungoissa ja pohjapanssareissa käytetään, mutta uskomatonta kulutusta kestää!
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Juurikin jotain tämmöistä mutta mitä maaleja ne on..
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
tuolla edellisellä sivulla ne jo luettelin, kulutusta kestvät ns. konemaalit alkydi, epoksi, polyuretaani maalit.
ja sit kun käytätte noita sinkki ja happomaaleja niin elkää kitatko niiden päälle, vaan ensiksi vielä päälle tavallista pohjamaalia. ja ennen pintamaalia vielä hiontamaalia joka toimii "kosteuseristeenä" |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Wurthin sinkkimaali tuntuis olevan melkoisen kovaa tököttiä, kestävyydestä en tiedä vielä mutta talven jälkeen sekin selviää. Melko työlästä maalattava, pensseli ainoa vaihtoehto.
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Oisko tosta mitään apua:
http://alk.tiehallinto.fi/sillat/sil...sio3/s3351.pdf |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
onko paskaa laatua vai mikä? | ed | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 09.12.2007 16:05 |
Ajopaikka Ikaalisiin. (aika varmasti) | ¤Offi-Osku¤ | Chit-Chat | 28 | 04.11.2007 17:14 |
mikä HD ristikko kestää? | SamiN | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 08.09.2006 07:16 |
Vette on ja pysyy....=) | MIC4-90 | Vuosimallit 1984-1996 | 3 | 16.10.2003 22:08 |
Koteloa vaihdettaessa mikä kestää ja mikä hajoaa | mika | Hardware | 0 | 26.12.2001 14:04 |