Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tapahtumat

Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.10.2010, 19:45
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
siis ostitte venäjältä vakio uazin ja jätitte sen loppuun asti rakennetun sinne?? siis sen red-lukkoilla, recarosisustalla ,2.3 turbodiiselikoneella ,chevyn ohjaustehostimella 2x vinssillä, 36x14.5 sitbull renkailla,ymm varustetun..
Niin ja LED vilkutkin oli

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.10.2010, 20:27
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 6.251
Perusasetus

Hauskaa oli, univelka kuittaantui viimeyön 10h unilla. Kohtalaisen paljon oli tekniikka murheita, mutta kaikki pääsi ajamalla suomeen. Reitit oli vaihtelevia ja ennen kaikkea tervetullutta vaihtelua kannaksen lähes läpi koluttuihin baanoihin. Tiesiirtymä Niiralaan on hieman tylsä ja varsinkin paluumatkalla meinasi ottaa voimille, mutta kaikinpuolin reissua voidaan pitää loistavasti onnistuneena.

Sitte niitä kuvii


Aamunavaus Harlun pätkän alussa. Muutama auto pääsi tarkalla ajolinjavalinnalla tästä vinssaamatta.

4 rinnan jumittelua. pari autokuntaa piristyi kummasti pienestä puuhastelusta läpiyön kestäneen matkan rasituksista

Olppa hehkuttaa ja Possujuna istuu kokolailla tiukasti savessa

Seuraavaksi olikin vuorossa jarrujen testausta harjujen ylityksissä. Toista jyrkempää linjaa ei kukaan uskaltanut käyttää.

RumaHJ:sta luikahti takatikku kokonaan karkuun, onneksi löytyi muutaman metrin päästä ehjänä. Pikkupulttiremppa alkakoon.

Pirullisen pehmeää maastoa, ajolinjoja oli lähes yhtä monta kuin autoja, mutta kaikki joutuivat vinssaamaan tällä parin sadan metrin pätkällä enenmmän tai vähemmän.

Osa porukasta lähti kiertämään vielä viimeistä harjupujottelua ja siinähän Joppa ihmettelee vetämätöntä etupäätä. Lyhyt tikku meni poikki.

Nythän sitä takavinssiä on oikein mukava käyttää

Harlussa etsittiin tovi joen ylitystä ja löytyihän se vihdoin karttaa merkitsemättömästä paikasta. Alhaalla kohtalaisen houkuttelevaa rock crawling kivikkoa

Ryhmäpotretti, heinolan vahvistuksetkin löysivät yöllä leiriin parahiksi kuuntelemaan Jonetzun eroottisia unia

Leiristä lähdettiin samantien vinssaamalla, oli nimittäin paikka paikoin liki metristä spooria koneuralla. Jouni ajoi jeepillä ensimmäisenä, takajoukolla olikin jo helpompaa kun jäljet oli valmiina tampattuna.

Spoorireitillä hieman maisemaa, nokka tässä lähes suoraan kohti vesiputoiksia ja matkaa sinne alle 4km.
__________________
~~~~~~~~~~~~~~
www.suzuki4x4club.fi
~~~~~~~~~~~~~~

Viimeksi muokannut LaaLaa : 18.10.2010 21:08 Perustelu: tekstin järjestelyä
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.10.2010, 20:59
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 6.251
Perusasetus

Jatkuu


Taas ryhmäkuvaa autoista, Ruokojärven kauniissa maisemassa. Kuva ei todellakaan kerro paikan hienoutta ja kesällä varmasti vielä upeempaa. Jollain on ehkä videolla, kun simppa pyöritti niityllä paskarinkiä tuhatheppasella

Ukot juoruilee Ruokojärven pohjoispuolella umpirisukko pätkän jälkeen löyneellä uralla puron ylityksessä

Simppa LA-puhelimessa: "Joppa sulla on varmasti etupyörä löysällä tai jotain muuta vialla"

Remontit tehty ja laskeudutaan liukasta mutarinnettä vesiputouksien alapuolelle. Kukaan ei törmännyt puihin.

Kahluuta kohti putouksia, kiusallisesti meikäläiseltä loppui tässä kohtaa kamerasta akku ja olut alkoi maistua sitäkin paremmin.

Akku ladattu ja matka jatkui kallioiden yli. Kohtuullisia korkeuseroja havaittavissa.

Pätkän lopussa oli suo, jossa pimeys saavutti ja ainakin Väihkösen vinssi korjattiin toimimattomaksi. Lopussa oli tää silta, joka muistutti lähinnä venäläistä torakalla tehtyä tukkilaania.

Aamun (ja muutaman muunkin) selvittyä aloitti cruiserit oikein kimppa pajoituksen lähdön hetkellä, molemmissa napa auki. Matka jatkui tankille.

Kiviriutta päätettiin jättää ONNEKSI väliin ja käännettiin nokka kohti suomea toki katkoviivareittejä seuraille.

Ja saatiin vihdoin simppakin jumiin, liekö syynä ruokahaluttomuus lähes koko päivän

Reitti päätyikin Alattun kylään, jossa paikallinen pappa oli hyvin tietoinen venäläisten autojen laadusta, näytti Uazille peukkua ALASPÄIN

Ja ei päästy kuin jokunen kilometri eteenpäin niin uazin rengas poukkoili metsään ja Ilkan mukava remppa parilla kannustajalla alkoi. Väihkönen luki myös otteita Lehtipuun KARJALA kirjasta ja voi kiesus että voi ihmisen vatsa tulla kipeäksi nauramisesta.

Siihen loppu meikäläisen kuvat. Yöllä siirryttiin vielä lähemmäs rajaa Vahvajärven pohjoispuolelle metsäautotien päähän , josta pääsi sopivasti yösafarille viereiselle Suurisuolle. Ile yritti isompipyöräisten perässä suolle ja tuloksena oli hajonnut murros.

Kiitos kaikille mukana olleille.

Ensivuonna uudelleen.
__________________
~~~~~~~~~~~~~~
www.suzuki4x4club.fi
~~~~~~~~~~~~~~

Viimeksi muokannut LaaLaa : 18.10.2010 21:02
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.10.2010, 22:10
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Talking

3X2


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikjus Näytä viesti
Niin ja LED vilkutkin oli
Mut vaa toisella puolella!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.10.2010, 09:56
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Juu oli taas oikeen kiva reissu ja vaihteeksi vähän oudoimmille seuduille. Onneksi Jonetzu järkkäs tämmösen kuljetuspelin jolla viiden tunnin matka tohmajärvelle sujui kuin sohvassa istuen.



Kahautettiin Värtsilään ja tankkaamaan erikoiseen paikkaan jossa oli täysi palvelu. Kuulemma parhaan laatuista ainetta kun myy suomalaisille metsäkoneurakoitsijoille.



Jänismäellä käytiin kaupassa ja syömässä hampurilaset. Sitten aloitettiinkin matka kohti ekaa pätkää jonka läheisyydestä oli tarkoitus löytää leiripaikka. Pätkä oli Ladoga 2010 SS8 Petsevara hills eli tutummin Pötsövaara.

Oltiin jo mestoilla noin klo 18. Aikamme räppäiltiin kohti S16 eli starttia kunnes vastaan tuli Lada. Ihmettelimme kun ei ihan ladalla ollut ajettavissa reitti. No sinne löytykin sitten oikopolku. Ei kuitenkaan jääty sinne kostealle niitylle vaan palattiin jo aiemiin löydetylle isolle soramontulle jossa oli laaja tasainen alue ja hienoa hiekkaa. Muu porukka oli jäljessä meitä joten Jonetzun kanssa kahdestaan pidettiin leiriä kunnes pääosa porukasta saapui joskus yöllä ja osa vasta noin kuuden aikaan aamulla. Polttopuun etsiminen tuotti pimeässä tuskaa ja sitä jouduttiinkin hakemaan parin kilsan päästä. Ehdittin kaksi täysmittasta keloa polttamaan, jonkun katkomia pieniä mäntyjä, tuoretta koivua, matkalaukku ja maasta repimiämme kantoja ennen kuin muut saapuivat.



Aamulla lähdettiin tahkoamaan SS8 pitkin. Possujuna ja väihköstiimi nolla unilla matkaan.

Ekat jumitukset


UglyHJ


Offroadjouni ja Laalaa navigoi


Mäen laskua

Räkytäky


Possujuna


Laskeuduttiinkin melkoisen pehmeään maastoon ja vinssaustalkoot alkoivat. Meinas alkaa harmittamaan kun takalukko ei toiminut vaan päästi paineet perän sisään ja eteneminen oli tuskaista.


UglyHJ pääsi taas vinssailemaan kun ensin suoritti pikkupulttiremontin.


Porsaan polku


Matoruuvikelain vetää eleettömästi


Vinssailun jälkeen reitti koukkasi hiekkatieltä helvetin jyrkkään ja pitkään mäkeen. Todella hauska nousu. Pätkälle ei tullut kuin muutama auto ja loput oikaisi tien kautta. Mäen päällä olikin pirullisen ahdasta puun pujottelua ja Joppa katkaisi sinne lyhyen etuvetarin. Kartasta katsoin että mäen nimi on suurvaara ja vieressä numerot 130,1 jotka ehkä kertovat jotain korkeuteen liityvää.

Jeeppi mäen alkuvaiheessa


Reitti päättyi Harlun kylään mutta jätimme loppupätkän ajamatta ja oikaisimme hiekkatiellä joka tuli Harlun kyltin kohdalle. Samaan paikkaan jossa LT 2010 oltiin pätkää katsomassa toisella huoltoautolla.


Ajettiin siitä sitten Harlun kylille etsimään jänisjoen ylitystä. Aikamme pyörittiin Tiilitehtaan, Sahan ja Leppäkosken paperitehtaan tienoilla kunnes löydettiin pato josta pääsi yli.



Kartan mukaan tässä joessa useita koskia.


Tästä sitten jytyytettiin paussun, Pirskan ja Kokkoselän kautta Satisenjärvelle josta löytyi mainio leiripaikka rannasta. Oli laiturikin tehty ja näytti olevan aivan hienoa hiekkaa pohja. Kesällä varmaan mainio leiripaikka.

Simppa tuo keloa auton alla.


Iironsika puutöissä


Jopan vetariremontissa ei palella


Chromo longfield kestää mutta vakiotikku ei.


Jonetzu haastaa väihkösen juomakilpailuun jonka jälkiseuraukset valvottavat kaikkia lähes koko yön. Myös Ilkka ja Antti saapuvat leiriin yöllä Uazillaan.


Vaakaa yritetään


Vetoakselin lämpökäsittelyä


Aamulla aloitettiin matka kohti vesiputouksia joille linnuntietä matkaa nelisen kilometriä

Aamunotskilla


Matkanjohtajan aamunavaus


Matka alkoi kohtullista spooria pitkin







Pikkusika ja Olppa


Rahtari jussukka viihtyi mäyriksen puikoissa


Olppa ja Appari


Ryhmäpotretti. Kamera jo vetänyt taas kosteuden sisään ja siitä sumureunaefektit.


Matkalla hiluxin rengas meinasi irrota kun spacerin tai pyörän pultit finaalissa.


Sitten saavuttiin vesiputouksille ja aikammen sitä ihailtua päätettiin rytkästä alas jokeen ja ajaa reitti vastakarvaan.









Siinä se vihdoin on. Tästä on puhuttu vuosia että täällä vielä käydään.


Ja sitten vaan hitosti kuvia todisteeksi.

Jeeper


Maajussi


Pensa Jeepit


Pari myyntikuvaa räkytäkystä




Kun kuvat oli otettu jatkettiin jokea pitkin eteenpäin. Nyt vesi oli älyttömän matalalla mutta silti tässä oli yksi syvempi kohta. Joessa laitoin taka arbin päälle kun ajattelin sen paineistavan perää vaikka se läpi vuosikin. Ihmeekseni arbbi alkoikin pienen vuotamisen jälkeen toimimaan ja loppumatkan se toimi kohtuullisesti ainoastaan välillä vuotaen.



Yllätys olikin suuri kun täältä löytyi toinen pienempi putous




Putouksen vieressä oli hauska pitkä mäennousu jota sai tahkota tosissaan.


Lopussa oli tosi tarkka paikka puiden välistä. Ile tietty ajoi päin puuta ja puskuri painui rengasta vasten.


Väihkönen mäessä volvon vinssauksessa


Yöllistä jumittelua


Erään pehmeän suon jälkimainingeissa Ugly räjäytti aidon CHROMO LONGFIELD murroksen. En ollut tätä uskoa ja vedonlyönnissä hävisin Väihköselle pullon diplomaattia.



Myös Jannen vinssi oireili kipinöimällä ja tarkempi tutkailu paljasti että hiilisilta hieman sulanut ja ankkurista irronnut pätkä käämiä. Vaihdettiin sitten mun takavinssistä moottori tilalle ja sen toimimattomuutta sitten turkittiin seuraava tunti kunnes huomattiin että yksi laakeri oli unohtunut.



Leiriin jäätiin hiekkatien lenkkiin. Jossa vietettiin railakasta leirielämää. Matkalla Jopalta katkesi sitten ne etunavan pyöränpultitkin.









Aamu alkoi yllättäen remontilla


Ajettiin sitten tankille mutta päätettiin olla lähtemättä pirunpeltoon koska tällä kelillä ja tällä letkalla aika ja varaosat loppuisivat varmasti kesken. Juuri parahiksi kun päästiin asfalttibaanalle ilmeisesti bertta tiputti patrolin satulasta takaa palat ulos ja männän pihalle. No jarru ohitettiin helposti huoltsikan pihassa. Päätettiin sitten lähteä kohti rajaa etsimään jotain ajettavaa.

Paikoin oli lunta reilusti. Monta kertaa säikäytti kun puusta putos lunta ja jäätä lasikuitukatolle.


Bertta kehyksissä


Matkan varrelta


Varmasti suomalaisten tekemään tukkitien pohjaa


Liuskekivestä tehty jonkun navetan raunio. Eloselkä oli paikan nimi Alattu nimisessä kylässä. Paikalle johti hieno kiviaita jota oli kai pari kilsaa.



Ilkka järjesti hauskuutusta matkalle kun uazin pyörä otti erkanemisen kun pinnapultit katkesi


Yksi tekee ja aika monta katsoo vierestä. Karjalan matkaoppaasta luettiin ohjeita mitä tilanteessa tehdään. Yleinen neuvo oli että ensin juodaan vodkaa ja sitten otetaan ryhmäpotretti.


Viimeiseksi yöksi ajettiin Pirttipohjaan Jänisjärven länsilaidalle suurisuon viereen. Jeeper ja Simppa lähtivät jo Yöllä suomeen. Ugly, Ile ja Joppa kävivät vielä suolla räppäilemässä. Mulla oli jo takki niin tyhjä että hyvä kun hereillä pysyi ja yösafarit jäi välistä. Aamulla tästä on helppo lähteä kotiin kun rajalle vain ehkä noin 35 kilsaa matkaa.

Kaikki kuvat löytyy albumista http://forums.offipalsta.com/album.p...id=3449&page=5. Eivät ole ihan aikajärjestyksessä kun kahden kameran kellot ja päivämäärät heitti.

Videokuvaa on about 1,5 tuntia ja katotaan jos siitä jotain saa koostettua.

Tässä vielä karkeasti reittiviiva. Kilometrejä tuli mulle rajan takana 311.

Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.10.2010, 10:54
piipari:n Avatar
piipari piipari ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 13.08.08
Sijainti: Joensuu
Viestit: 804
Perusasetus

Onks tuo reittiviiva ozin ymmärtämässä muodossa ja oiskohan tuota mahollista saada haltuunsa? Ois kiva nähä vähän tarkemmin mistä ootte menny. Samoilla mestoilla on liikuttu mut ei vissiin ihan kuitenkaan...Tuon "ekat jumitukset" kohdan jälkeen ootte vissiin risteytyny eri paikkaan ko en muista että ois ollu heti perään mitään mäenlaskuu ja sen perään tuollasta spooria. Meni muuten oma murros ja pätkin narua urakalla juurikin tuossa urassa mistä possujuna on koittanu. Sitten todettiin että ehkä on otettava pakkia.

Mihinkä suuntaan lähitte tuosta kohti menemään?


Meillä meni joskus aikasemmalla reissulla yks ilta hortoillessa tuolla. Noustiin ensin tuonne taustalla näkyvän mäen päälle ja hortoiltiin hetki siellä, mut ei löydetty järellistä polkua. Vasemmalle lähti jotain mönkkärin jälkiä, mutta se reitti oli liian vetelä meidän makuun. Sieltä ja väliltä löyty mettäkoneuria, joita seurailtiin aikamme löytämättä mitään. Käännyttiin sit takasin sillon ku ei ollu jännää.

Hyvän näköstä settii kyllä teilläkin ollu taas! Oishan tuo ollu kiva törmätä samalle leiripaikalle jokskuks yöks ja turista vaikka. Mistä löytyi noin hieno tankkauspaikkakin?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.10.2010, 11:06
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 6.251
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja piipari Näytä viesti
Mihinkä suuntaan lähitte tuosta kohti menemään?
Lähdimme tuosta vasemmalle, se märkä kohta mentiin useampaa linjaa yli, suurin osa taisi kiertää oikealta. Jouni ja Ile meni melko vasemmalta muutamalla vinssauksella. Sieltä märän toiselta puolelta alkoi tie, jossa oli se tukkikasa"silta" ja sen jälkeen henkilöautolla ajettava metsätie.
__________________
~~~~~~~~~~~~~~
www.suzuki4x4club.fi
~~~~~~~~~~~~~~
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 19.10.2010, 11:14
piipari:n Avatar
piipari piipari ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 13.08.08
Sijainti: Joensuu
Viestit: 804
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja LaaLaa Näytä viesti
Lähdimme tuosta vasemmalle, se märkä kohta mentiin useampaa linjaa yli, suurin osa taisi kiertää oikealta. Jouni ja Ile meni melko vasemmalta muutamalla vinssauksella. Sieltä märän toiselta puolelta alkoi tie, jossa oli se tukkikasa"silta" ja sen jälkeen henkilöautolla ajettava metsätie.
Nonni, hyvä tietää. Pitää käydä meidänkin ajamassa joskus loppuun asti se. Vaikutti vaan sellaselta loputtomalta suolta että muut ei uskaltautunu ees tassuja kastelemaan.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 19.10.2010, 21:24
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja piipari Näytä viesti
Nonni, hyvä tietää. Pitää käydä meidänkin ajamassa joskus loppuun asti se. Vaikutti vaan sellaselta loputtomalta suolta että muut ei uskaltautunu ees tassuja kastelemaan.
Joo, joskus keväällä (helatorstai?) mahollisimman korkean veden aikaan? :P
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 19.10.2010, 11:13
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja piipari Näytä viesti
Onks tuo reittiviiva ozin ymmärtämässä muodossa ja oiskohan tuota mahollista saada haltuunsa? Ois kiva nähä vähän tarkemmin mistä ootte menny. Samoilla mestoilla on liikuttu mut ei vissiin ihan kuitenkaan...Tuon "ekat jumitukset" kohdan jälkeen ootte vissiin risteytyny eri paikkaan ko en muista että ois ollu heti perään mitään mäenlaskuu ja sen perään tuollasta spooria. Meni muuten oma murros ja pätkin narua urakalla juurikin tuossa urassa mistä possujuna on koittanu. Sitten todettiin että ehkä on otettava pakkia.

Mihinkä suuntaan lähitte tuosta kohti menemään?


Meillä meni joskus aikasemmalla reissulla yks ilta hortoillessa tuolla. Noustiin ensin tuonne taustalla näkyvän mäen päälle ja hortoiltiin hetki siellä, mut ei löydetty järellistä polkua. Vasemmalle lähti jotain mönkkärin jälkiä, mutta se reitti oli liian vetelä meidän makuun. Sieltä ja väliltä löyty mettäkoneuria, joita seurailtiin aikamme löytämättä mitään. Käännyttiin sit takasin sillon ku ei ollu jännää.

Hyvän näköstä settii kyllä teilläkin ollu taas! Oishan tuo ollu kiva törmätä samalle leiripaikalle jokskuks yöks ja turista vaikka. Mistä löytyi noin hieno tankkauspaikkakin?
Tuosta lähdettiin vasemmalle ja edessä oli pehmeä suo jonka takaa taisi alkaa jonkinlainen tie. Suo kierreltiin oikealta ja vasemmalta ohi mutta pehmeetä oli sielläkin.

Tankki oli Värtsilässä.

Reittiviiva kyllä löytyy ja voin sen lähetellä kun laitat jonkun osoitteen. Vastaavasti jos teillä on tuolla ajettuja reittiviivoja/pisteitä niin nekin kiinnostaisi.

Viimeksi muokannut mikjus : 19.10.2010 11:19
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 19.10.2010, 14:25
Appari:n Avatar
Appari Appari ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.11.04
Sijainti: Hollola, Finland.
Viestit: 294
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikjus Näytä viesti
Tuosta lähdettiin vasemmalle ja edessä oli pehmeä suo jonka takaa taisi alkaa jonkinlainen tie. Suo kierreltiin oikealta ja vasemmalta ohi mutta pehmeetä oli sielläkin.
Simppa meni keskeltä ajamalla yli, muut tais kierrellä.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 20.10.2010, 18:30
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Viestit: 4.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikjus Näytä viesti
Erään pehmeän suon jälkimainingeissa Ugly räjäytti aidon CHROMO LONGFIELD murroksen. En ollut tätä uskoa ja vedonlyönnissä hävisin Väihköselle pullon diplomaattia.
Kyllähän noita näköjään samallalailla räjähtelee : http://www.pirate4x4.com/forum/showt...oken+longfield
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 20.10.2010, 18:45
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Harmi kun en jaksanut viimeselle yösafarille lähteä. Oli jotenkin takki ihan tyhjä vaikka ei muistaakseni nyt ihan joka yö niin myöhään rallateltu. Tosi makeen näkönen suo.

Joo eikä pidä tuudittautua lonkkareiden hajoamattomuuteen vaan pitää itsellekkin tilata joskus vara murros.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 20.10.2010, 19:04
Appari:n Avatar
Appari Appari ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.11.04
Sijainti: Hollola, Finland.
Viestit: 294
Perusasetus

Oli kyllä erikoinen suo. Ensin hiippailtiin Jopan kanssa ja mä kävelin vielä edessä ku näytti aikas pehmeeltä. Kun ei mitää tapahtunu hyppäsin kyytiin ja todettiin että nopeutta voi nostaa. No siitähän se huvi alko kun sai täyskaasulla syöttää sladissa suolla. Ugly ku pääsi mestoille alkoikin melkonen kilvan ajo kunnes Hiluxissa alko lämmöt oleen tapissa.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 20.10.2010, 19:20
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.492
Perusasetus

Tässäpä minun kuvia... Kuvat löytyy myös Picasasta -> http://picasaweb.google.com/jouni.il...udventures2010

KESKIVIIKKO


Jeeppi alas traikulta ja loput kamat sisään veturista.


Hiluxille sama hoito


Jeepin takakontti täyteen ahdettuna, vara-Boggerikin imettiin alipaineella kasaan tilan säästämiseksi


Tunnelmaa kaupan pihalla, tunnelman tuojat ostettu


Eka nuotiopiiri

TORSTAI


Eetza pitää avajaispuhetta, viva la Mudventures!


Ensimmäisen kerran tositoimissa


Possujunan ajolinja ei ollut hyvä valinta


Jeeper ja UglyHJ tuplavinssauksessa


Comanche


Comanche nousemassa ylös


Releboxi hirtti vedon kiinni, onneksi on päävirtakatkaisija


Mikjus


Possuperhe koittaa takaisin valitulta ajolinjalta Olpan opastuksella


Mikjust vinssaa ulos kuopasta


Ugly alamäessä, harmi että mäkien jyrkkyys on niin vaikeaa saada tallentumaan kuvaan




Keltaiset Toyotat samassa mäessä




Väihkönen mäyriäisellä


Vinssausta


Ekat remontit menossa pikkupulttien vaihdossa


Virtaa on, Masa esittelee taitoja


Taivutus!


Mäyris vinssaa kohta


UglyHJ vinssaamassa pulttien vaihdon jälkeen


Jopan vinssi oli vedetty tiukalle


Jeepin vinssi oli vedetty suohon


LaaLaa sillalla


Tokan leirin nuotio syttymässä


Lisää ruumiinhallintatemppuja


Eetza teippirullan kanssa mäyriksessä


Seuraava uhri oli Simppa


Pitihän se tämäkin nähdä: PäHäMan leirinuotion hiillokset ja asiaankuuluvaa poseerausta

PERJANTAI


Leirin pakkaamista


Liikennemerkki


Mäyriäisen puskuri vinkkelissä


Ryhmäkuva


Talvi tuli metsään


Possu kulkusuuntaan nähden vinossa


Toyota lumen keskellä


Jeeper palaamassa kopin tutkimusmatkalta


Iironsika sudittelee ojassa, mäyris taustalla


Hyvä paikka alustan tutkimiselle?


Väihkönen tähystää


Jeeppi


Ryhmäkuva niityllä


Ja etuviistosta


Sitten vaihdetaan pyöränpultteja


Jeeppi


Putouksen ylävirtaan


Eipä näytä tästä kulmasta että mitään putousta olisikaan


Jyrkähkö alamäki


Jeepit putokusen alajuoksulla


Hilux poseeraa


Jeeppi kans


Ugly toisella putouksella


Comanche ja BJ


Jeepukka odottelee vuoroaan


Tuhatjalkainen ja mikjus


Rakentamaton Uaz matkalla väärään suuntaan


Uazia rakennetaan, menoveden saannissa ongelmia


Mikjus kiipeää


Jeeper lämmittää eturenkaita, ei kuitenkaan tullut tästä ajamalla


Mäyriksen vinssin huoltoa à la LaaLaa


Ugly purkaa HJ:ta


Syyllinen löytyi


Syyllisen nimi esiin


TML HD ei ihan mahtunut, joten tehdään lisää tilaa kääntöpäähän


Venäläinen käsitys sillasta, läjä tukkeja ladottu ristiin rastiin ja mäyriäinen jumissa


Koivutukin upotus alkamassa

LAUANTAI


Toyotaa on mukava korjata


Masa sympatiaremontissa että Possutiimin ei tarvii yksin


Hiluxin kattovalot on säädetty ihan viimoisen päälle


Tankilla


Jonetzu tutkii perän ilmavaivoja


Neljälitraisen kuvioleikkurin aikaansaannoksia


Eetza haaveilee Jeepistä, LaaLaa etsii reittiä


Comanchen tuulilasinpyyhkijä


Possu kiipeää, Appari ja Toyota4x4 tutkimassa


"Tuhatheppainen"


Mäyris oli jo ylhäällä mutta haki ilmeisesti haastetta peruuttamalla liian pitkälle


Iironsika ja possun perä


Ajolinjat suoraan pehmeään kohtaan ja vinssit esiin


Jonkun kylän läpi tultiin


Possujuna saapuu


Tuhatjalkaisessa on mukava matkustaa


Joku joki


Mikäs rengas täällä onkaan?


Se taitaa olla tästä lähtöisin


Palkintotyökalut käytössä, parikymmentä äijää kettuilee/neuvoo ringissä


UglyHJ:n jakkara, on varauduttu ilmeisesti pahimpaan pistämällä jätesäkki päälle


Janne lukee Karjala-opasta


Pupujussi plus-navan suojana


Mikälie autonraato


Yösafari ei jatkunut UAZilla pitkään, vinssi(t) hajalla ja etupää rikki


Yövinssaus


Pussittamalla tukehdutettu pieneläin?


Valoa UAZin vanteessa

SUNNUNTAI


Suomen puollella, kohta kotia kohti


Possulle ilmaa
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
mudventures, pähäma, venäjä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
PäHäMa Mudventures 2017 20-24.09.2017 _Tero_ Tapahtumat 40 01.11.2017 12:50
PäHäMa Mudventures 2016! 27-30.10 _Tero_ Tapahtumat 114 07.11.2016 12:01
PäHäMa Mudventures vk 41 8-11.10.2015 _Tero_ Tapahtumat 79 28.10.2015 22:17
PäHäMa Mudventures 9-12.10.2014 _Tero_ Tapahtumat 120 31.10.2014 20:38
PäHäMa Mudventures 2013 16-20.10.2013 _Tero_ Tapahtumat 112 04.12.2013 00:11


Sivu luotu: 06:12 (GMT +2).