Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 17.10.2010, 14:39
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L on kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Perusasetus

Vielä ei ole mitään levyjarruhilppeitä ostettu. Mitä jenkkipalstoilta tutkin, niin tod.näk. paras vaihtoehto takajarruksi olisi 3/4-ton Chevyn etujarrulevy ja satualt, vuosimalleja en nyt tähän hätään muista.

Katotaan nyt tuleeko edes mitään takapeltiä siihen, jarrusatulan kiinnikkeen teen luultavasti itse 10mm levystä joka joko pultataan tuon rumpujarrun käikäleen tilalle, tai sitten hitsataan suoraan akseliputkeen. Nämä sitten selviää kun saa osia akseliin ja pääsee sovittelemaan paikalleen

Käsijarru tulee joko kardaaniversiona, tai sitten ei ollenkaan. Kääntöjarrut taitaisi olla paras vaihtoehto

Vastaa lainaten
Vanha 22.10.2010, 19:58
Legenda

Perusasetus

Nyt sain vähän keulaa taas rakenneltua. Konepellistä viistin reunoista palat pois ja vahvistin reunat 4mm x 20mm latalla. Yhtä tukeva on kuin ennen ja nyt mahtuu varmasti tulevat renkaat pyörimään

Sitten sain nuo ylemmät konetta kiertävät putket paikalleen. Ei ole vielä kokonaan hitsattu kiinni, ja putkien väliin tulevat vahvikepalat vielä puuttuvat. Vinssin paikka on syylarin alla, syylari nousee tuosta pari senttiä ylemmäs, ja vinssille tulee 6mm levystä peti.

Seuraavaksi konepellin reunaa kiertävät putket paikalleen, molemmat on jo taivutettu mutta pitää vielä tehdä lovet että menee paikalleen.
Vastaa lainaten
Vanha 23.10.2010, 17:44
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Vielä ei ole mitään levyjarruhilppeitä ostettu. Mitä jenkkipalstoilta tutkin, niin tod.näk. paras vaihtoehto takajarruksi olisi 3/4-ton Chevyn etujarrulevy ja satualt, vuosimalleja en nyt tähän hätään muista.

Katotaan nyt tuleeko edes mitään takapeltiä siihen, jarrusatulan kiinnikkeen teen luultavasti itse 10mm levystä joka joko pultataan tuon rumpujarrun käikäleen tilalle, tai sitten hitsataan suoraan akseliputkeen. Nämä sitten selviää kun saa osia akseliin ja pääsee sovittelemaan paikalleen

Käsijarru tulee joko kardaaniversiona, tai sitten ei ollenkaan. Kääntöjarrut taitaisi olla paras vaihtoehto

ton näköset on mun tekemät srw akseliin pultattavat 3/4 chevysatulan tai caddy satulan kiinnikkeet, jenka on 7/16"-20

mä käytin tommosta jarrulevyä

"5014R. 73-87 Chevy 3/4 ton front rotor. This rotor is commonly used with just about every 8 lug rear disc brake kit."

ja tän näkönen paketti sopii 15" vanteidenkin kanssa...
Vastaa lainaten
Vanha 23.10.2010, 18:46
Legenda

Perusasetus

Hyvä tietää, ja samantyyppistä ratkaisua juuri itsekin meinasin.

Oliskos sulla mahdollista mulle leikellä/ taivutella tollaset johki sopivaan hintaan? Mites paksua tavaraa nuo on, jotain 8-10mm? Tosin mun pitäis vielä tarkistaa että on varmasti sopivat, mutta mulla kyllä pitäisi olla juuri tuo SRW akseli myös..
Vastaa lainaten
Vanha 23.10.2010, 19:10
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Perusasetus

swr = single rear wheel drw = paripyöräakseli... on mulla noita vielä valmiinakin varmaan pari sarjaa, semmonen muistikuva ainakin, 10mm taisivat olla
Vastaa lainaten
Vanha 23.10.2010, 20:11
Legenda

Perusasetus

Juu, mutta onhan nuita 14b akseleita vielä C&C (cab & chassis) versio, missä käsittääkseni oli navan paikka hieman eri verrattuna SRW- akseliin. Raideleveyskin on niissä eri. Mutta sitä mietin itse että kumpihan noista mulla on, koska raideleveys ei suoraan täsmännyt sen enempää SRW kui C&C akseliin. Ota noista jenkeistä selvää

Mutta enköhän minä noista saa sovitettua jotenkin ittelleni, laita vaikka privana hintapyyntö + lähetyskulut?
Vastaa lainaten
Vanha 24.10.2010, 08:57
Sten:n Avatar
Sten Sten ei ole kirjautuneena
Konkari

Rekisteröitynyt: 13.08.05
Sijainti: Kovjoki, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Juu, mutta onhan nuita 14b akseleita vielä C&C (cab & chassis) versio, missä käsittääkseni oli navan paikka hieman eri verrattuna SRW- akseliin. Raideleveyskin on niissä eri. Mutta sitä mietin itse että kumpihan noista mulla on, koska raideleveys ei suoraan täsmännyt sen enempää SRW kui C&C akseliin. Ota noista jenkeistä selvää

Mutta enköhän minä noista saa sovitettua jotenkin ittelleni, laita vaikka privana hintapyyntö + lähetyskulut?
Pickup 67"
Van 70,25"
Cab&Chassi 63"

Siinä on mun tietääkseni eri leveyden mallit.
Vastaa lainaten
Vanha 24.10.2010, 09:08
Legenda

Perusasetus

Jeps, mutta mulla osuu just tohon Pickup- ja C&C akselin väliin leveys, 165cm Tosin, eipä tuossa ollut rummut paikallaan että johan siitä tulee varmaan yhteensä tuo 5cm ero.
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
SHREK (Cherokee projekti). 454SS Maasturiprojektit 476 12.12.2015 17:26
Myyty KössiKenguru O/M/V Ajoneuvot 3 02.06.2008 08:10
O: halpa XJ cherokee projekti KooPee O/M/V Ajoneuvot 8 29.05.2008 19:43
Projekti Mall Crawler (Jeep Cherokee) Timo_L Maasturiprojektit 89 19.04.2008 10:52
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50

Sivu luotu: 19:41 (GMT +2).