![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Talvilaadun lämmityspolttoöljy = talvilaadun moottoripolttoöljy. Muutama vuosi sitten muuttui samaksi aineeksi, hiukan pompsahti hinta kun otti 2000 litraa talon säiliöön. Kesälaadut ovat sitten eri tavaraa, mutta vanhan teknologian koneet toimivat moitteetta. Common rail koneisiin en laittaisi kesälaadun tupa-öljyä. Niissä on 5 mikronin hieno suodattimet, vanhemmissa taisi olla 30 mikronia.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
|
#2
|
|||
|
|||
Onko nyt samaa?Lainaus:
kesälaadun nafta? Ja sitten siitä esim. traktori ja polttoöljy: Sanamuoto meni jotenkin: maa- ja metsätalouden harjoittaja..... saa ajaa omat ajot polttoöljyllä.... Eli kaikkein ahtaimman tulkinnan mukaan renkipoika ei saa käydä paluumatkalla kaupasta mäyräkoiraa, koska olut ei kuulu 12 kpl pakkauksissa elinkeinoon liittyvään ajoon jos isäntä itse, niin tilanne aivan toinen![]() Itsellä traktorissa dsl tankissa, ja silloin voi "tehdä-" mitä haluaa? esim nostaa oman veneen telakalle, tai lykätä lunta omasta liittymästä........ ![]() P.S tämä on luettu kuin piru raamattua, mutta yhdellä päivämaksulla maksan ainakin vuoden dsl/mpö erotuksen, sillä tuo -80 luvun keskieurooppalainen traktori ei kerkiä syömään enempä..äää... ![]() P.S.S jos meinaatte syöttää vanhoille moottoreille pakosta tuota nykystä lämmitysöljyä, niin pistäkää öljyä sekaan, väh. esim 2-5 %, voi lykätä pumppu/suihku remppaa todella paljon, ja korostan PAKOSTA. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() ![]() Käsittääkseni raja menee siinä että mikä laite on perässä,hinattava vai ei.Esim. jos käyn lanaamassa (perälevy nostolaitteissa) naapurin pihaa saan ajaa löpöllä mutta jos käyn tyhjentämässä sen paskakaivon ni täytyy olla disukkaa tankissa (tai se päivävero maksettu ja lappu siitä mukana)
__________________
================================== Mitä isommat renkaat,sitä pitempi matka hakea traktori. PäHäMa |
|
#4
|
||||
|
||||
Varman päälle
Se kannattaa pelaa aina varman päälle sillä hinnanerot traktorilla työskennellessä on pikkuhommissa ihan mitättömät.
Eli omat ajot polttoöljyllä ja muille päivämaksulla. Vaikka sitte olis 10:n minsan pihatien auraus naapurissa tai puidenhakukeikka. Jos se naapuri ei ymmärrä miks laskussa on mukana päivämaksut ajetuilta päiviltä niin se voi tökkiä itte pihansa sillä haljenneella lumikolalla tai kottareilla hakea pöllit tien reunasta. Ihan simppeliä. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Meillä menee kahdessa harrastustraktorissa ja terapiakaivurissa vuodessa yhteensä noin 150-200 litraa polttoainetta.Määrä on sen verran pieni,että olen käyttänyt pelkästään verollista dieseliä.
Saapahan aina tasalaatuista ja pakkasta kestävää ainetta,eikä hinnanero tuollaisessa määrässä kovin kummoista tee. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Pumppu ja suuttimet tykkää toki öljystä, mutta... Jos tankissa tai muualla järjestelmässä on vettä, niin siitä tulee öljyn kanssa sellaista puuroa että varmasti menee putsarit tukkoon.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
|
#7
|
|||
|
|||
Tässä virallista tietoa verottomalla ajamisesta |
|
#8
|
||||
|
||||
|
myöskin KUORMA-AUTON alustalle rakennettu TYÖKONEESSA saa käyttää moottoripolttoöljyä... mutta siinä ei saa sit kuskata mitään muuta kuin kyseisen työkoneen huoltoon käytettäviä työkaluja ja varaosia
ja ilmeisesti nää harakan värisillä autoilla ajelevatkin ovat perillä asioista kun joskus samalta mittarilta tankattu ja ite tankkasin punasella pistoolilla eivät tulleet kyselemään mitään
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Tai sitten olivat IHAN pihalla asioista...
|
|
#10
|
||||
|
||||
|
tarkennas vähä??? voihan ne olla pihalla asioista mut tuo mitä laitoin edellises viestin on täysin totta!
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
|
#11
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#12
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
|
#13
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Jos sillä haluaa kuljettaa muuta kuin työssä tarvittavia välineitä sekä omia poltto- ja voiteluaineita, pitää se muutoskatsastaa kuorma-autoksi. Tällaisia ainakin vastasi AKE, kun kysyin joku vuosi sitten, vaikuttaako dieselin käyttö kuljettamiseen jotakin N2-alusteisessa työkoneessa. Tulkitsin niistä sitten sen, että sitä saa ajaa dieselillä, mutta dieselin käyttö ei tee siitä kuljetuksiin luvallista kuorma-autoa, koska rekisteriotteeseen merkitty käyttötarkoitus rajoittaa sen käyttöä.
__________________
Jukka |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| ikh 10kw hallilämmitin löpöllä. | henteri | O/M/V Muut | 11 | 19.12.2007 14:25 |