Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.10.2010, 11:26
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.272
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja NHuttunen Näytä viesti
Joo, itteäni mietityttää että löytyykö kyseisestä setistä kaikki tarvittavat hitsattavat kiinnikkeet ym. Entä mites esim vaikka tuo ohjausvarsi? tuskin alkuperäinen kelpaa enään? Olisko sulla kuvia kyseisestä operaatiosta? (:

Tuliko vastaan mitään sen suurempia ongelmia?
Kaikki kiinnikkeet sisältyy pakettiin, mutta itse ainakin jouduin useampaa osaa hiukan soveltelemaan että sai sopimaan, mutta niistäkin ongelmista osa johtui siitä, että asensin samalla 413:sta akselit, kun taas sarja on tarkoitettu 410:n ohuemmille akseleille.

Ohjausvarsi kyllä kelpaa, koska kierrejousien kanssa ei tarvitse mitään jousipakkoja väistellä, niin mahtuu vakio varsi olemaan ihan normaalisti.

Kuvia ei kyllä tullut otettua, valitettavasti...

__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.10.2010, 15:48
NHuttunen:n Avatar
NHuttunen NHuttunen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.09.07
Sijainti: Pori, Finland.
Viestit: 82
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Palex Näytä viesti
Kaikki kiinnikkeet sisältyy pakettiin, mutta itse ainakin jouduin useampaa osaa hiukan soveltelemaan että sai sopimaan, mutta niistäkin ongelmista osa johtui siitä, että asensin samalla 413:sta akselit, kun taas sarja on tarkoitettu 410:n ohuemmille akseleille.

Ohjausvarsi kyllä kelpaa, koska kierrejousien kanssa ei tarvitse mitään jousipakkoja väistellä, niin mahtuu vakio varsi olemaan ihan normaalisti.

Kuvia ei kyllä tullut otettua, valitettavasti...
Selvä, pitää tuota sitten ihan oikeasti miettiä josko sellaiset laittaisi tilaukseen nyt ku tuo Suzukikin tuli taas hankittua. Hitusen oli vaan kylmä ajella turusta olkiluotoon kun vähän lattialla veti.

EDIT: Aa, joo. vielä piti kysyä että kuinka paljon suurinpiirtein tämä alusta korotti SJ410? Tuolla sivuilla ei ainakaan nopeasti ollut mitää mainintaa. Mahtuu varmaa hyvin joustelee esim vaikka 31"x10,5" insa turboilla jotka ajattelin laittaa -20 et:llä olevilla vanteilla.

Viimeksi muokannut NHuttunen : 15.10.2010 15:54
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.10.2010, 16:21
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.272
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja NHuttunen Näytä viesti
Aa, joo. vielä piti kysyä että kuinka paljon suurinpiirtein tämä alusta korotti SJ410? Tuolla sivuilla ei ainakaan nopeasti ollut mitää mainintaa. Mahtuu varmaa hyvin joustelee esim vaikka 31"x10,5" insa turboilla jotka ajattelin laittaa -20 et:llä olevilla vanteilla.
Korotus on mielestäni hyvin maltillinen, ja ehkä vähän vähemmänkin kuin mitä soa:n kanssa. Mutta hyvin mahtuu 31" liikkumaan kun tekee lokareille perusavarruksen. Ja lisähyötynä etutukivarsissa on mutkat "renkaan väistöön", joten ei ota kääntäessäkään 31" kiinni mihinkään.

Kaverilla on alla 31" fedima siroccot, ja ennen kierrejousisarjaa otti reunanappulat jousipakkaan kiinni aika rajusti tuolla -22 vanteellakin, mutta uuden alustan kanssa ongelman poistui.
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.11.2010, 13:52
NHuttunen:n Avatar
NHuttunen NHuttunen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.09.07
Sijainti: Pori, Finland.
Viestit: 82
Perusasetus

Onkos muuten SJ:ssä ja Samuraissa sama runko ja kori?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.11.2010, 15:47
HRD:n Avatar
HRD HRD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.602
Perusasetus

Onhan niissä keskinäisiä eroja. Samuraissa on jouset rungossa leveemmällä, koneen ja laatikon korvissa eroja yms. Koreissa ainakin "kosmeettisia" pikku eroavaisuuksia. Korikiinnikkeet ainakin silmä määräsesti samoilla paikoilla risteytystä ajatellen.
__________________
Juho Haapakorpi
Kaukas 4x4'n ski
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.11.2010, 18:33
NHuttunen:n Avatar
NHuttunen NHuttunen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.09.07
Sijainti: Pori, Finland.
Viestit: 82
Perusasetus

Juujuu, eiku sellaista mietein että olisiko mahdollista käyttää Samuraita verrokkina SJ:hin kun esim vaikka akseleita vaihtelisi ja koittaisi katsastaa? Eli jos SJ:n rakentaisi vastaamaan Samuraita niin olisiko siihen mahdollista laittaa vaikkapa hiluxin akselit kun samuraissa on vakiona raideväli se joku ~1300mm ja vissiin raideväliä saa kasvattaa 100mm?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.11.2010, 18:38
HRD:n Avatar
HRD HRD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.602
Perusasetus

Raideväliä ei voi verrata saman mallisarjan sisällä, vaan se +100mm on aina alkuperäisestä. Näin minulle on kerrottu.
__________________
Juho Haapakorpi
Kaukas 4x4'n ski
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Suzuki Samurai, SJ, SJ410, SJ413 ?? Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 1 08.04.2010 10:11
Myyty ohjausiskari samurai/sj410/413 Jouni_S O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 06.09.2009 18:29
Dieseleissä eroja? Aapo-A Tekniikka & Jutustelu 15 16.12.2007 17:54
Eroja Patrollin 3.3d ja 3.3td PatrolAss Tekniikka & Jutustelu 4 09.01.2005 22:11
lantikoiden eroja jsr Tekniikka & Jutustelu 0 19.09.2003 20:52


Sivu luotu: 09:09 (GMT +2).