Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.10.2010, 19:51
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Thumbs up

FaK


ihanaa. eihän nuo osat käy ei sitte millään.. perkele.


eli linnavuoren valukoppa ei mahu ees ton mukamas jeep/valmet vauhtipyörän selkään.

startti tulee vika paikkaan tolla laipalla

ja tossa väli laipassa on väärä pultti jako.. muute sama jako mut kopan ku laittaa paikallee ilman vauhtipyörää ni väli laipan holeista näkyy vaa puolet. eli nekää ei käy. nii ja toi pilotti laakerin reikä on aivan helvetin iso verrattuna jeepin vaihe laatikon akseliin...

ELI ostin kasan paskaa KIITOS.

nyt juon hirveet perseet ja mietin huomenna mitä tartteis tehä... ehkä teen ihan itse kytkinkopan paskaraudasta ja jätän ton väli laipan ja vauhtipyörän..

__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.10.2010, 20:37
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

No voi perse sentään, ei aina mene putkeen hommat...

Vauhtipyörä on väärä, ei jeep/valmet osa. Siksi startti ei myöskään sovi paikoilleen.

Tuo vauhtipyöräkotelo askarruttaa. Ota kuva siitä ilman vauhtipyörää, sitten kun kamera pysyy taas kädessä.

Edit: Savun laittamassa kuvassa näkyy vauhtipyöräkotelon ja startin välissä alumiininen välikappale. Niitä on käytetty joissakin koneissa eri vauhtipyörillä. Välikappale on muistaakseni noin 20 mm paksu. Ja vaarnat ovat tietysti pidemmät.

Edit 2: Mittaa alumiinisen vauhtipyöräkotelo-vaihdelaatikko välikappaleen pulttijako. Pultin reikiä on vissiin 12 kpl?

Viimeksi muokannut sisua45 : 02.10.2010 20:44
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.10.2010, 20:11
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Perusasetus

enhän mie muistanu pulttijakoa mitata..
miul ei tuossa oo kyl mitää väli käikälettä startille. otin vähä kuvia :

startti käy kyl paikalleen. eli toi väli käikäle ja v-pyörä on ainaski samasta laitteesta

siihe toppas. eli too biG

väli laippa

ilman vauhtipyörää linnavuoren koppa/laatikko jää vinoon ku laittaa startin kärsä reiän kohalleen.

sen pitäs olla tälläi.. mut startin hole ei käy. ja..

alumiini kopan reikien jako on sama.. paitsi et ovat väli laipassa hiukka isommalla kehällä.

eli väli laippa ja vauhtipyörä on jostaki iha muusta valmet hommelista.

mut ei harmita ku sain ton pyörän pultti remontin valmiiks tuliki sellane mutteri vastaan purkaes et piti iha erikois työkalu tehä ruma mutta toimiva. 32mm pilteman hylsy, pihalta pätkä 50x50 putkee ja parit rst soirot. samalla tuli kätevästi purettua vara hilut napalukkoon jos joskus hajovaa. ja eiliset ryypiskelytki meni iha hukkaa ku ei tullu ees kunnon kohmeloa
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.10.2010, 20:29
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Onpas erikoinen vauhtipyörä kotelo, en ole moista ennen nähnyt. Tuo näyttäisi olevan rautalevystä leikattu ja koneistettu. Minulla ei ole mitään hajua mihin käyttöön tuo on...

Se kotelo mikä sinulle käy, on valurautainen. Kooltaan suurin piirtein sama, mutta startti on ylempänä. Sitten se passaa alumiini koppaan. Ja perseen pulttijako tietysti eri.

Lyön taskulämpimän keskikalja pullon vetoa, että alumiinikopan kiinnitys pulttien reikäjako on 429 mm. Niitä on 12 kpl tasajaolla. Eli SAE 3 jako.

Viimeksi muokannut sisua45 : 03.10.2010 20:31
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.10.2010, 20:47
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Perusasetus

laippa


joo on tuo iha mustasta levystä poltettu laippa. ja painaa aivan hel..tisti..
no saaha siintä tukevan postilaatikon jalan
EDIT: oiskohan muute jonku mettäkoneen laippa? ku on vihreeks värjätty.. tietty joku hinaajan motori laippa
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.10.2010, 21:04
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Tuota vihreätä maalia käytettiin ennen monissa koneissa. Esim sisu kuorma-autot, lokomo tiehöylät, agrekaatit yms. Paskan ruskeita oli sampo puimurit, valmet traktorit ja pyöräkoneet. Melkein kaikki kolmoset ja neloset oli ruskeita, ja kuutoset vihreitä. Noin karkeasti yleistäen. Ihan tarkkaa väri-politiikkaa en tiedä, että minkä mukaan ennen maalattiin.

90-luvulla käytettiin Cumminsin sinistä, ihan häpeilemättä. Tilalle tuli vaaleampi sininen, RAL 5009. Scanian oranssia on myös joskus käytetty, RAL 2002. Todella pirteä väri.

Vaikka Valmet on pieni merkki, niin kaikenlaista ihmeellistä osaa on niihin keksitty. Linja-autoihin asennettiin 611 koneita kyljelleen makaamaan, ns mahuri kone. Niissä vasta kummallisia osia on. Ruiskupumppu on roikkuu etummaisena koneessa, nokka-akseli pyörittää sitä, jne.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.10.2010, 13:53
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

Nuo ku luet ni ainakin englanninkielen taito karttuu :-)
http://www.jeeps-offroad.com/showthread.php?t=4740 ja
http://www.4btswaps.com/forum/index.php
Sitten kun tuntuu huumori loppuvan kannattaa kokeilla google translateria tuloksena seuraavaa:

"Nyt, mitä on todella siistiä tästä (ja mitä työnsi minut reunan yli vihdoinkin) on makupala Jerry putosi aiemmin mainitsemani. '03 Tai '04 Isuzu on nyt käytössä AW tranny again takana 3,5. Näin ne tuottivat uutta Pumpunkannatin astuttaa kaksi. Tämä Bell pultit 60 astetta Chevy kuvio 3.5 lohko. Joten jälkeen minun moottorin vaihto, minä voi saada kellon asuntoja Isuzu että saat pultti uusi voimansiirto minun 4,9 Caddy moottori. täytyy selvittää momentinmuunnin / vetolevy sitä, mutta se on aika pieni ongelma mielestäni.

Viimeksi muokannut Calmari : 07.10.2010 14:11
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
KeTTu TyTöT : 76" 2 D Portal axle cherokee young n dum Maasturiprojektit 551 17.04.2016 07:39
KeTTu TyTöT : 6X6 V8 DIESEL young n dum Maasturiprojektit 68 30.12.2014 05:04
KeTTu TyTöT : Tela Elmeri young n dum Maasturiprojektit 35 05.01.2014 12:02
KeTTu TyTöT : DATSUN Princess cab young n dum Maasturiprojektit 39 20.05.2013 08:13
KeTTu TyTöT Jeep / VALMET young n dum Maasturiprojektit 358 28.10.2012 19:59


Sivu luotu: 02:17 (GMT +2).