Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.09.2010, 19:16
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Otin 8" rälläkän lainaan, ja pitihän sillä jotain tehdä ettei jää ihan hyödyttömäksi se lainaus. ..kuva on ihan paska, mutta kai siitä selkoa saa.. jotain ylimääräistä tipahti tosta keulan aisan ympäriltä pois

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.09.2010, 19:28
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Mikähän tästä tulee, vai tuleeko mitään? Kohta olis ollu sama jättää jeepi ostamatta ja hommata vain kasa putkea ja moottori.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.09.2010, 19:45
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Mitäää... onhan tossa vielä alkuperäistä osaa ja koria vaikka kuinka paljon jäljellä

Etuakseli on vain pihalla jemmassa odottelemassa asennusta (ja tukivarsia), akut menee takapenkin taakse, ja tohon eteen tulee vähän putkea ja palkkia niin pysyy moottori paikallaan. Pikanen pikku homma
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.09.2010, 20:08
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Otin 8" rälläkän lainaan, ja pitihän sillä jotain tehdä ettei jää ihan hyödyttömäksi se lainaus. ..kuva on ihan paska, mutta kai siitä selkoa saa.. jotain ylimääräistä tipahti tosta keulan aisan ympäriltä pois

Toi lämppärinmoottori ahistaa vielä isoja pyöriä käännettäessä, vai siirrätkö akselia eteenpäin?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.09.2010, 20:27
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Toi lämppärinmoottori ahistaa vielä isoja pyöriä käännettäessä, vai siirrätkö akselia eteenpäin?
No riippuu miten isot laittaa

Ei pitäisi ottaa kiinni, mulla oli noitten 35 kumien kanssa akselia siirretty muutama sentti eteenpäin eikä olis tullut tielle. Muutaman sentin vielä siirrän jos laitan 38 tai 40 kumekset alle. Kattelin että 15-20cm saisi eteen sisäänjoustoa ja vastaavasti 15-20cm ulosjoustoa, riippuen minkämittaset iskarit tilaan ja mille korkeudelle auton säätää. Tod.näk. 14" ilmatikut tulee molempiin päihin.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.09.2010, 22:18
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Tässä haiskahtaa vähä lapasesta karannu rojekti :P

Hyvä, jatka samaan malliin!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.10.2010, 13:58
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Välillä taas vähän jotain sain tehtyä, meinasi työt haitata harrastusta


Etupenkkien kiinnikkeet tuli laiteltua uusiksi, vanhat oli alkuperäiset sähköpenkkien jalustat muokattuna lattarautakiinnikkeillä että sai noi halpiskuppipenkit kiinni. Sähköpenkkien systeemi painoi kuin synti, sähköt ei ollut kytketty joten penkkejä ei voinut säätää, ja lisäksi kaikki nivelet oli niin väljiä että penkit heilui järkyttävän paljon montuissa

Penkit oli myös turhan korkealla, joten uusilla kiinnikkeillä sain niitä laskettua muutamalla sentillä. Cherokeessa kun ei liikaa ole pääntilaa niin joka millikin on tarpeen. Kuskin puolella piti vähän antaa hienosäätölekaa keskitunnelille ja rälläköidä pala pois että mahtui penkki riittävän alas paikalleen ja vielä liikkumaan. Matkustajan puolella oli paljon paremmin tilaa.

Nämä tuli vähän "overkill" hengessä tehtyä, mutta oli sopivasti tuota putkea saatavilla niin siitä oli kaikista helpoin tehdä. Silti nämä kiinnikkeet painaa alle puolet siitä mitä vanhat


Kuskin penkki, keskitunnelin reikä näkyy hämärästi. Pitää vielä paikata se:




Repsikan puolen kiinnike melkein valmiina:




Kuskin penkki ihan takana, vielä mahtuu laittamaan pääkaaren ristituet, ja mahtuu pääkin tuohon putken eteen. Pitää kyllä laittaa siihen putkieristettä pehmusteeksi, ettei vahingossakaan kalahda pää siihen. Olis vittumaista lyödä itteltä tai matkustajalta taju kankaalle turvakaarilla


Viimeksi muokannut Timo_L : 03.10.2010 14:00
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 04.10.2010, 13:48
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Tuli aloitettua eturungon uusiminen pari päivää sitten. Homma käyntiin sillä että rälläköin käytännössä koko keulan irti tulipellistä eteenpäin, samoin osan koripalkkia etupenkkiläisten jalkatilan huitamilta





Sitten runkopalkin tekoon:
(50 x 100 x 3 palkkia)




Kemppiliimaa kehiin ja paikalleen... alapää näyttää vielä oudolta koska se on vaiheessa - matkustamon alla oleva kantava koripalkki menee myös vaihtoon




Vahvikkeita palkin yläpuolelle ja sivulle, koneen puolelle täytyy vielä tehdä vastaava, ja lattaraudasta pari pientä vahviketta lisäksi..






Hyvin palaa läpi tosta ohkasesta pellistä, voitte arvata savun määrän tallissa kun en jaksanut tota kumipaskaa ottaa sisäpuolelta pois

Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 12.10.2010, 11:56
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Taisi löytyä sopiva taka-akseli vihdoin viimein ja ihan kohtuuhinnalla. '95 2500-mallin Chevy Suburbanin 14b full float akseli ilman rumpujarruja. Rumpujarrut jätän suosiolla pois koska ne painaa aivan helvetisti. Tilalle esim. 3/4-ton Chevy pick-upin takalevyt, paino ja toimivuus vähän toista luokkaa kuin rummuissa.

Jos jaksaa niin akselista voisi sheivata viitisen senttiä banjokopan alareunasta pois ja hitsata 10-12mm levystä palan tilalle, niin ei ihan niin matalla raahaa. Leveys vanteen kiinnityspinnasta kiinnityspintaan ~162cm, 10" leveillä vanteilla ja 14.50" leveillä kumeilla kokonaisleveys aika lähellä 205cm tai vähän alle. Eli aika sopiva. Jos jostain kumman syystä tarttisi paljon lisää leveyttä, niin voi vaihtaa pick-up version takanavat tilalle niin saa ~10cm lisää leveyttä. Samat vetarit yms. kelpaa


Kunhan duunista pääsen niin pitäisi alkaa taivuttelemaan keulan putkia kohdilleen... Pitäisköhän samalla kattoa jos löytyisi sopiva ECU- ohjattu ruiskukasi jostain, voisi sellaisenkin heittää keulille ton kuutosen tilalle ..tai sitten ei, jos ei ruuti riitä niin stroukataan kutvonen
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
SHREK (Cherokee projekti). 454SS Maasturiprojektit 476 12.12.2015 17:26
Myyty KössiKenguru O/M/V Ajoneuvot 3 02.06.2008 08:10
O: halpa XJ cherokee projekti KooPee O/M/V Ajoneuvot 8 29.05.2008 19:43
Projekti Mall Crawler (Jeep Cherokee) Timo_L Maasturiprojektit 89 19.04.2008 10:52
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50


Sivu luotu: 13:04 (GMT +2).