Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 18.09.2010, 21:26
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MAKE- Näytä viesti
Sitä sillä on väliä, että jos merkkiä ei löydy niin tuote jää tulliin. Ja ainakin mun paketti narahti sinne ja jouduin alvin maksamaan. Tulli olis mennyt vasta muistaakseni yli 15o EUR arvoisesta lähetyksestä.
Jaa, ei mulla vaan ikinä :P

Ja paketteja on kuitenkin tullu ihan reilusti :P

Ja se CE-merkintä on vaan valmistajan tarra, jolla se lupaa, että "tuote saattaa toimia suunnilleen euroopan alueella... ehkä"

Vastaa lainaten
Vanha 18.09.2010, 22:14
-MAKE-:n Avatar
-MAKE- -MAKE- ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 11.02.05
Sijainti: Kangasala, Finland.
Perusasetus

Joo,ei se tarra ole minkään takuu ole mutta ilman tarraa ei sitä asiaa voi päästää euroopan alueelle käyttöön. Toki voit maahantuojanakin tehdä vaatimuksenmukaisuusvakuutuksen ja liimata sen tarran mutta minä kyllä ennemin jätän paskan tulliin. Sulla on vaan käynyt säkä kun ei oo tavara jäänyt tulliin ja mulla kävi säkä kun oli virkailijana harjoittelija.
Vanha 18.09.2010, 22:25
piipari:n Avatar
piipari piipari ei ole kirjautuneena
Konkari++

Rekisteröitynyt: 13.08.08
Sijainti: Joensuu
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MAKE- Näytä viesti
Joo,ei se tarra ole minkään takuu ole mutta ilman tarraa ei sitä asiaa voi päästää euroopan alueelle käyttöön. Toki voit maahantuojanakin tehdä vaatimuksenmukaisuusvakuutuksen ja liimata sen tarran mutta minä kyllä ennemin jätän paskan tulliin. Sulla on vaan käynyt säkä kun ei oo tavara jäänyt tulliin ja mulla kävi säkä kun oli virkailijana harjoittelija.
wut? jotain 50e on miun tietojen mukaan tullausraja, vuokralaisena oleva tiatotekniikkafirman ylläpitäjä sanoo, että elektroniikkaa ei tartte tullata ollenkaan, eikä oo tarvinnukkaan ikinä. Testausmerkintöjä ei tartte EU-alueella olla uusissakaan tuotteissa nykyään, fiboista vastuussa on myyvä firma ja viime kädessä sen suunnittelija (paskamaista oman virmanki tuotteita myydä ilman merkintöjä, kun on sitten oikeasti vastuussa jos joku kuolee).
Vastaa lainaten
Vanha 18.09.2010, 23:07
-MAKE-:n Avatar
-MAKE- -MAKE- ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 11.02.05
Sijainti: Kangasala, Finland.
Perusasetus

Eikös se n. 50E ole perittävän alv:n raja? Tullissa ainakin muuttivat hinnan euroiksi ja totesivat notta on alle tullausrajan. Eihän se tulli nyt muutenkaan mikään kynnyskysymys ole, joku pari prosenttia.

En nyt väitä olevani mikään euroopan direktiiviguru mutta ainakin sähkölaitteissa PITÄÄ olla merkki. Jos elektroniikka on eri kuin sähkö niin ehkä sitten. Mutta tulihan tuon mukana laturikin ja se on ihan varppina sähkölaite. Tosin siitä laturista en ole merkkiä etsinytkään. Ja 7" on myös radiolähetin, joka kuuluu kanssa merkittäviin.

Joka tapauksessa pitää olla melko hyvä tietämys asiasta jos lähtee kinaamaan tullin kanssa ja meinaa voittaa. Minä en ainakaan jaksaisi. Ennemmin navi haaviin ja uutta tilaukseen ja toivomus perään, että ei jää kiinni.
Vanha 19.09.2010, 00:07
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Perusasetus

http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/...keja/index.jsp

Tuolla muutamia esimerkkejä tullaus %. Tietokoneet ovat tullivapaita, ei siis kaikki elektroniikka. Itellä aikoinaan jäi tulliin 70e arvoinen bt gps. Tullin ja alv:n osuus oli minimaallinen, mutta posti otti muistaakseni 22e tullauksesta.

Tuolla tullin tietopaketti nettimyynnistä:
http://www.tulli.fi/fi/suomen_tulli/..._yksityish.pdf

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Oziexplorer kartat, kuva- ja maptiedostot kiertoon H_Nietu Tekniikka & Jutustelu 91 30.06.2022 10:02

Sivu luotu: 12:38 (GMT +2).