![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Viskolaatikoista mikään ei ole erityisen hyvä metsäkäyttöä silmällä pitäen - viskolaatikoita kun ovat. Jos haluat paremman niin laita sinne mieluiten yli '96 mallisesta Cherokeesta 242 jakoaski niin saat oikeasti kiinteät nelivedot hidas/nopea, takavedon ja jatkuvan nelivedon jolla voi ajaa missä vain kelissä. Takana ei ole kuin kitkalukko, mutta kyllä sillä johonkin asti pärjää. Määrittele "ei kovin hyvä metsässä vakiona"? Ei se tietysti mikään erinomainen ole kun on kohtalaisen matala, mutta kyllä yllättävän kulkeva peli on kuitenkin. Jos otat etuvakaajan auki metsässä, niin menokyky paranee huimasti. Itsellä on vastaava peli ollut nyt tiekulkineena/ kärrynvetoautona pari kuukautta, ja ihan tyytyväinen olen ollut. Vielä en ole kovin paljoa sielunelämään tutustunut korotusten osalta, mutta väittäisin että jos lähinnä on normiajossa ja satunnaista offailua niin max. 2"-3" korotusta että pysyy ajettavuus kohdallaan, ja 31"-32" renkaat alle. 31" renkaat saat muutoskatsatettua suoraan alkuperäisen rengaskoon perusteella. 32" taitaa jollain kikkailulla onnistua, 33" rengasta en usko että laillisesti saa alle ihan helpolla. Padassa kun on ruutia aika hyvin, niin 33"-> renkailla saa varmasti hajotettua niin etu- kuin taka-akselin. Ristikot/ vetonivelet, ja itse vetoakselit ja edessä välitys on kovilla (varsinkin koska nämä on kaikki low-pinion D30- aksuloilla). Cherokeen tai Wrangelrin alla 35" kumeilla 4.0 koneella etuakseli kestää vielä ihan ok, kunhan ei liikaa innostu joka paikassa kaasun kanssa. Takana Granidssa on D44a, mikä on ikäänkuin D44:n ja D35:n hybridi - ainakin vetarin stefat ja ulommat laakerit on molemmissa samat, joten vetareiden täytyy olla myös yhtä paksut (D35:n heikko kohta). Banjokoppa on alumiinia, akseliputkien paksuutta en ole mitannut mutta ei ne ihan ekana taivu mutkalle. Lukemani perusteella jos etukardaani on vakionopeusnivelellä tavallisen ristikon sijaan (akselin puoleinen pää), niin voi tulla korotuksen kanssa ongelmia kardaanin kestävyydessä. Jos on normiristikko niin ei huolta. Itsellä on mielessä käynyt 2" korotus, 31" tai 32" kumit ja homma sillä selvä. Varsinainen metsäauto kun löytyy niin tämän pitäisi mielellään mahd. siistinä.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE=Jos haluat paremman niin laita sinne mieluiten yli '96 mallisesta Cherokeesta 242 jakoaski niin saat oikeasti kiinteät nelivedot hidas/nopea, takavedon ja jatkuvan nelivedon jolla voi ajaa missä vain kelissä.
[/QUOTE] Onko tuosta tietoa. Sopiiko 5.9l versioon. Jostain luin, että vaihdelaatikossa ja jakolaatikossa on pakusumpi akseli (siksi HD malleja).
__________________
Just do it Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997 Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000 Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Fordin exploreria maastokelpoisemmaksi? | fomoko | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 21.10.2009 16:48 |
Jeep Cherokeeta hankkimassa? | Tractor | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 22.09.2009 12:51 |
Myyty Jeep Grand Cherokee V8 -94 | SauliS | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 09.04.2009 09:41 |
Miten Jeep Wrangler TJ maastokelpoisemmaksi? :) | derekki | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 22.04.2007 17:57 |
pari Grand Cherokeeta, Bronco ja 4Runner | -MaTTi- | Linkit | 7 | 19.10.2005 21:22 |