Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.09.2010, 16:17
turhuus turhuus ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 02.08.10
Sijainti: Espoo
Viestit: 24
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Olikohan niin että painelaakereita oli eri korkeuksisia...
Mä taannoin taisin käpistellä vissiinkin kolmea erilaista painelaakeria... Oli muistaakseni eri ulkohalkaisijaa ja sit oli korkeuksissakin eroa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.01.2011, 06:35
OneAndOnly OneAndOnly ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.12.10
Sijainti: Nurmes, Suomi
Viestit: 59
Perusasetus

Täälläkin olisi sellaista ongelmaa Taron kytkimen kanssa kun vasta ostin auton ja ostaessa kytkin irroitti vasta sitten kun poljin oli melkein lattiassa, noh ajattelin että kytkin on vaan kaput ja ostin motonetista uuden kytkimen ja äskettäin asenneltiin se paikoilleen mutta mikään ei muuttunut ja samalla huomattiin että ei se entinenkään kytkin ollut loppuun kulunut.

jatkettiin sitä tankoakin mikä on työsylinterin luona mikä painaa painelaakerille menevää haarukkaa mutta silläkään ei ollut mitään vaikutusta, eli tällä hetkellä kun kytkintä polkee niin alkuun on sellainen löysän oloinen puolenvälin jälkeen rupeaa luistamaan ja vasta viimeinen about 3cm ennen lattiaa kytkin irroittaa, mikähän tässä voisi olla ongelma, on kokeiltu myös ilmata ja vaihdettiin nesteet.

Purettiin myös pääsylinteri mutta siinäkään ei nyt mitään niin selvää vikaa huomattu, voisiko olla mahdollista että vaikka pääsylinteri tai työsynteri olisi joskus vaihdettu ja se olisi nyt vaikka väärän mallinen niin järjestelmä ei saa tarpeeksi nestettä toimiakseen? Hieman ollaan nyt ymmyrkäisenä asian suhteen niin olisiko kenelläkään ideoita heittää kehiin?

Auto on -90 4wd taro 2.4d
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.01.2011, 14:26
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Onko paljon välystä ts.vapaaliikettä polkimella?Siellä polkimen yläpäässä on säätö.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.01.2011, 20:04
OneAndOnly OneAndOnly ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.12.10
Sijainti: Nurmes, Suomi
Viestit: 59
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Onko paljon välystä ts.vapaaliikettä polkimella?Siellä polkimen yläpäässä on säätö.
Vapaaliikettä ei ole juurikaan, poljin on sellainen "velton" tuntuinen jonnekkin puoleen väliin saakka, mutta varsinaista välystä siinä ei ole kuin ehkä pari senttiä alussa.

Painelaakeri oli silmin katsotuna samanlainen mitä entinen ei kyllä mitalla katsottu, että jos entinen on liian ohut niin varmaan tämäkin on. Paljonko se oikea mitta painelaakerille olisi? Voisiko olla mahdollista että se haarukka/vipu mikä painaa painelaakeria olisi jotenkin väärässä asennossa, lähinnä sitä ajan takaa kun se vipu näytöstäisi olevan jonkin tapin varassa (eli kiikkuu siitä) mikä on vaihteistoon päin niin voisiko se tappi olla vaikka kulunut,katkennu tai jotain että sitten sen vivun keskitys olisi väärin ja sylintereillä ei riitä enää vara painaa vipua ja painelaakeria tarpeeksi pohjaan. Lienekköhän kukaan ymmärtänyt mitä ajoin takaa...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.01.2011, 20:18
wr-range:n Avatar
wr-range wr-range ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.10.07
Sijainti: mikkeli, Finland.
Viestit: 237
Perusasetus

ettei olis se siirtohaarukka antanut periksi (taipunut) tai sen tapin kohdalta painunut sisään
jos on uusi ja jäykempi asetelma ,siirtohaarukka antaa helposti periksi.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.01.2011, 22:13
OneAndOnly OneAndOnly ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.12.10
Sijainti: Nurmes, Suomi
Viestit: 59
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wr-range Näytä viesti
tai sen tapin kohdalta painunut sisään
jos on uusi ja jäykempi asetelma ,siirtohaarukka antaa helposti periksi.
Ainakin kun siitä luukusta mikä on kytkinkopassa katsoo niin se tappi on sen siirtohaarukan sisässä, minä luulin että sen pitäisikin olla sillälailla että tapissa on puolipallo ja haarukassa kuoppa sen tapinkohdalla.

Perkeles, ei kehtaisi uudelleen taas sitä laatikkoa irroittaa kun painaa enemmän kun tavallisen immeisen synti...

Siitä haarukasta en kyllä osaa sanoa jos se olis taipunut kun ei tiedä minkälainen sen pitäisi olla ja nyt on sen näkeminen jo hankalaa kun on kasassa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.01.2011, 05:03
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja OneAndOnly Näytä viesti
Vapaaliikettä ei ole juurikaan, poljin on sellainen "velton" tuntuinen jonnekkin puoleen väliin saakka, mutta varsinaista välystä siinä ei ole kuin ehkä pari senttiä alussa.
Vapaaliikkeen oikea määrä on muutamia millejä poljinpinnasta mitattuna.Sen verran että sen juuri tuntee.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.01.2011, 11:14
Optime Optime ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 10.03.05
Sijainti: Finland.
Viestit: 23
Perusasetus

Tällä on läjän kanssa samanlaista vaivaa, eli kytkin irrottaa vasta juuri ennen kuin poljin tapaa lattian.
Kytkinpolkimessa ei ole löysiä tai välyksiä. Työsylinterin jatkoksi laitoin fyllipalan, koska siellä pientä välystä oli havaittavissa. Nyt ei enää ole. Työsylinteri tekee työtä, eli liikkuu koko polkimen painalluksen matkalla.
Omissa tutkimuksissa olen päätynyt myös epäilemään tuon haarukan "nivelpisteessä" olevaa tappia, tai itseasiassa sen kuluneisuutta. Tiettyjä räjäytyskuvia katsellessa saa nimittäin sellaisen kuvan, että tappi olisi kärjeltään terävämmän muotoinen, kun nyt se taas on hyvinkin pyöreän oloinen.

Nyt kysymykset kuuluvatkin:
- Onko joku joutunut vaihtamaan ko. tappia, ja omaa näin ollen arvokasta tietoa alkuperäisestä muodosta?
- Vaihtoehtoisesti tiedustelen, omaako joku autenttista valokuva (tai digikuva) -materiaalia ko. kokoon panosta tai sen osista?

Epäilen, että joillain saattaa nurkissa pyöriä kalustoa irrallaan, josta se olisi helppo tarkistaakin. Itsellä valitettavasti ei ole.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 13.01.2011, 20:09
OneAndOnly OneAndOnly ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.12.10
Sijainti: Nurmes, Suomi
Viestit: 59
Perusasetus

Nyt on meidän kytkin ongelma ratkaistu, eli tankoa mikä on kytkinpolkimen luona piti jatkaa. Siinä oleva säätö ei riittänyt niin tehtiin muutaman millin jatko niin avot, kytkin muuttui sellaiseksi niinkuin pitääkin.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään hilux kytkin exedy ventora O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 17.04.2010 17:47
Toyota hilux 98 kytkin joodik Tekniikka & Jutustelu 1 12.02.2010 18:19
Ostetaan HILUX ln110 Kytkin ORR O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 21.07.2009 21:15
hilux/taro kytkin Tekniikka & Jutustelu 1 14.11.2005 21:52
centerforse kytkin hilux/lj70 jjtp Tekniikka & Jutustelu 0 21.02.2004 10:31


Sivu luotu: 07:06 (GMT +2).