Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JiiPee
Näkyy K. "Mini" Salosen laanilla olevan myös Minin pitkäkattoistakin farkkumallia. Mikä ero noissa yhdellä isolla (vasemmassa reunassa tien vieressä) ja kahdella erillisellä takasivulasilla olevassa (oikealla) on, onko se vain vuosimalli-eroja? Vai onko isolasinen ollut alunperin umpimalli ja myöhemmin muutettu lasilliseksi, semmoinen 60-lukulainen piilofarmari?
Viime viikolla bongasin HML A-katastuksella hienossa kunnossa olevan vaaleansinisen farkku-Minin, joka oli yhdellä pitkällä takasivulasilla. Mustakilpinen ja laitettu viimeisen päälle kuntoon. Sisällä oli vahtikoirat, 2 Ressua istumassa takapenkin selkänojalla. Takaovessa oli Ressun esittelemä Suomen lippu. N. 20-kymppinen neito sillä lähti leimaamisen jälkeen ajamaan.
Hieno peli - siis se Mini, vaikka kyllä nätti oli kuskikin 
|
Noi on kaikki "piilofarkkuja". Eli helpoimmin tunnistaa pakuks tosta pienestä kattoluukusta, jota sit taas tehtaan alkuperäisessä farkussa, eli Mini Traveller mallissa ei ollut. Traveller Mini sisälsi myöskin koko kyljen ikkunat, jotka oli avattavat liukuikkunat. Yks sellainenkin harvinaisuus (oli pitkään ainut kilvissä oleva Traveller Suomessa) on faijalle jääny ja on ihan ajokunnossa. Kyseisellä Minillä käyty esim Hollannissa ja kerran käytiin Norjan Vesisaaressa 4 henkilöä + koira......joutu hieman laittaan tavaroita jo kattotelineelle silloin, vaikka Travelleri tilava onkin


Nykyisillä reissuilla ei meinaa mahtua kamat edes 12m pitkään bussiin.....missä menny siis pieleen