Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.09.2010, 21:39
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.115
Perusasetus

Olikohan toyotan moottoreissa eroa tuon tiivisteen paksuudessa ahdetun ja vaparin välillä??
Monissa euromoottoreissa on eripaksuisia tiivisteitä eri tehoversioissa.
Tutkippa siitä vanhasta kansipahvista onko siinä merkintää tuosta paksuudesta.
Tiivisteen ulkoreunassa on useesti pieniä V:n tai U:n muotoisia koloja vieri vieressä 2,3 tai 4
kappaletta. Jos noita pykäliä löytyy,ni niitä pitäs olla yhtä monta siinä uudessa kun oli vanhassakin.
VW-konserin moottoreiden tiivisteistä tuo merkintä yleensä löytyy. Ei jaksa vaan varmuudella muistaa miten oli tuossa 2LT:ssä.
Varmaan liian vähän ollu ahtoja,ku ei oo tarvinnu viimeaikoina kantta irrotella tuosta omasta läjästä

__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.09.2010, 22:38
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.243
Perusasetus

Tiijä noista..


Itellä samaa savottaa tiedossa,uus 2lt kone kasautumassa ja dekki taso laanattu niinku kansikin eli jostain pitäs löytää sopiva pahvi. Ongelma vaan siinä et jos koneessa oli 0.65 pahvi ni nyt pitäs olla sen laanauksen verran paksumpi, paras pahvi on originaali mut en tiijä löytyykö riittävän paksua. Varma tapa on käyttää kansi "heftissä" paikallaan ja mitata pakoventtiilin ja männän väli. Ei tietenkään mauserilla vaan sitä on semmosta muovilankaa joka jätetään sinne väliin ja sit mitataan siitä. Itte ostin muuten semmosen tiiviste sarjan jossa oli kahdenlaiset pakotiivisteet,vaparin ja ahdetun. Muuten taitaa vaparissa ja ahdetussa olla samat tiivisteet.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.09.2010, 05:27
zampy zampy ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.07
Sijainti: Kihniö
Viestit: 129
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arpe Näytä viesti
Olikohan toyotan moottoreissa eroa tuon tiivisteen paksuudessa ahdetun ja vaparin välillä??
Monissa euromoottoreissa on eripaksuisia tiivisteitä eri tehoversioissa.
Tutkippa siitä vanhasta kansipahvista onko siinä merkintää tuosta paksuudesta.
Tiivisteen ulkoreunassa on useesti pieniä V:n tai U:n muotoisia koloja vieri vieressä 2,3 tai 4
kappaletta. Jos noita pykäliä löytyy,ni niitä pitäs olla yhtä monta siinä uudessa kun oli vanhassakin.
VW-konserin moottoreiden tiivisteistä tuo merkintä yleensä löytyy. Ei jaksa vaan varmuudella muistaa miten oli tuossa 2LT:ssä.
Varmaan liian vähän ollu ahtoja,ku ei oo tarvinnu viimeaikoina kantta irrotella tuosta omasta läjästä
Ei ainakaan Koivusen kirjan mukaan ollut tohon 2lt koneeseen muutakun yhdenpaksuista kansipahvia irtotavarana. 2l2t koneeseen olis ollu kolmea eri vahvuutta juuri noin kuinka ilmoitit että on koloja ulkoreunassa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.09.2010, 05:28
zampy zampy ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.07
Sijainti: Kihniö
Viestit: 129
Perusasetus

Tänään haen tiivisteet niin sitten sen näkee mikä sopii ja mikä ei! Kuinkahan noiden venttiilinvarrenkummien laita? onko niistä kellään tiatoo?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.09.2010, 11:33
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.115
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja zampy Näytä viesti
Tänään haen tiivisteet niin sitten sen näkee mikä sopii ja mikä ei! Kuinkahan noiden venttiilinvarrenkummien laita? onko niistä kellään tiatoo?
Kyllä ne pitäs sattuu. Venttiilit on mitoiltaan samanlaiset.
__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.10.2010, 21:43
maasTOIJOTA:n Avatar
maasTOIJOTA maasTOIJOTA ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.08.10
Sijainti: Otava
Viestit: 161
Perusasetus

kesällä kun remppasin


Toyotalla sanoivat että ennen tiivisteitä on ollu 1-5 lovisia, jopa. (paksuus ero) nykyään myydään vain yhtä kaikkiil 2LT moottoreihin... 1 lovinen oli mulla ja sellainen löytyi varaosaliikkeen vanhasta varastosta- ja kaikki reijät sattu kohdalleen... ensin koivuselta tai örumilta tilatussa ei sattunu vesireijät ...omasta paloi kesän helteissä pahvi kun oli kattilakivi tukkinut kolme vesireikää kannessa....kandee käyttää nesteitä kesät talvet
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 22.10.2010, 05:33
diakka diakka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.11.05
Sijainti: helsinki, Finland.
Viestit: 207
Perusasetus

Just tilasin gt-Motorista tiivisteitä,sieltä ei löytyny koneelta kun yhtä pahvia 2L-T kanteen,varmaan just koivuselta tuli?sitten kävin tallin vierestä fixuksesta hakemassa hiacen pakosarjan tiivisteen ja leikkasin peltisaksilla osiin.
Alkaa motonetistäki loppumaan noi 2L:län tiivisteet pikkuhiljaa....,meinaavatkohan tilata lisää,toi on onni että toho 2L-T:hen käy hyvin pitkälti hiacen tiivisteet....

Viimeksi muokannut diakka : 22.10.2010 05:36
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.01.2011, 12:36
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

juuri tuossa tutulle kävin nipputtamassa 2l2t konetta. oli tilannut täydellisen koneen tiivistesarjan sekä erikseen victor reinzin kansipahvin. sarjan tiiviste oli massatiiviste ja victorin oli peltinen ja monikerroksinen, siinä pisti vaan silmiin kun kaikki vesireijät oli auki. n.4mm reijät niiden kanavien kohdalla mitkä esim 2l koneessa on tukossa. pitänee käydä entistä vaparin kantta katsomassa. jos vaikka olisi sielläkin samat reijät.

ELI mitenköhän käy jos tilailisi tuon 2lt tiivisteen itselle tohon vapariin jos muuten passaa reijitykselleen, tuskin tuo haittaakan tekisi jos vesi paremmin kiertäisi palotila ympärillä.

Ja uskaltaakohan hakea pulttiliikkeestä vaan sopiuvat kannenpultit kerta näissä 2l koneissa ei ole venyviä pultteja? entisillä en uskaltanut enää vetää ylimomenttiin
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
LJ 70 vaihdelaatikon sopivuus Perukkalainen Tekniikka & Jutustelu 3 28.02.2010 22:48
HJ:n 4v/5v jakolaatikoiden sopivuus? Nitsi Tekniikka & Jutustelu 3 18.06.2009 00:59
bj hj kardaanin sopivuus Tekniikka & Jutustelu 5 25.09.2005 14:25
renkaiden sopivuus HJ:hin akke Tekniikka & Jutustelu 6 02.03.2005 08:16
Vanteiden sopivuus Tekniikka & Jutustelu 6 04.09.2004 22:23


Sivu luotu: 23:42 (GMT +2).