Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.09.2010, 22:18
-MAKE-:n Avatar
-MAKE- -MAKE- ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 11.02.05
Sijainti: Kangasala, Finland.
Viestit: 3.789
Perusasetus

Lainaus:
viime talvena oli kokoajan yli 10 lämmintä tallis vaik ulkona oli yli -30 eristäkää ne tallinne kunnolla, se auttaa aika paljon
Eristäminen on tietysti tärkeää.
Ja uskon kyllä tuon 40 neliöö -30 ja sisällä kymmenkunta. Koska. Tuo pumppu (niin kuin muutkin isommat) ottaa tehoa noin 1500w. Ja kaikki pumput kyllä siirtävät kokolailla ottotehonsa sisälle. Eli värkki kuin värkki lämmittää kelillä kuin kelillä vähintään ottotehonsa verran sisäilmaa. Eli hyötysuhde on samaa luokka kuin suoralla sähkölämmityksellä. Ja jos kuvittelee 1500w:n patterin 40 neliön eristettyyn tilaan niin pysyyhän se plussalla. Se, että mitoittaa pumpun ottotehon samaksi kuin tilan lämmöntarve on niin ei kyllä ole millään lailla järkevää. Jos taas pumppu on jotakuinkin järkevällä mitoituksella niin lisälämpöä tarvitaan varmasti.

Tiedän, että monet ultimaten omistajat nousevat helposti takatassiulleen mutta tässä nyt ei ole tarvetta. Mulla ei ole mitään kokemusta merkistä enkä sitä näin ollen solvaa. En ole tonkinut sen valmistajaa esille mutta joku tunnettu laite se kuitenkin on. Niinkuin kaikki IVT:t, Onnlinet sun muut. Tai kuka väittää nähneensä Wurthin ruuvitehtaan, ikinä, missään?

__________________
Lukekaa ne ohjeet
K.T 10/06
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.09.2010, 08:17
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.564
Perusasetus

Tuli ostettua vaatimattoman pajatallin lämmittimeksi/kuivaajaksi tommonen Chunlan halpis ilp, verrokkina on talossa kolmatta vuotta hyrrännyt Mitsu SRK. (Mitsu Heavy)
Chunlan ei ole ole hinnalla pilattu, 299e invertterimalli. Pohjapellin sulanapitokaapeli piti ostaa vielä, mutta se maksoi rapsakat 29e.

Talli on aika pieni, ehkä ~35m2. Talvi näyttää sitten miten pelittää, tähän asti ollut 3kw:n sähkölämmitin jonka halusin pois lattiatilaa viemästä. +hieman turvattoman tuntuinen tommonen pönttö jossa kiiluu tulikuuma vastus...

Mitsuun ollaan kovinkin tyytyväisiä, tehot tuntuvat riittävän koviinkin pakkasiin.

Chunlan tosiaan uusi tuttavuus joten sen toiminnasta ei juurikaan kokemuksia.
Eroa tuohon ns. merkkikoneeseen löytyy, eikä mikään ihme jos hintoja vertaa.

C on paljon meluisampi, varsinkin ulkoyksikkö. Tämä saattaisi jossain ghetossa harmittaa naapuria. Sisäyksikkö on lievästi äänekkäämpi kuin Mitsussa.
Toiminta on paljon kulmikkaampaa C:ssa, Mitsu säätelee itseään hienostuneemmin. Tälläkin saattaa olla kotikäytössä väliä, varsinkin öisin. C:ssa on aika iso diginäyttö, tämä on mielestäni ihan turha. Kaukosäätimestä näkee tarvittavat asiat eikä tarttis mitään ruutua seinälle möllöttämään. Mitsussa on muutama led joista näkee onko purkki hengissä vai ei.

Muoviosat C:ssa selvästi hempulampia, ja jotenkin ravisteltavia. Tällä ei liene mitään väliä, kone ei tunnu siltikään paljoa napsuvan/paukkuvan.
Ilmansuuntausritilä liikkuu kaukosäätimestä vain ylös-alas, sivusuuntaus hoidettava käsin. Ylös-alas suuntaus ei mielestäni ole ihan niin kattava kuin Mitsussa, varsinkaan ylöspäin. Mitsun saa puhaltamaan ihan vaakasuoraan kun C jää melko reilusti alaviistoon. Tämä ei toimisi meillä sisätiloissa koska ilma törmäisi sohvaan, tai sitten kone pitäisi asentaa jonnekkin muualle.
Plussana C:ssa on pelkkä ilman kierrätys (fan) moodi, tätä ei Mitsussa ole ja se on selkeä puute tulisijalla varustetun talon kannalta.

Ulkoyksikkö on ihan asiallisen oloinen. Kotelon kansipelti on vissiin vähän kiireellä prässätty, menee kieroon kun sen irrottaa. Pohjapellin alapuolen hitsaukset viimeistelemättä, hirmu roiskeet joissa on vain maali päällä. Tämä arveluttaa lähinnä ruostumisen suhteen, ulkona kun majailee.

Pömpeli on nyt hetken ollut käytössä, lähinnä kuivanapitoa varten. Tuleva talvi näyttää miten C selviää tehtävästään, se sähköpuhallin on varalla...
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.09.2010, 09:58
Nalle:n Avatar
Nalle Nalle ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 16.12.03
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.665
Perusasetus

Viime maaliskuusta lähtien on Mitsubishin lämpöpumppu pöhissyt lämpöä tähän mun vajaa 130neliöiseen ykskerroksiseen omakotitaloon.. Olen ollut lämmöntuottoon ja lämmön "muotoon" niin tyytyväinen, että tuo värkki saa minun puolestani kuluttaa enemmänkin, kuin mitä tämän kämpän lämmittämiseen on muuten mennyt..

Eli mullahan on tässä 80-luvun alkupuolella rakennetussa huushollissa alkuperäinen kattolämmitys, sekä muuan lämpöpatteri, sekä pesuhoneen lattiassa pimahtanut lattialämpö.. Tiettyyn rajaan asti ne kyllä pitää kämpän lämpösenä, mutta kun oikea talvi koittaa, loppuu noista puolikuolleista elementeistä tehot kertakaikkiaan kesken. Toki, keskellä taloa asuu iso leivari, mukamas varaava avotakka, puuliesi, sekä lisäksi vielä puukiuas saunassa, eli puita polttamalla tämä kämppä kyllä saadaan lämpöiseksi, mutta näin yksinään asustelevalla reissaajalla ei piisit piruummin lämpene, niin silloin olis kyllä viime talvena holodna iskenyt, jos en ilmalämpöpumppua hankkinut.

Oikeasti olen ollut tuohon ostokseen todella tyytyväinen. Lämpöä tulee ja se leviää ympäri taloa todella hyvin. Lisäksi, kun suihkun jälkeen jättää pesuhuoneen oven auki, niin suihkutilakin kuivuu nopeammin. Ja vielä, kun malttaa leivarin lämmäyttää, niin tuo pumppu levittää myös sen lämmön ympäri kämppää varsin mukavasti.

Eli jos nyt ei ihan mahdottoman paljoa sähkölasku nouse, niin minun puolestani saapi pöhistä jatkossakin sen kun sielu sieltää. Niin, ja tiilitalossa asuvana jäähdytystuimintoa ei ole tarvinnut, eli tuo on mulla pelkästään lämppärinä.

Mallina on joku 35nen.. Kirjaimia en muista.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.09.2010, 18:12
-Captain-:n Avatar
-Captain- -Captain- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.10.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 1.191
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MAKE- Näytä viesti
Eristäminen on tietysti tärkeää.
Ja uskon kyllä tuon 40 neliöö -30 ja sisällä kymmenkunta. Koska. Tuo pumppu (niin kuin muutkin isommat) ottaa tehoa noin 1500w. Ja kaikki pumput kyllä siirtävät kokolailla ottotehonsa sisälle. Eli värkki kuin värkki lämmittää kelillä kuin kelillä vähintään ottotehonsa verran sisäilmaa. Eli hyötysuhde on samaa luokka kuin suoralla sähkölämmityksellä. Ja jos kuvittelee 1500w:n patterin 40 neliön eristettyyn tilaan niin pysyyhän se plussalla. Se, että mitoittaa pumpun ottotehon samaksi kuin tilan lämmöntarve on niin ei kyllä ole millään lailla järkevää. Jos taas pumppu on jotakuinkin järkevällä mitoituksella niin lisälämpöä tarvitaan varmasti.

Tiedän, että monet ultimaten omistajat nousevat helposti takatassiulleen mutta tässä nyt ei ole tarvetta. Mulla ei ole mitään kokemusta merkistä enkä sitä näin ollen solvaa. En ole tonkinut sen valmistajaa esille mutta joku tunnettu laite se kuitenkin on. Niinkuin kaikki IVT:t, Onnlinet sun muut. Tai kuka väittää nähneensä Wurthin ruuvitehtaan, ikinä, missään?

mutta :neliöitä 40 mutta tilavuutta reilu 160 kuutioo.. tallin sisäkorkeus yli 4metriä.. ei riitä 3Kw puhallin pitämään yhtä lämpimänä eli kyllä se ultimate enempi ku 3kw antaa noilla pakkasilla ja ei oo tarkotus jättää pääasialliseks.. lattiat putkitettu ja keskuslämmitys laitteet puulle/öljylle on valmiina mut ei kerkee asentaa viel ens talveks
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4
Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO
SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla
-Dodge Ramcharger (offi-projekti)
-Nissan Patrol SOA vm-88
-Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS"
+liuta muita harraste ajoneuvoja

WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.09.2010, 21:39
CJ7:n Avatar
CJ7 CJ7 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.09.05
Sijainti: Kangasala, Finland.
Viestit: 942
Thumbs up

-MAKE- asensi meille ton FD25 Mitsun viikko sitten. Hyvin pelaa vehkeet ja siisti asennus!

Lämpöö pukkaa niin vietävästi!

Voin suositella
__________________
Tanner RMX LS2
Jeep CJ7 V8
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.09.2010, 06:36
Jouni_S:n Avatar
Jouni_S Jouni_S ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 05.09.07
Sijainti: vesilahti
Viestit: 687
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja CJ7 Näytä viesti
-MAKE- asensi meille ton FD25 Mitsun viikko sitten. Hyvin pelaa vehkeet ja siisti asennus!

Lämpöö pukkaa niin vietävästi!

Voin suositella
Mulle -MAKE- kävi asentaan eilen 50:n ja komee on.
Suositukset multakin
__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.09.2010, 16:49
Arska-tehtaalta:n Avatar
Arska-tehtaalta Arska-tehtaalta on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.05
Sijainti: Retuperän Ranchi, Joutseno, Finland.
Viestit: 3.272
Perusasetus

Talliin panin 13 poro +- basikin ilmaa kierrättämään.

Ens talvi näyttää kannattaako kilovatilla lämmittää ennemmin kuin 4.6 kilowatilla
__________________
WORRY

Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 25.09.2010, 17:05
TeamEetu:n Avatar
TeamEetu TeamEetu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 29.10.05
Sijainti: Orivesi
Viestit: 254
Perusasetus

Nyt noihin mitsun pumppuihin saa 5-6 vuotta täystakuuta ostamalla niihin muutamalla kympillä vakuutuksen.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 14.01.2012, 21:39
khonkonen khonkonen ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.07
Sijainti: Töpsävä, Finland.
Viestit: 1.588
Perusasetus

Panasonicci onkin toiminut paremmin kun laittoi sen tolle ylläpito lämpötilaan eli +10. Riittää hyvin pitämään tallin siinä 10 asteen paikkeilla vielä kun ulkona on -15 astettakin ja plussan puolella vaikka ulkona olisi -30 astetta. Hommasin diesel lämmittimen sit hoitamaan lisälämmityksen, kun on itse tallissa touhuamassa.

Sellasta asiaa vaan ihmettelin tänään kun tallissa touhusin. Lämmitin tallin dieselillä n.+15 asteeseen niin panasonikki pukkas ihan kylmää ilmaa. Eikait se niin tyhmä ole, että alkaa jäähdyttämään tallia, jos tallissa on lämpimämpi kuin +10 astetta???

Vaihdoin panasonicin sit kokonaan lämmitykselle +16 niin alko puhaltaa lämmintä.
__________________
Huono tie, parempi mieli.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit


Sivu luotu: 07:59 (GMT +2).