![]() |
|
|
|||||||
| Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Itsellä on v70 vm.2003. Tosin bensa peli ja manuaali. Toistaiseksi ei ole ollut mitään muuta kuin sähkövikaa. Esim. kojelaudasta sammui kaikki valot kesken ajon. Autoon uudelleenkäynnistys ja valot toimi taas. Liekö jonkin asteinen Windows taustalla.. Ainoa mikä ei toimi on apparin puoleinen takaoven keskuslukko. Välillä se vetää sen lukkoon, mutta yleensä ei. Tuossa kun on se "tuplalukko" niin ei ole paljon haitannut, koska se lukitus toimii. Moottorin kierrokset seilailee kanssa välillä. En tie onko joku enteilevä anturivika jossain. Varsinkin pitkän ajon jälkeen kun koneen pitäisi olla tyhjäkäynnillä niin kierrokset on siellä 500 luokkaa. Sen myötä mm. ohjaustehostin tuntuu olevan pois pelistä. Pikkusen kaasua niin alkaa taas toimia. Pirun hieno peli kyllä ajella. Eikä tuo kulutus nyt niin kovin suuri ole. Viimeksi mittailin tampereen reissulta 8.2l/100km. Koko matka motarilla 150 lasissa. Mitä tuossa kuullut niin D5 malli on kuulemma janoinen ja heikko esitys. Sen sijaan 2.4d menee pienellä. Tuossa on eräällä tutulla S80 2.4d missä on mittarissa reilu miljoona. Sitä vaan ihmettelin kun kolmas moottori menossa. Onko ne niin halpoja noihin vai mikä idea on vaihtaa kone uuteen..
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Toki vaikuttaahan se koneen kestävyyteen otetaanko siitä 135 vai 165 kaakkia. Tuoreemmista jo sitten enemmän. Kaverilla oli taksissa maakunnassa S80 D5 tomaatti ja siistillä ajulla pääsi jopa 4:lla alkaviin kulutuksiin niin en voi kyllä janoiseksi haukkua. Kerran siihen rempattiin loota kun humalainen vänkäri oli pukannut P:n päälle satasen vauhdista ![]() Kilsoja taksissa siihen kertyi reilu 400t ja ei mitään vikaa. Laatikoissa on sen kymmentä suositusta öljyn vaihdosta mutta jos niitä ei vaihda max. 100tkm välein niin ongelmia tulee. Itte vaihtasin 50-70 tkm jos sellasen hankkisin. Itseasiassa pikkasen polttelisi. Nyt ajossa yköskoppanen V70 2.TDi manuaali. 460tkm rullattu eikä konetta auottu jakopäätä enempää. Kytkin vaihdettu 400tkm kohdalla "takuuseen" kun ostin liikkeestä. Ajutyyli vaikuttaa tosi paljon, joka ei nyt liene kenellekään ylläri pylläri.
__________________
- eskimo kaenuusta |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Nivomat automaattinen tasonsäädin.Tollanen on kiikarissa olevassa autossa...olisiko tosta kellään kokemuksia?Hyvät/huonot puolet.Se tiedetään et on kallis vaihdella.
Viimeksi muokannut -Jyki- : 29.01.2011 22:52 |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Dieseleissä ei taida kaikissa olla näitä keksintöjä niin heitää niiden palikat alle.
__________________
- eskimo kaenuusta |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Nivomat on hieno kun se toimii, meillä XC ssä just pähkäillään mitä tehdä kun Nivomat iskarit aika finaalissa
a) uudet alkuperäiset siniseltä tiskiltä noin 800 euroa / pari, tarvikkeena ei saa... b) tavalliset iskarit tilalle, samalla joutuu vaihtamaan jouset, vakaajan ja muuta pientä, loppulasku ei halpa sekään... Alkup Nivomatit kestäneet runsaan 200 tkm, eli ei ne ihan huonoja kyllä ole... Onks kellään rajuja rabattisuhteita siniselle ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Saatat hämmästyä (ja myyjäkin...) |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Ostin 2002 itelle S80:n ja laitoin siihen sitten Nivot sen takia kun ei tavikset kestäny. Ollut sen jälkeen 200.000km alla ja toimii edelleen moitteetta. Lisäksi mukava mennä reissuun kun auto ei näytä persettä raapivalta lintalta!!
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Nivot on niin hyvät että ei tulis pieneen mieleenkään vaihtaa tavallisia jousia/iskareita tilalle.
Yleensä sinisellä tiskillä on edullisempi ostaa koko Nivomat-sarja kuin pelkät iskarit, uskomatonta mutta totta! Ja joihinkin malleihin saa myös tarvikkeena |
|
#10
|
||||
|
||||
V70 vm2001
No halapaa ku saippua tuo Volvon ylläpitäminen. Laturin vaihto Biliassa 908,20€
Olishan tuon tietenkin itse vaihtanut pihalla lumihangessa -20 asteen pakkasessa, mutta ei kiinnostanut.
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem Koeta välttää halpoja kopioita |
|
#11
|
||||
|
||||
|
Itellä oli 140 hp tomaatti V70 Classic , vinkuu ku porsas, ei kule minnekkään ja syö ku sika... muuten kiva kyyti.
__________________
Jeep ISORY |
|
#12
|
||||
|
||||
|
pari kuukautta sitten taksikuski kerto mulle että kuopion avainvaunulla 6kpl alle puolvuotta vanhoja volvoja odottaa konehuonetyhjänä uutta dieselmoottoria takuuseen.
uudet dieselit ovat ainakin paskoja, mut nehän tehdäänkin kiinassa. lähti puheeksi siitä kun se huomas mun pihassa 940 volvon ja kehui sitä että on viimeinen kunnon volvo ku on takaveto, ja sit sanoin että senkö takia ajat mersulla, sit se kerto tuon volvo jutun
__________________
Monien lähteiden mukaan elämä johtaa 100% varmuudella kuolemaan. Muistakaa pelätä kaikkea, älkää vahingossakaan erehtykö nauttimaan mistään. Ikinä. Milloinkaan. autot: TOYOTA HJ61, NISSAN KING CAB 4X4 2.5TDIC |
|
#13
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
uusiakaan volvon diesel koneita ei tehdä Kiinassa, enkä usko tuohon vikamääräänkään, edes Sawolaisella liioittelulla, ja kun puhutaan takuuhommista niin tuohon ei voi olettaa kuuluvan edes kovin vanhoja lavetteja... "aika paljon" ja läheltä aihetta seuraavana, ja täs meidänkin taloudessa 2000 lukusiin volvon dieseleihin ajetaan noin 250 tkm vuodessa, kyseenalaistan JÄLLEEN Von Lekan jutut kolmesta hajonneesta koneesta tiedän pk-seudulla taksien osalta, ja niitä on noin 500 kpl (siis volvoja), vioista kaks selkeetä hajoamista ja yks huoltovirheen aiheuttama, ja korjaus ajat koko koneen vaihdon osalta 3 - 5 vrk siitä kun auto saapunut Kaivokselaan ja takasin töissä... luvut lienee vertailukelpoisia sikälikin, että koko itäisen Suomen taksien lukumäärä lienee Hgin tasoa... ja tää ei oo maksettu mainos...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
|
#14
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Ja sehän on moottorin vika jos yksi orava ei mene turbosta läpi.
|
|
#15
|
||||
|
||||
|
Kuulostaa tosiaan erittäin luotettavalta tietolähteeltä. Ja siihen yhdistettynä Leka välikädeksi niin johan on kivenkovaa faktatietoa käsillä. Olikohan Leka taksin kyydissä yli vai alle kolmen promillen kaasussa, kun oma auto jäi kotipihalle
__________________
Tumpula Racing Team |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myydään Volvo 940 TDIC automaatti -94, 255tkm, 5200€ | Teukka | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 05.02.2010 22:56 |
| Myydään Volvo 240 -89 automaatti 250€ | vivamanTT | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 20.11.2009 21:00 |
| Myydään volvo b230f+automaatti | weleho | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 25.01.2009 20:05 |
| m:opel omega/Volvo automaatti AISIN WARNER AW71 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 29.06.2007 12:53 | |
| M:chevyn 350 automaatti, volvo B21+ nappivitonen | MiKo | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 28.11.2006 17:38 |