Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 31.08.2010, 11:22
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Saanko kysyä että miksi et asenna remmiahdinta. Ei tarvitse muutoskatsastaa eikä kalliita VTT mittauksia kunhan et pidä hihnaa paikoillaan yleisessä liikenteessä. Muutaman henkilöauton tiedän jossa näin on ja ahtimen saattaminen toiminta kuntoon on noin 15min homma. Käsittääkseni katsastuksessa papereihin tulee kuitenkin merkintä että ahdin on muttei remmi saa olla paikoillaan yleisessä liikenteessä.
Vaparin virittäminen kun on hyvin paljon kalliinpaa ja tarkempaa kuin ahdetun moottorin,ja remmillä sen voiman saisi mille alueelle haluaa kunhan pelaa vain välitykset oikein.
En nyt yritä tuputtaa,mutta tarkoitan vain että kun virität vaparia niin 1000€ ja saat esim 70hv lisää vakioon,ahtamalla tuolla budjetilla voidaan puhua jo 100-150hv kevyesti jos vai moottori kestää sen.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 31.08.2010, 14:22
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu Näytä viesti
Saanko kysyä että miksi et asenna remmiahdinta. Ei tarvitse muutoskatsastaa eikä kalliita VTT mittauksia kunhan et pidä hihnaa paikoillaan yleisessä liikenteessä. Muutaman henkilöauton tiedän jossa näin on ja ahtimen saattaminen toiminta kuntoon on noin 15min homma. Käsittääkseni katsastuksessa papereihin tulee kuitenkin merkintä että ahdin on muttei remmi saa olla paikoillaan yleisessä liikenteessä.
Vaparin virittäminen kun on hyvin paljon kalliinpaa ja tarkempaa kuin ahdetun moottorin,ja remmillä sen voiman saisi mille alueelle haluaa kunhan pelaa vain välitykset oikein.
En nyt yritä tuputtaa,mutta tarkoitan vain että kun virität vaparia niin 1000€ ja saat esim 70hv lisää vakioon,ahtamalla tuolla budjetilla voidaan puhua jo 100-150hv kevyesti jos vai moottori kestää sen.
Kuinka kone saa ilmaa, jos ahdin on paikoilaan, mutta se ei pyöri? Mad Maxilla ei pyörinyt ahdin aina, mutta se oli elokuvaa

sisua45
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 31.08.2010, 15:26
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Esimerkiksi Toyotan 4A-GZE koneessa on ohituskanava+venttiili ahtimen ohi ja magneettikytkin ahtimen hihnapyörällä,toimii vaparina osakaasulla.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 31.08.2010, 16:37
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Esimerkiksi Toyotan 4A-GZE koneessa on ohituskanava+venttiili ahtimen ohi ja magneettikytkin ahtimen hihnapyörällä,toimii vaparina osakaasulla.
No nyt mä hjummarsin.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 31.08.2010, 18:30
Daddy's Toy:n Avatar
Daddy's Toy Daddy's Toy ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 25.02.09
Sijainti: Joensuu
Viestit: 816
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HiluxMan Näytä viesti
Et satu muistaa puljun nimeä?
Pulju tais olla LC-Engineer tuolla jenkkilässä:

http://www.toyotacatalog.net/M1WebGe...ss=1545&Page=3

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu Näytä viesti
Saanko kysyä että miksi et asenna remmiahdinta. Ei tarvitse muutoskatsastaa eikä kalliita VTT mittauksia kunhan et pidä hihnaa paikoillaan yleisessä liikenteessä. Muutaman henkilöauton tiedän jossa näin on ja ahtimen saattaminen toiminta kuntoon on noin 15min homma. Käsittääkseni katsastuksessa papereihin tulee kuitenkin merkintä että ahdin on muttei remmi saa olla paikoillaan yleisessä liikenteessä.
Vaparin virittäminen kun on hyvin paljon kalliinpaa ja tarkempaa kuin ahdetun moottorin,ja remmillä sen voiman saisi mille alueelle haluaa kunhan pelaa vain välitykset oikein.
En nyt yritä tuputtaa,mutta tarkoitan vain että kun virität vaparia niin 1000€ ja saat esim 70hv lisää vakioon,ahtamalla tuolla budjetilla voidaan puhua jo 100-150hv kevyesti jos vai moottori kestää sen.
Ei ollut tarkoitus kuin hiukan kutitella kateissa olevia heppoja.Ja ne jäljellä olevat ovat turhankin janoisia

Eli ei mitään vimpanpäälle viritettyä tehdä vaan ennemminkin piristellään

On nuo ahdinsarjat aikas kovissa hinnoissa tuolla ameriikassakin, 3000$ pyytävät

Vaikkakin jos olis niin paljon ylimääräistä niin LC-Engineeriltä tulis kyllä aikas iso paketti tilattua
__________________
DADDY´S TOY
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 31.08.2010, 18:52
Jan Stick:n Avatar
Jan Stick Jan Stick ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.07.08
Sijainti: Mustio
Viestit: 79
Perusasetus

Yks pulju joka myi osia http://www.doaracingengines.com/index.html ...

Sit oli yks mikä myi viel enemmä noit viri osii mut en oo löytäny sitä sivua enää..

Ja jos joku on ostamassa jenkkilästä viriosia toho 3VZ-E koneesee ni minä olen ainakin mukana tilailemassa osia... !!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 31.08.2010, 21:03
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Downey myi Tojotan maastureihin viriosia mutta taitaa olla kaput koko lafka...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 01.09.2010, 12:50
Maajussi:n Avatar
Maajussi Maajussi ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 14.03.06
Sijainti: Los Kärköläs, .
Viestit: 914
Exclamation

juu...


Ihan mitä vaan nyt teetkin autollesi(vapari/ahdettu),niin hommaat siihen ekana kunnon seos suhde mittarin ettei se vaan vahingossakaan mee laihalle ja kilahda.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 21.12.2010, 22:13
Jan Stick:n Avatar
Jan Stick Jan Stick ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.07.08
Sijainti: Mustio
Viestit: 79
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jan Stick Näytä viesti
Yks pulju joka myi osia http://www.doaracingengines.com/index.html ...

Sit oli yks mikä myi viel enemmä noit viri osii mut en oo löytäny sitä sivua enää..

Ja jos joku on ostamassa jenkkilästä viriosia toho 3VZ-E koneesee ni minä olen ainakin mukana tilailemassa osia... !!

http://www.doaracingengines.com/index.html
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 01.09.2010, 19:21
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Tere

Mielestäni ei kannaa portata kansia, ennenkuin kuin teet jotain imusarjalle. Orkkis imusarja on sen verran aerodynaaminen, että sotkee virtaukset vaikka olisi millaset kannet.
Aloita porttaamalla plenumi, heitä vakiolla imusarjalla vesilintua ja hommaa kunnon läppärungot. Sitten porttaat kannet.
Peltisarjat kannattaa hommata Summit racingistä, omat maksoi rahdin kanssa n.650€+145€tulli/verot. Palvelu oli hyvää ja nopeaa, peltisarjat perille tuli viikossa. Samalla poistin EGR:n, imuilman vaimentimet ja ylimääräiset romut imusarjasta, autosta tuli ihan eri vehje.
kuvia omasta löytyy nettiautosta ID: 3467018.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
4runnerin jakopää Juilewi Tekniikka & Jutustelu 0 11.05.2009 07:17
Ostetaan 4runnerin peltisatsi mielipuoli O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 15.12.2008 16:06
4runnerin tukivarsista Rak Tekniikka & Jutustelu 5 18.02.2007 23:06
O: 4Runnerin kuskin ovi -MaTTi- O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 17.08.2006 18:50
M:4Runnerin osia O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 6 19.03.2006 18:27


Sivu luotu: 14:17 (GMT +2).