Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.08.2010, 21:08
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Varma on varmaa..


Vai onko sittenkään? Jos se ajotus ei oliskaa kohillaan,vaikka valmistus vian takia tai jostain kummallisesta syystä,eikö koneen käydessä tippa-anturilla mitaten sais ajotuksen tarkistettua joka pytyltä erikseen? Tai vilkasis endoskoopilla hehkun reijästä pyttyyn että ei kai vaan oo taskunauris männän päällä/venttiilin välissä? En minäkään enää laittais montaa tonnia hakuammuntaan mutta nämä nyt halpoina konsteina..

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.08.2010, 15:45
Pete:n Avatar
Pete Pete ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.03.05
Sijainti: Sipoo, Suomi
Viestit: 1.673
Perusasetus

Eihän kampuran dampperi vain ole paskana?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.08.2010, 16:35
Daniel Daniel ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.03.08
Sijainti: Hämeenlinnna, Finland.
Viestit: 113
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Vai onko sittenkään? Jos se ajotus ei oliskaa kohillaan,vaikka valmistus vian takia tai jostain kummallisesta syystä,eikö koneen käydessä tippa-anturilla mitaten sais ajotuksen tarkistettua joka pytyltä erikseen? Tai vilkasis endoskoopilla hehkun reijästä pyttyyn että ei kai vaan oo taskunauris männän päällä/venttiilin välissä? En minäkään enää laittais montaa tonnia hakuammuntaan mutta nämä nyt halpoina konsteina..

Pitää kyselle tuota ajoitustyökalua paikalliselta pajalta, jos olisivat halukkaita lainaamaan. Noin pientä endoskooppia en löytänyt tähän hätään millä pääsisi hehkun reiästä tirkistämään. ajattelin mitata puristukset, selviäähän silläkin, jos sinne olisi jotain juureksia jäänyt.

Tuosta dampperista nyt ei takuuseen millään muulla voi mennä, kun vaihtamalla se uuteen. Kyllä se irti oli ja vetäisin siihen jopa uudet maalit mutta en kyllä huomannut siinä mitään.

Toisaalta jos vika olisi jokin mekaaninen epätasapaino, niin ei se oiken voisi olla sellainen, että olisi toiminut välillä.
Tuntuu, että moottori myös käy huonosta, eikä vaan ravista. Toisaalta voihan se olla, että epätasapaino saa moottorin käymään huonosti, kai, ehkä?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.08.2010, 19:21
AlluK:n Avatar
AlluK AlluK ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.09
Sijainti: Tampere
Viestit: 936
Perusasetus

Noista kiinalaisista kikottimista en mitään tiedä, mutta onkos siinä kaikilla hihna/ketjupyörillä kiilat tai ruuvit
tai muut härpäkkeet, jotka pakottavat pyörät oikeaan asentoon?
Jossain vehkeissähän on pelkkä kartio, joka voi remontissa lipsahtaa hiukan väärään asentoon.
Tai jos on kiiloilla, onko kiilat/urat väljät?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.08.2010, 22:01
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Hakuammunta..


Juu ei se hakuammunta isoa pommia tartte,endoskooppia löytyy optisella piuhalla pienimmillään 4mm,taitaa olla aika arvokkaita sitten jo. Itellä on semmonen digitaalinen jossa on LCD näyttö ja sillä pääsee 10mm reijästä sisään. Yks konsti tuli ny mieleen vielä et jos infrapuna lämpömittarilla mittaa pakosarjan käyrästä lämmöt ni kaikist viilein ei sitte polta. Jotain voi tietysti päätellä männän päällä olevasta karstasta et onko suutin toiminu ja jos on puti puhdas ni sit yleensä ei oo,tai jos karstasempi kun muut ni sitkää ei.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.08.2010, 18:59
Daniel Daniel ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.03.08
Sijainti: Hämeenlinnna, Finland.
Viestit: 113
Perusasetus

Taas on yksi päivä urhattu tuolle vekottimelle. Tuloksena selvisi, että kaikissa sylintereissä 32bar kylmänä. Eli on kohdallaan, kun tehtaan minimi on 25 lämpöisellä koneella. Eipä taida olla hyötyä tirkístellä sinne sylintereihin noilla lukemilla. Tai voisihan sinne katsoa mutta en kyllä tiedä mistä saisi tarpeeksi siron endoskoopin. Paikallinen dieselpaja väitti ettei heillä ollut, kuin joku vanha suurikokonen endoskooppi.Samalla kysyin sitä pulssi anturia, niin sanoivat, että heillä joskus sellainen oli mutta se ei toiminut tai eivät osanneet käyttää.

En minäkää kiinalaisista mitään ymmärrä mutta tässä pyörii tuo pumppu ratasvälityksellä kampuralta ja pumppu pyörittää nokka-akselia. Rattaissa on omat kohdistusmerkit. Sitten vielä hihnapyrörissä on merkit. Kampiakselin hihnapyörällä on kiila mutta se ei pyöritä muuta kuin apulaitteita. Nokka-akselissa on kiila ja kartio. Kaikki ne on tarkistettu kasausvaiheessa, eikä niissä mitään hälyyttävää ollut.

Jotenkin tämä vaan haiskahtaa edelleen sille pumppu vialle. Miksi se olisi muuten toiminut joka kerta sen jälkeen kun se on purettu ja putsattu päivän verran.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.08.2010, 20:48
Profi:n Avatar
Profi Profi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 14.08.05
Sijainti: Veteli, Finland.
Viestit: 391
Perusasetus

Varmaan helpoin konsti olis jos sais jostain vaikka lainaan toisen varmasti toimivan pumpun ja kokeilis sillä mitä tapahtuu.
__________________
Dodge ram 5.9 (-95 käyttis)
Hj 61 (-89 2. auto)
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 26.08.2010, 08:39
AlluK:n Avatar
AlluK AlluK ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.09
Sijainti: Tampere
Viestit: 936
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Daniel Näytä viesti
Miksi se olisi muuten toiminut joka kerta sen jälkeen kun se on purettu ja putsattu päivän verran.
Eikös tämä viittaa epäpuhtauksiin polttoaineessa?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 26.08.2010, 14:49
Daniel Daniel ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.03.08
Sijainti: Hämeenlinnna, Finland.
Viestit: 113
Perusasetus

Helpoin konsti olisi kyllä saada toinen pumppu. Ei vaan taidä näitä hirveästi irrallaan olla kenelläkään. Jos jollain lojuu ylimääräisiä niin voi tarjota vuokralle.

Tuo epäpuhtaus polttoaineessa olisi tietenkin yksi selitys. Olen kyllä pistänyt tankin täyteen näiden remonttien aikana ja tankkiinkin olen kurkistanut. Sihti oli aivan puhdas eikä tuo itse polttoaine mitenkään epäilyttävältä näyttänyt. Suodatin on uusittu varmaan 4-5 kertaa. Ameriikan palstoilta luin jostain sienestä mikä voi olla dieselissä mutta en nyt tiedä miltä tuon tulisi sitten näyttää. Eihän tuo tietenkään olisi iso vaiva tyhjätä tuo tankki ja laittaa uudet litkut sisään mutta jos vika on siinä tarvii se pumppu taas kertaalleen käyttää huollossa.

Viimeksi muokannut Daniel : 26.08.2010 14:51 Perustelu: typo
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hj60 käyntiongelma ToyotaHj60 Tekniikka & Jutustelu 23 15.02.2012 19:33
HJ:n Käyntiongelma. välijäähdytin Tekniikka & Jutustelu 2 19.02.2010 17:40
SJ-413:n käyntiongelma JC Tekniikka & Jutustelu 3 15.11.2008 23:44
XJ:n käyntiongelma Killman Tekniikka & Jutustelu 0 25.11.2005 00:55
Uaz käyntiongelma -MAKE- Tekniikka & Jutustelu 18 01.06.2005 20:49


Sivu luotu: 00:45 (GMT +2).