![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Mulla on tuota teboilin SHPD 15w-40:stä rangeissa (sekä daily driverit että maastoauto, kaikissa nykyään 3.9 pata, yx matavapuristeinen katalysaattoripaska ja loput kax normaali korkeapuristeisia), ei valittamista. Polttoaineena olen käyttänyt E95 (DD:t) ja E98 (porttaakikikotin). Pojan suikkaan (1.3 Samurai) laitetaan kans samaa soppaa kunhan öljynvaihdon aika tulee. Sama öljy siis kesät talvet, kun aika usein (lähes aina) pakkasilla on mahdollisuus käynnistää auto roikan nokasta. Ja vaikka ei oliskaan, moottorin/akun/piuhojen/startin/jne. tulee olla kunnossa että auto käynnistyy silloin kun sen tarttee käynnistyä. Öljynvaihtoväli on ollut vuoden (DD:t) tai kax (maastoautot), kilometrejä en ole seurannut ollenkaan, luultavasti käyttöautojenkin kilsat jää huomattavasti alle valmistajan suositusten, mutta kun en suosituksia muista niin evvk. Ilman tieteellistä tuskimusta olen ajatellut että tiisselikoneisiin tarkoitettujen luikasteiden hyvä pesukyky ei varmaan ole haitaksi vanhoissa bensakoneissakaan. Mutta mitään vaativuusluokitusten tarkisteluita en ole tehnyt, olen noudattanut periaatetta että jos jotakuinkin sopivat liukasteet (moottori/vaihteistot/perät jne.) tarkistaa ja vaihtaa tarpeex usein niin se on parempi että just parasta sotkua käytetään maksimiaika/kilometrit eikä kertaakaan tarkistella välillä. Ja nuo tepoilin öljyt (shpr, fluid-d, hypoidi) on ainakin minusta aika edullisia 20l pöntöissä ostettuna, 50-100e purkki taitaa olla kaikki laadut mitä itse olen tarvinnut, vai olikohan kovan askin vaihteistoöljy (gl-4) yli satasen? Montakohan vuosikymmentä muuten menee että saa 20l astian tuhlattua yhden maastoautonpoikasen laatikkoon? Muita laatuja menee tasaisemmin ja enemmän, porttaalikikottimessa on yksinään liki 20l hypoidiöljyä (etuperä 5l, takaperä 4l, porttaalipoksit 4x vajaa kax, jakis pari-kolme litraa). -Paavo
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
jokku porakonemiehet kehuu että tebbarin öljyt syttyy palamaan paljon pienemmissä lämpötiloissa kun muut ja on joitain porakoneiden moottoreit pamahtanu ? nää on essonbaari puheita että ei pidä ottaa vakavasti
![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Mä oon ite käyttäny kyseistä öljyä ja firman autoissa kaikissa aina ollu noi ja tyytyväisiä oltu.
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Öljyt
Tuossapa linkki suoraan öljysuosituksiin Teboilin aineissa:
Löytyy täyttömäärät ja vaihtovälit jne... http://www.teboil.fi/voiteluainesuositukset/lang.asp niin ja siitä synteettisyydestä: Teboil Super HPD -sarjaan kuuluu täyssynteettinen SAE 5W-40, synteettinen SAE 10W-40 sekä mineraaliöljypohjaiset SAE 10W-30 ja 15W-40. jotta tälleen -axo
__________________
"Parempi yks ruuvi löysällä, ku kaikki liian kireällä!" Viimeksi muokannut axo : 18.08.2010 19:54 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
mistä Teboilin Super HPD:ta? | -MaTTi- | Chit-Chat | 17 | 22.07.2016 19:25 |
Teboilin 20 L kannuun nokka? | Tapsa_ja_Dumbo | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 01.05.2007 21:19 |
Teboilin kikkailua | silver | Tekniikka & Jutustelu | 23 | 08.02.2007 16:54 |
öljyistä... | Russel | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 27.12.2005 13:33 |
Öljyistä? | jambo72 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 27.02.2005 12:30 |