![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Tuossa videota. ![]() Tuosta ei nyt kauhean hyvin näe, kuinka paljon tuo moottori heiluu. Tuon hihnan värähteleminen on aika kummallinen juttu. Mahtaakohan olla syy vai seuraus? Käytin tämän jälkeen vielä remiin irti ja laitoin takaisin. Tässä yhteydessä jouduin hiukan pyörittämään moottoria, että pumpun merkki meni aivan kohdalleen. En nyt tiedä johtuiko tuo siitä,ettei se ollut aivan kohdallaan, kun hihnan irroitin vai siitä että joku siirtyi irroitusvaiheessa. Lisäksi laitoin vielä astiaan vajaa 2% 2t seoksella olevaa dieseliä ja käytin moottoria sillä. Samalla tavalla tuo hihna vieläkin värisee. Mutta käynti ehkä hieman parani, tiedä sitten mistä johtui. Moottori otti ehkä paremmin kierroksia ja vika tuntui melkein häviävän jossain 2500 kierroksen jälkeen. Mutta kyllä siellä selkeesti vielä jotain on vialla. Pahimmillaan ravistus on, kun lähtee hitaasti laskemaan kierroksia 2000 jälkeen. Moottorihan toimi melkein täydellisesti viimeisen pumppuremonti jälkeen.(lukuunottamatta pientä heilumista tietyllä kierrosalueella.) Sitä kesti melkein päivä, jonka jälkeen tuo vika alkoi vähitellen. Eli samat ajoitukset ja ennakot tässä on vielä tälläkin hetkellä. Niitä jakorattaita, jotka pyörittää pumppua on minun mielestä melkein mahdotonta saada laitettua väärin. Ja jos ne laittaa väärin ei kampiakselin ja pumpun merkit osuisi kohdalleen.
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
on kai jo kokeiltu?
Lainaus:
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
On kokeiltu kanisterilla. On myös kokeiltu siirtopumpun kanssa sekä uudella suodatinjalalla. Tankin sihdin putsasin vaikka ei siinä mitään moskaa näkynyt.
Tällä viikolla pääsee ehkä kokeilemaan toisella pumpulla. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
No niin. 500tkm ajetun vakiopumpun laitoin kiinni. Yllätys oli melkoinen, kun kone käy niin nätisti, kuin tuommoinen nyt vaan voi käydä. Joopa joo, "ammattimiehet" ovat rempanneet tätä pumppua kolme kertaa eikä millään saa toimimaan, eikä siinäkään vielä mitään mutta kun heidän vakuutteluista johtuen vikaa on sitten yritetty metsästää kaikkialta muualta. Olisi ilmeisesti pitänyt tehdä tämä pumppuremonttikin itse kun se nyt oli ainoa seikka koko koneremontissa jonka jätin ammattilaisille. Sitähän voi sitten laskeskella mitä on tullut maksamaan kolme kertaa pumpun purku, uudet tiivarit ja säätö penkissä sekä uusi ajoittimen mäntä ja pumpun runko. Lisäksi olen yhden kierroksen pumpun irroitus/asennus rumban teettänyt pajalla, kun luulin etten vain itse osaa. Rahaa on lisäksi palanut kaiken maailman letkuihin, nippoihin, klemmareihin, suodattimiin, suodatinjalkoihin, siirtopumppuun ym melkoisesti, työtunneista puhumattakaan. Eiköhän näillä olisi ostanut jo tehdasuuden pumpun. Suoraa sanoen vituttaa suunnattomasti. Ei oikein meinaa uskoa, että se syy on nyt löytynyt.
Veikkaan edelleen, että jostain irtoaa jotain mujua, joka jumittaa sen ennakonsäätimen männän. Kaippa se pumppu toimii hienosti aina penkissä sen jälkeen, kun paikat on putsattu ja herkistelty. Syytä ei ole selvitetty, vaan seuraus korjattu. Pitänee nyt laittaa tuo siihen kuntoon, että sillä voi ajella ja katsoa pelaisiko se nyt tuolla toisella pumpulla kauemmin. Eiköhän tuo vika ole kuitenkin paikallistettu siihen pumppuun. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Niinpä niin... voitkos sen vielä paremmin sanoa. Hyvä että lopulta selvis, vitutuksen määrän voin hyvin kuvitella. Tuo jakajan paska on niin äärirajoilla tuossa koneessa että vanhemmiten mujua tulee, siinä se. Oikeen pelottaa miten käy venemoottoriprojektin kanssa kun syöttöökin pitäs saada vähän reilummin. Ehkä pitää laskee paineita heti suosiolla kuin tarkotus laittaa kuitenkin kahdeksanreikäset suuttimet.
Timop |
|
#7
|
||||
|
||||
|
mielenkiinnolla olen seurannnnut tätä topikkia,ja hyvä kun vika on paikallistunut pumputtimeen.itelläni kävi pumppu viime viikolla sepällä ,kun alkoi tiputtamaan alleen reilulla tyhjä käynillä,no vuorokauden se viipy reisussa ja oli puhe että perus huolto ja voimaa sopivasti, noo ammatti mies kun teki niin jo vain soppaa on nyt riittävästi pitää vain vissiin uutta kytkintä alkaa miettimään.
ei ehkä niinkään liittynyt aiheeseen mutta toiset näkyy osaavan tehä nuo pumppu hommat ja toise ei vaikka olis kova halu |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Hj60 käyntiongelma | ToyotaHj60 | Tekniikka & Jutustelu | 23 | 15.02.2012 19:33 |
| HJ:n Käyntiongelma. | välijäähdytin | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 19.02.2010 17:40 |
| SJ-413:n käyntiongelma | JC | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 15.11.2008 23:44 |
| XJ:n käyntiongelma | Killman | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 25.11.2005 00:55 |
| Uaz käyntiongelma | -MAKE- | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 01.06.2005 20:49 |