![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Vanteita odotellessa "oikea" yoke (vasemmalla) tuli Ameriikoista. Meinasi tulliäijä periä maksut 120$ osasta, vaikka se tuli perille ilmaiseksi. Olisi pitänyt lähettää viallinen (oikealla) takaisin tai osoittaa se tuhotuksi, mutta järki voitti. Eihän tuolla vanhalla mitään tee, kun on 1/2" lyhyempikin. Nyt sitten ostamaan kierretappia ja lukkoliimaa, kun kiinnityspultille vihdoin löytyi reikä!
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Jakolaatikon drop-down-kit vielä paikoillaan (vinotuen pultti ja spacer jo irti)...
...Drop-down -satsi irtipois ja ehkä kohta myyntiin... ... loota kiinni ja VOT, johan tuli 30mm lisää maavaraa! Sitten vielä ennen kardaanin asennusta on menossa paikalleen alkuperäisiä vähän korkeammat takariipukkeet korjaamaan korin asennon paremmaksi ja etuperäpanssari estämään vaurioita.
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tässäpä sitten tuolla edellä olevan kuvan kupansyömät on-road - vanteet hiekkapuhallettua ja jauhemaalattuna sekä renkaat asennettuna. Aallon Teollisuusmaalaamo Tervakoskelta teki hommat, nopeasti ja edullisesti; voin todellakin suositella!
Pitää vielä funtsia laitanko vanhat keskiöt sellaisenaan - vanteiden väri sattui aikalailla niihin - vai laitanko esim. kuppien "Jeep" -tekstin tai koko kupin samalla vihreällä kuin kori. Muovipalikat nääs eivät kestä kuivatusuunin +200°C lämpöä...
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#6
|
|||
|
|||
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Juu mää jo mietin käänteispsykologisesti, että jos tää olis "Low Rider", kun noita korotustuumia on reilusti enempi kuin laki sallii ja lisääkin on vielä tulossa, tais sitten Myth Buster => "Bust Myster" (= "Tissimysteeri"), mutta tuo vaatii vielä hiomista...
![]()
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Ja sitten jakiksen akselia auton alla rälläkällä lyhentämään. Tuplanivelkardaanin joustovara on ruhtinaalliset 3", eli jotain 80mm. Kun mittaa jouston aukeneman auto pyörillään ja sitten takapää maasta irti (siis lehtijouset roikollaan), niin aukenema lisääntyy vain vaivaiset 3-4mm, eli jotain 1/8"!
Kannattaa muuten olla noiden mittojen kanssa tarkkana. Kardaanin ohjeen mukaan akselia pitää kyhentää niin paljon, että tuo 3" joustovara tulee käytetyksi kokonaan. Järki siis lyhennyksessä käteen. Tätä lyhensin n. 1", olisi riittänyt puolikas. Silloin akselin pään karkaisu olisi vain poistunut. Nyt rälläköin muutaman ekan millin ensin pikkurälläkällä - jotta karkaistu booriakseli alkaa katketa ja sitten loput "sytkyllä" lyhyellä metalliterällä, ettei porattava kohta karkene. Olisi varmaan mennyt ihan rautasahallakin. Apukuski vaan penkille, kone käyntiin, pakki päälle (EI KAASUA!) ja rälläkkä laulamaan. Kässäri tietysti päälle ja pulikat etupyörien molemminpuolin ettei tule pirssi päälle. Pätkä pois ja reikää päähän. Appiukon avustuksella meni vielä suoraankin. On meinaan melkonen akrobaattifakiiri, joka tuon reiän ja kierteen itsekseen poraa auton alla. Suuresta maavarasta huolimatta työasento on tosi veemäinen ja voimaa reiän tekoon tarvitaa sikäli paljon, että jos vielä suoraan meinaa saada, niin sivustapäin pitää johkun opastaa ettei tule kyljestä läpi! Alkureikä kannattaa tehdä yoken reikää hyödyntäen niin isolla poralla, mitä reikään mahtuu. Me tehtiin 30mm syvä kierrereikä ensin 2.5mm, sitten 6mm ja viimeinen 8mm. Loota asentoon "P", niin akseli ei pyöri mukana. Vaikka reikä ei ihan keskelle sattuisikaan, niin viimeisen porauksen keskikohtaa voi vielä säätää jonkun millin sivuun ennen kierteen tekoa. Muuten tulee ongelmia kiinnipulttauksessa. Tärkeintä on tehdä kierre akselin suuntaisesti. Sitten vain 3/8 kierre. Ensin terä poralla niin pitkälle kuin menee (toinen katsoo vierestä että menee suoraan) ja sitten loput jakarilla vääntäen. ...ja siellä se on yoke paikoillaan kierre liimalla kiinni. Loput asennuskuvat tulee, kunhan saadaan jousien riipparit kiinni. Taitaa joutua irrottamaan vetokoukun ja tankin panssarin... EDIT: ÄLÄ ******SSÄ IRROTA!!! Riipukkeet irtoaa ilmankin.
__________________
Raha ja romut rauhottaa. Viimeksi muokannut WinChester : 19.08.2010 18:19 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Jeep Cherokee ltd 4.0 -91 | Traveler | O/M/V Ajoneuvot | 10 | 10.06.2009 23:18 |
Myydään jeep cherokee | kaiffari | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 14.04.2009 21:41 |
Jeep Cherokee 4.0?? | mattijun | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 30.12.2008 16:33 |
Jeep Cherokee Xj vm.-89 | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 29.06.2006 19:48 | |
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 |