![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Kaikkein varmin paikka tolle turbon öljyn tulolle on ottaa se sieltä öljynpainekellolta t-haaralla.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Nothing beats cubic inches, except turbocharger. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
muistatko et millä kierteellä toi öljykello on et saa oikean kierteen laitettua kun en kehtaisi vielä irroitella tuota öljykelloa kun en ole saanut vielä kaikkia osia et pääsisin kerralla läjämään...?
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
en muista kierrettä, mutta joku kartiokierre se oli. Suosiolla vaan se öljy tuolta, eikä sieltä laturin luota, uudemmassa lohkossa kyllä tulee öljyä turbolle siitä laturinki letkusta, tuo alkuperänen kone mulla oli -88 ja siinä otin haarottimella laturin letkusta öljyt ja hyvin pelas, seuraavassa koneessa joka oli ilmeisesti -82 niin sai turbon aika hyvin jumiin ku ei tullutkaan samaisella letkulla öljyä perille asti
![]()
__________________
Nothing beats cubic inches, except turbocharger. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Se öljynpaineanturin kierre on muistaakseni 1/8"r.
__________________
Dodge ram 5.9 (-95 käyttis) Hj 61 (-89 2. auto) Viimeksi muokannut Profi : 03.08.2010 16:25 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Kumpaan huoltoluukkuun se öljy on palautettu?
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
itse oon laittanut paluun etummaiseen luukkuun..
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Tuo vesijäähdytys
olisi varmaan syytä rakentaa, ja nimenomaan siten että JOS (ja kun) vesi turbossa alkaa kiehumaan
niin niin kaasukuplat lähtisi jatkamaan matkaa kohti jäähdyttäjää. Toki voihan tuo hj-61:n ahdin toimia pitkäänkin ilman vesijäähdytystä, mutta taatusti pitempään kestää jos vesi kiertää ahtimen rungossa. Ja tuo normaalia suurempi ahtopaine ei ainakaan helpota tuota lämpökuormaa, ja pitää muistaa että turbossa on korkeita lämpöjä, jopa pakopesässä on ulospäin "valot-"kun antaa kenkää. ja silloin sekä turbiini että akseli käyvät kuumana. Ja nyt ARVAUS: normaalisti öljyjäähdytetyt ahtimet tarvii enemmän kiertävää öljyä, kuin toyotan vesijäähdytteiset??? Ja tähän ei kannata sekoittaa vesijäähdytteisellä pakopesällä olevia "MARINE-" ahtimia |
#9
|
|||
|
|||
![]() Juu ei.
Tohon dumppiin sen verta et jotku vehkeet eli kaasuläpälliset vaatii oikeestaan dumpin mut sit ei jos ottaa kaasuläpän pois. Joissain se läppä ohjaa pumppua et sit ei ookkaa niin helppo homma mut yleensä tojon koneissa se on vaa moottori jarrutuksen tehostamiseks ja sen takia et ei pääse kone ylikierroksille jos hörppää öljyä jostain. Se paine käväsee ilman dumppia muuten pilvissä ja hakkaa turposta siivet paskaks ja muuta sellasta. Ja ite en aio käyttää tulevassa ahtimessa vesikiertoa koska turpo seppä sano et tulppaa se. Eri juttuhan voi olla jos se on alunperin dieselin ahdin ja se on sihen tarkotettu,itellä on cosworth garret joka on vesijäähdytteinen mut diesel koneen pakolämmöt on kuulemma niin alhaiset joten vesikiertoa ei tarvita.
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä 2H:ssa ohjataan pumppua kaasuläpän aiheuttamalla paine-erolla.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hj-60 turbotus | Toni.k | Tekniikka & Jutustelu | 33 | 12.10.2009 08:16 |
HJ60 turbotus? | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.10.2007 10:34 | |
l-200:sen turbotus | maasteri | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 16.11.2006 22:09 |
3B turbotus | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 27.09.2006 10:28 | |
Turbotus | jansku | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 07.12.2003 19:28 |