![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Oisko kellään dokumenttia jossa verrataan hilux 65 sarjan bensa ja diesel malleja? Lähinnä jarru ja teho tiedot omaavia dokumentteja tarvisin turbotusta varten. kiitos ja anteeksi.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Katsele motonetin sivuilta, itelle ne dokumentit on katsastuksessa kelvanneet, kun löytyy samat varaosakoodit.
En tiedä mikä malli on 65, mutta tuossa -90 on turbolla ja turbottomalla samat levyt: Etujarrulevy Taro/HiLux-4WD 22-5489 4WD-Pitkä Diesel/2,4 LN/YN110 89->98 Eteen JÄÄHD [1989 - 1998] 34.90 € Etujarrulevy Taro/HiLux-4WD 22-5489 4WD TD-2,4/D4D-2,5 LN165/170 98-> Eteen JÄÄHD [1988 - 2005] 34.90 € |
#3
|
||||
|
||||
![]()
-84- -89 väli on ln65, ja on kaikkein komein hiluksi mitä on tehty. Et varmaan arvannu että mulla on semmonen ;-). 2,4 vapari löytyy konehuoneesta. Mie sen vaihoin Cressidan turbolliseen, siltikään ei voi kehua että selkä painuis penkkiin :-/.
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja jjv, oot oikeessa se on komein ![]() Turbo on jo paikoillaan ja koe ajoja suoriteltu. Ois mukava verrata tuota kötöstystä alkuperäseen turbokoneeseen joka on hilussa..... |
#5
|
|||
|
|||
![]() Letkulähdöt imusarjassa
Tietäiskö kukaan mitä nuo letkulähdöt on 2l-t koneen imusarjassa (punaisella ympyröity) ja mikä tarkoitus on tuolla keltaisella ympyröidyllä vivulla? Vaihdoin juuri rikkoutuneen vaparikoneen tilalle tuon turbokoneen ja noille en ole keksinyt käyttöä. Koeajolla ei jaksanut oikein edes satasta kulkea ja kuulostaa siltä että ahtopaineet pääsisi karkaamaan. En ole kyllä ahtopaine mittariakaan kerinnyt hankkia joten sen letkuliitännästä ainakin paineet pääsee vuotamaan.
![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]() Hieno moottori..
Mul on hilussa sama pahka tosin koneistamossa just nyt mut sullahan tossa ei oo laitettu sitä vesi kiertoa sihen,siks ne letku karat on tyhjän panttina. Kai ajateltu et on vähä esilämmtyst talvella ja jäähdytyst kesällä. Ei se kanava oo ku 10cm pitkä joten ei paljo merkitystä. Sit siel kotelossa on kaks semmost läppää ja sullahan ne ei näköjään oo käytössä joten kannattaa varmistaa et ne on poistettu,siin on alunperin semmonen toinen vaijeri joka liikuttaa sitä toista läppää syötön kanssa ja se pikku läppä toimi jotenki alipaineella,itellä on se isoläppä käytössä ja pikkuläppä poistettu. Sit toi ku on kai resiinan moottori alun perin ni se on vissiin joku vähäpäästö moottori,siks se alipaine/läppä/rihkama kasa on siinä. Sulta ne on enimmäkseen raxittu pois ja ota loputki helvettiin niil ei oikeesti oo mitään virkaa,toinen juttu et se syöttö on tosi pienellä et sitä voi reilusti lisätä jos ei oo jo lisätty. Se on se 7mm ruuvi siin pumpun persiissä,sitä ainaki puol kierrosta kiinni päin.
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Mie en tarvinu nuita tietoja ku vaihoin koko konneen 2L-->2LT. Ln65 vertailumoottori on vissiin malliltaan 22r eli bensakone, en tiedä tehoja. Toivottavasti joku enemmän tietävä vastaa.
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eli mene sinne tehomittaukseen ja pidä huoli ettei tehot nouse yli 20 %,ja tehojen pitää myös nousta eli semmoinen perinteinen viritys jossa tehot laskee ei kelpaa. Viimeksi muokannut Bj Andy : 05.08.2010 19:51 |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Eikä tuossa turbon muutoskatsastuksessa tarvi edes verrata mihinkään bensamalliin. Syötöt vakioasentoon tai pienemmälle, niin hyvä jos vaparin alkuperäiseen lukemaan pääset. Eräs LN110 0,6bar ahdoilla, ISOlla coolerilla ja pienellä syötönlisällä antoi penkissä huikeat 65kw (vakio 61kw). Ahtoja ja syöttöjä nostamalla tehoa tietysti enemmän.
__________________
- Toyota Hilux LN65 -88 ja Yamaha WR250F -01 - Life is an ON/OFF switch and it's ON when the front wheel doesn't touch the ground Ingman saa maidon maistumaan, Toyota raudan ruostumaan Viimeksi muokannut Jopo_ : 05.08.2010 23:11 |
#13
|
|||
|
|||
![]() Et oo.
Tojo infostaki taitaa saada paperit jossa kuusvitoseen (rn65)ilmotetaan teho jota se turpo kone ei ylitä. Ja 20 prossaa saa ylittää otteessa merkityn tehon. Hilukseja on turpotettu paljon,uudemmissa on helpompaa mut löytyhän kuus vitosta kutos koneellakin joten ei se tehoraja mikään ongelma ole.
|
#14
|
||||
|
||||
![]()
Paljoks saa LN110 hiluxista -89 turbo:sta ottaa KW:ja,että menee muutoskatsastuksesta läpi?
__________________
RJ,Runner,LandRover,Hilux,Hilux,LJ,Hilux,W/T, SJ410 |
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
tossa käyttäjä j1s:n vertailulappunen: http://forums.offipalsta.com/album.p...pictureid=7604
__________________
- Toyota Hilux LN65 -88 ja Yamaha WR250F -01 - Life is an ON/OFF switch and it's ON when the front wheel doesn't touch the ground Ingman saa maidon maistumaan, Toyota raudan ruostumaan |
#16
|
||||
|
||||
![]()
No sen +20% suurimpaan vertailu tehoon.
|
#17
|
||||
|
||||
![]()
Väännetääs rautalangasta kun tuntuu olevan vähän hakusessa.
Esimerkki: laitetaan Hiluksiin vaparidiisseliin turpo, teho pomppaa tiedon/ymmärryksen puutteessa vain muutamalla hevolla 51 kW:sta vaikkapa 55 kW:iin. Mallisarjasta löytyy myös pensakone, jonka teho on 69 kW. Tuon tehosta jäädään siis vielä kauas kauas, mutta ei sen väliä. Kuitenkin myös tässä tapauksessa auton alusta ja jarrut sekä muut liikenneturvallisuuteen liittyvät osat pitää muuttaa vastaamaan tuota tehokkaampaa vertailumallia, jos niissä mitään muutettavaa on. Eli olipa tehoa kilowattikin enemmän, auto pitää muuttaa vastaamaan seuraavaksi tehokkainta mallisarjasta löytyvää mallia jos sellainen on. |
#18
|
||||
|
||||
![]()
Yhteenvetona edellämainittuun kysymykseen sain vastauksena,että 69kw*20%= 82,8kw max ja
jarrut sekä alusta vastamaan tehokkainta versiota,mikäli niissä on jotain muuttettavaa?? Kysymys kuulukin,onko 69kw bensa ja diesel version jarruissa ja alustassa eroja? Tätä varmaan selventi toi Jopon poimittu vertailulappunen?
__________________
RJ,Runner,LandRover,Hilux,Hilux,LJ,Hilux,W/T, SJ410 |
#19
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Oma käsitys oli että vertailumoottorina voi käyttää alkuperäistä konetta jolloin tehonlisä saa olla max 20% ja jos mennään siitä yli niin sit verrataan mallisarjassa tehokkaampaan, jolloin täytyy alustan ja jarrujen vastata tätä tehokkaampaa mallia. Mites sit jos samaa autoa on 3 eri koneella, 60kw, 70kw ja 80kw. Jos 60kw viritetään niin että tehot nousee 71kw, niin joutuuko silloin vertaamaan jo tuohon 80kw:seen? Lisätäänkö se 20% vasta tuohon tehokkaimpaan 80kw malliin?
__________________
- Toyota Hilux LN65 -88 ja Yamaha WR250F -01 - Life is an ON/OFF switch and it's ON when the front wheel doesn't touch the ground Ingman saa maidon maistumaan, Toyota raudan ruostumaan Viimeksi muokannut Jopo_ : 06.08.2010 10:53 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? | henteri | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 02.03.2008 20:02 |
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? | -Ville- | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 20.02.2008 21:15 |
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? | Jari_M | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 23.05.2007 20:24 |
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! | A45 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 25.04.2006 18:14 |
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 03.12.2004 21:34 |