Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.07.2010, 01:51
Kuljukka Kuljukka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 11.09.09
Sijainti: Pohjois-pohjanmaa
Viestit: 323
Perusasetus

Oisko kellään dokumenttia jossa verrataan hilux 65 sarjan bensa ja diesel malleja? Lähinnä jarru ja teho tiedot omaavia dokumentteja tarvisin turbotusta varten. kiitos ja anteeksi.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.07.2010, 03:07
farmari:n Avatar
farmari farmari ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 04.02.06
Sijainti: länsirannikolla 64P/24I
Viestit: 1.569
Perusasetus

Katsele motonetin sivuilta, itelle ne dokumentit on katsastuksessa kelvanneet, kun löytyy samat varaosakoodit.
En tiedä mikä malli on 65, mutta tuossa -90 on turbolla ja turbottomalla samat levyt:

Etujarrulevy Taro/HiLux-4WD 22-5489 4WD-Pitkä Diesel/2,4 LN/YN110 89->98 Eteen JÄÄHD [1989 - 1998] 34.90 €
Etujarrulevy Taro/HiLux-4WD 22-5489 4WD TD-2,4/D4D-2,5 LN165/170 98-> Eteen JÄÄHD [1988 - 2005] 34.90 €
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.07.2010, 09:20
jjv:n Avatar
jjv jjv ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 19.12.04
Sijainti: oulu, Finland.
Viestit: 301
Perusasetus

-84- -89 väli on ln65, ja on kaikkein komein hiluksi mitä on tehty. Et varmaan arvannu että mulla on semmonen ;-). 2,4 vapari löytyy konehuoneesta. Mie sen vaihoin Cressidan turbolliseen, siltikään ei voi kehua että selkä painuis penkkiin :-/.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.07.2010, 14:42
Kuljukka Kuljukka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 11.09.09
Sijainti: Pohjois-pohjanmaa
Viestit: 323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja farmari Näytä viesti
Katsele motonetin sivuilta, itelle ne dokumentit on katsastuksessa kelvanneet, kun löytyy samat varaosakoodit.
En tiedä mikä malli on 65, mutta tuossa -90 on turbolla ja turbottomalla samat levyt:

Etujarrulevy Taro/HiLux-4WD 22-5489 4WD-Pitkä Diesel/2,4 LN/YN110 89->98 Eteen JÄÄHD [1989 - 1998] 34.90 €
Etujarrulevy Taro/HiLux-4WD 22-5489 4WD TD-2,4/D4D-2,5 LN165/170 98-> Eteen JÄÄHD [1988 - 2005] 34.90 €
Ei löytyny motonetistä ku ln65/46 levyt. ei puhuttu yn/rn tai muista pensa malleista mitään. Löytyykös muita mahollisuuksia?

Ja jjv, oot oikeessa se on komein Mihin sinä vertasit koneen vaihtoa? Vai onko papereissa?
Turbo on jo paikoillaan ja koe ajoja suoriteltu. Ois mukava verrata tuota kötöstystä alkuperäseen turbokoneeseen joka on hilussa.....
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.08.2010, 15:29
HLX HLX ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 02.07.10
Sijainti: Piikkiö
Viestit: 3
Perusasetus

Letkulähdöt imusarjassa


Tietäiskö kukaan mitä nuo letkulähdöt on 2l-t koneen imusarjassa (punaisella ympyröity) ja mikä tarkoitus on tuolla keltaisella ympyröidyllä vivulla? Vaihdoin juuri rikkoutuneen vaparikoneen tilalle tuon turbokoneen ja noille en ole keksinyt käyttöä. Koeajolla ei jaksanut oikein edes satasta kulkea ja kuulostaa siltä että ahtopaineet pääsisi karkaamaan. En ole kyllä ahtopaine mittariakaan kerinnyt hankkia joten sen letkuliitännästä ainakin paineet pääsee vuotamaan.

Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.08.2010, 21:20
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Hieno moottori..


Mul on hilussa sama pahka tosin koneistamossa just nyt mut sullahan tossa ei oo laitettu sitä vesi kiertoa sihen,siks ne letku karat on tyhjän panttina. Kai ajateltu et on vähä esilämmtyst talvella ja jäähdytyst kesällä. Ei se kanava oo ku 10cm pitkä joten ei paljo merkitystä. Sit siel kotelossa on kaks semmost läppää ja sullahan ne ei näköjään oo käytössä joten kannattaa varmistaa et ne on poistettu,siin on alunperin semmonen toinen vaijeri joka liikuttaa sitä toista läppää syötön kanssa ja se pikku läppä toimi jotenki alipaineella,itellä on se isoläppä käytössä ja pikkuläppä poistettu. Sit toi ku on kai resiinan moottori alun perin ni se on vissiin joku vähäpäästö moottori,siks se alipaine/läppä/rihkama kasa on siinä. Sulta ne on enimmäkseen raxittu pois ja ota loputki helvettiin niil ei oikeesti oo mitään virkaa,toinen juttu et se syöttö on tosi pienellä et sitä voi reilusti lisätä jos ei oo jo lisätty. Se on se 7mm ruuvi siin pumpun persiissä,sitä ainaki puol kierrosta kiinni päin.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.08.2010, 22:12
HLX HLX ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 02.07.10
Sijainti: Piikkiö
Viestit: 3
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Mul on hilussa sama pahka tosin koneistamossa just nyt mut sullahan tossa ei oo laitettu sitä vesi kiertoa sihen,siks ne letku karat on tyhjän panttina. Kai ajateltu et on vähä esilämmtyst talvella ja jäähdytyst kesällä. Ei se kanava oo ku 10cm pitkä joten ei paljo merkitystä. Sit siel kotelossa on kaks semmost läppää ja sullahan ne ei näköjään oo käytössä joten kannattaa varmistaa et ne on poistettu,siin on alunperin semmonen toinen vaijeri joka liikuttaa sitä toista läppää syötön kanssa ja se pikku läppä toimi jotenki alipaineella,itellä on se isoläppä käytössä ja pikkuläppä poistettu. Sit toi ku on kai resiinan moottori alun perin ni se on vissiin joku vähäpäästö moottori,siks se alipaine/läppä/rihkama kasa on siinä. Sulta ne on enimmäkseen raxittu pois ja ota loputki helvettiin niil ei oikeesti oo mitään virkaa,toinen juttu et se syöttö on tosi pienellä et sitä voi reilusti lisätä jos ei oo jo lisätty. Se on se 7mm ruuvi siin pumpun persiissä,sitä ainaki puol kierrosta kiinni päin.
Paljon kiitoksia, tämä selventääkin jo paljon. Pitää koittaa lisätä syöttöä jos auttaisi kulkupuoleen.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 05.08.2010, 18:58
Kuljukka Kuljukka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 11.09.09
Sijainti: Pohjois-pohjanmaa
Viestit: 323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Makke65 Näytä viesti
Oisko kellään dokumenttia jossa verrataan hilux 65 sarjan bensa ja diesel malleja? Lähinnä jarru ja teho tiedot omaavia dokumentteja tarvisin turbotusta varten. kiitos ja anteeksi.
Vielä olisin tietoa/dokumentteja vailla. Oonko ainut jolla on turpo hilussa?? Vai oonko ainut jolta vaaditaan nuita tietoja
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 05.08.2010, 19:09
jjv:n Avatar
jjv jjv ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 19.12.04
Sijainti: oulu, Finland.
Viestit: 301
Perusasetus

Mie en tarvinu nuita tietoja ku vaihoin koko konneen 2L-->2LT. Ln65 vertailumoottori on vissiin malliltaan 22r eli bensakone, en tiedä tehoja. Toivottavasti joku enemmän tietävä vastaa.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 05.08.2010, 19:28
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Makke65 Näytä viesti
Vielä olisin tietoa/dokumentteja vailla. Oonko ainut jolla on turpo hilussa?? Vai oonko ainut jolta vaaditaan nuita tietoja
Jeesaisko tämä pruju yhtään: http://www.milneroffroad.com/scripts...Hilux%20UK.pdf
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 05.08.2010, 19:34
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.253
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Makke65 Näytä viesti
Vielä olisin tietoa/dokumentteja vailla. Oonko ainut jolla on turpo hilussa?? Vai oonko ainut jolta vaaditaan nuita tietoja
Jos olet jo käynyt teho dynamometrissä,ja tehot on noussut yli 20 prosenttia niin sitten tarvii niitä vertailukone dokumentteja.

Eli mene sinne tehomittaukseen ja pidä huoli ettei tehot nouse yli 20 %,ja tehojen pitää myös nousta eli semmoinen perinteinen viritys jossa tehot laskee ei kelpaa.

Viimeksi muokannut Bj Andy : 05.08.2010 19:51
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 05.08.2010, 22:56
Jopo_:n Avatar
Jopo_ Jopo_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 03.12.08
Sijainti: Kokkola
Viestit: 285
Perusasetus

Eikä tuossa turbon muutoskatsastuksessa tarvi edes verrata mihinkään bensamalliin. Syötöt vakioasentoon tai pienemmälle, niin hyvä jos vaparin alkuperäiseen lukemaan pääset. Eräs LN110 0,6bar ahdoilla, ISOlla coolerilla ja pienellä syötönlisällä antoi penkissä huikeat 65kw (vakio 61kw). Ahtoja ja syöttöjä nostamalla tehoa tietysti enemmän.
__________________
- Toyota Hilux LN65 -88 ja Yamaha WR250F -01 -

Life is an ON/OFF switch and it's ON when the front wheel doesn't touch the ground
Ingman saa maidon maistumaan, Toyota raudan ruostumaan

Viimeksi muokannut Jopo_ : 05.08.2010 23:11
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 05.08.2010, 21:50
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Et oo.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Makke65 Näytä viesti
Vielä olisin tietoa/dokumentteja vailla. Oonko ainut jolla on turpo hilussa?? Vai oonko ainut jolta vaaditaan nuita tietoja
Tojo infostaki taitaa saada paperit jossa kuusvitoseen (rn65)ilmotetaan teho jota se turpo kone ei ylitä. Ja 20 prossaa saa ylittää otteessa merkityn tehon. Hilukseja on turpotettu paljon,uudemmissa on helpompaa mut löytyhän kuus vitosta kutos koneellakin joten ei se tehoraja mikään ongelma ole.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 05.08.2010, 22:05
Greenday:n Avatar
Greenday Greenday ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.08.09
Sijainti: Tuusula
Viestit: 541
Perusasetus

Paljoks saa LN110 hiluxista -89 turbo:sta ottaa KW:ja,että menee muutoskatsastuksesta läpi?
__________________
RJ,Runner,LandRover,Hilux,Hilux,LJ,Hilux,W/T, SJ410
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 05.08.2010, 22:38
Jopo_:n Avatar
Jopo_ Jopo_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 03.12.08
Sijainti: Kokkola
Viestit: 285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Greenday Näytä viesti
Paljoks saa LN110 hiluxista -89 turbo:sta ottaa KW:ja,että menee muutoskatsastuksesta läpi?
bensakoneelliseen kun vertaa niin 81 kw * 1.2 = 97.2 kw
tossa käyttäjä j1s:n vertailulappunen: http://forums.offipalsta.com/album.p...pictureid=7604
__________________
- Toyota Hilux LN65 -88 ja Yamaha WR250F -01 -

Life is an ON/OFF switch and it's ON when the front wheel doesn't touch the ground
Ingman saa maidon maistumaan, Toyota raudan ruostumaan
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 05.08.2010, 23:12
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.253
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Greenday Näytä viesti
Paljoks saa LN110 hiluxista -89 turbo:sta ottaa KW:ja,että menee muutoskatsastuksesta läpi?
No sen +20% suurimpaan vertailu tehoon.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 06.08.2010, 00:35
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Väännetääs rautalangasta kun tuntuu olevan vähän hakusessa.

Esimerkki: laitetaan Hiluksiin vaparidiisseliin turpo, teho pomppaa tiedon/ymmärryksen puutteessa vain muutamalla hevolla 51 kW:sta vaikkapa 55 kW:iin. Mallisarjasta löytyy myös pensakone, jonka teho on 69 kW. Tuon tehosta jäädään siis vielä kauas kauas, mutta ei sen väliä. Kuitenkin myös tässä tapauksessa auton alusta ja jarrut sekä muut liikenneturvallisuuteen liittyvät osat pitää muuttaa vastaamaan tuota tehokkaampaa vertailumallia, jos niissä mitään muutettavaa on.

Eli olipa tehoa kilowattikin enemmän, auto pitää muuttaa vastaamaan seuraavaksi tehokkainta mallisarjasta löytyvää mallia jos sellainen on.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 06.08.2010, 04:51
Greenday:n Avatar
Greenday Greenday ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.08.09
Sijainti: Tuusula
Viestit: 541
Perusasetus

Yhteenvetona edellämainittuun kysymykseen sain vastauksena,että 69kw*20%= 82,8kw max ja
jarrut sekä alusta vastamaan tehokkainta versiota,mikäli niissä on jotain muuttettavaa??

Kysymys kuulukin,onko 69kw bensa ja diesel version jarruissa ja alustassa eroja?
Tätä varmaan selventi toi Jopon poimittu vertailulappunen?
__________________
RJ,Runner,LandRover,Hilux,Hilux,LJ,Hilux,W/T, SJ410
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 06.08.2010, 10:37
Jopo_:n Avatar
Jopo_ Jopo_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 03.12.08
Sijainti: Kokkola
Viestit: 285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Eli olipa tehoa kilowattikin enemmän, auto pitää muuttaa vastaamaan seuraavaksi tehokkainta mallisarjasta löytyvää mallia jos sellainen on.
Kiitos -MaTTI- korjaamisesta.

Oma käsitys oli että vertailumoottorina voi käyttää alkuperäistä konetta jolloin tehonlisä saa olla max 20% ja jos mennään siitä yli niin sit verrataan mallisarjassa tehokkaampaan, jolloin täytyy alustan ja jarrujen vastata tätä tehokkaampaa mallia.

Mites sit jos samaa autoa on 3 eri koneella, 60kw, 70kw ja 80kw. Jos 60kw viritetään niin että tehot nousee 71kw, niin joutuuko silloin vertaamaan jo tuohon 80kw:seen? Lisätäänkö se 20% vasta tuohon tehokkaimpaan 80kw malliin?
__________________
- Toyota Hilux LN65 -88 ja Yamaha WR250F -01 -

Life is an ON/OFF switch and it's ON when the front wheel doesn't touch the ground
Ingman saa maidon maistumaan, Toyota raudan ruostumaan

Viimeksi muokannut Jopo_ : 06.08.2010 10:53
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 05:45 (GMT +2).