Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.07.2010, 14:05
tikpe:n Avatar
tikpe tikpe ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.07.04
Sijainti: Pöljä, Finland.
Viestit: 179
Perusasetus

Jarrupaineensäädin on taka-akselin päällä. Missä kohtaa tarkkaan ottaen oli tuo kuvaamasi boksi, oisko kuvaa?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.07.2010, 16:28
tumppiD tumppiD ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.09.09
Sijainti: oulu
Viestit: 40
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tikpe Näytä viesti
Jarrupaineensäädin on taka-akselin päällä. Missä kohtaa tarkkaan ottaen oli tuo kuvaamasi boksi, oisko kuvaa?
se on vänkärinpenkin alla runko palkin vieressä.
sen vieressä on käsijarrun säätö, vaijerissa.
taka-akselin päällä on vain T haara josta jarruputket haarottuu.
se on niinku n12cm pitkä ja 4cm paksu putki pitkittäin runkoon nähden, johon tulee edestä jarruputki ja lähtee taakse putki, takapuollla on iso 6 kulma avaimen paikka.

tuli mieleen kun joskus menee toinen takarengas lukkoon kevyesti jarruttaessa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.07.2010, 16:43
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.887
Perusasetus

Kyseessä siis 720 vai? Saattaa olla ihan alkupään D21:kin käytössä tuo mainitsemasi mallinen takajarrupaineen säätöventtiili, mutta kaikissa uudemmissa on kyllä taka-akselilla jouston mukaan säätyvä venttiili. Tuota säädetään muuttamalla sen asentoa rungossa. Yleensä kyllä on säädetty jo uutena kohdalleen ja sen jälkeen ruuvit on ruostuneet jumiin...

Jos vaan toinen pyörä takaa nappaa liian herkästi lukkoon, niin vika on kyllä jossain muualla(rummun sisällä) Ja luultavasti siellä on vaan liikaa sontaa, santaa, tai öljyä...
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.07.2010, 07:26
tumppiD tumppiD ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.09.09
Sijainti: oulu
Viestit: 40
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Gary Grand Näytä viesti
Kyseessä siis 720 vai? Saattaa olla ihan alkupään D21:kin käytössä tuo mainitsemasi mallinen takajarrupaineen säätöventtiili, mutta kaikissa uudemmissa on kyllä taka-akselilla jouston mukaan säätyvä venttiili. Tuota säädetään muuttamalla sen asentoa rungossa. Yleensä kyllä on säädetty jo uutena kohdalleen ja sen jälkeen ruuvit on ruostuneet jumiin...

Jos vaan toinen pyörä takaa nappaa liian herkästi lukkoon, niin vika on kyllä jossain muualla(rummun sisällä) Ja luultavasti siellä on vaan liikaa sontaa, santaa, tai öljyä...
auto on d21 vm.87
rumpujen sisältö on puhdistettu ja laitettu uudet jarru sylinterit ja ilmattu huolella.

en vaan älyä miten se vaan kuskin puolen rengas menee lukkoon ja tosi harvoin.
ennen talvea olis hyvä saada kuntoon ettei tule jänniä tilanteita
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.07.2010, 07:28
tumppiD tumppiD ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.09.09
Sijainti: oulu
Viestit: 40
Perusasetus

niin ja siinä ei ole sitä kuorma kelkkaa jarrupaineen säätimenä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.07.2010, 16:22
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.887
Perusasetus

jepjep. Eli tuota vanhaa systeemiä on käytössä yhtä pitkään kuin SD-konettakin. eli -88 eteenpäin on kuormaventtiilillä.

Missä kunnossa rummut/kengät oli? Minkälaisessa säädössä jarrut on? Tasaisesti kuluneet, suorat... Itsellä ainakin kokemusta kartioksi/soikeaksi vetäneestä rummusta, joka lukitti tehokkaasti toispuoleisesti, ja vaan kevyissä jarrutuksissa. Vikaa oli suht hankala havaita vanhoista osista.
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.07.2010, 17:21
tumppiD tumppiD ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.09.09
Sijainti: oulu
Viestit: 40
Perusasetus

no joo pitää vaihtaa rummut toiselta toiselle puolelle ja katsoa muuttuuko lukkiutuva rangas.

kengät on melko uudet ja tasaisesti kuleneet.
rumpuja ei tullu paljon katseltua.

vaihto hommiin....
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
jarru remonttia HELLE Tekniikka & Jutustelu 7 19.02.2009 10:47
Ostettu BJ-40 jarru sylinteri elhapero O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 23.09.2008 16:39
LJ jarru onkelma joker Tekniikka & Jutustelu 7 20.09.2007 08:46
hj:n jarru levyt ja jarru tehostin badboy69 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 29.03.2006 15:09
Jarru ongelmia Vuosimallit 1968-1982 1 30.06.2003 11:34


Sivu luotu: 14:02 (GMT +2).