Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.07.2010, 13:14
hpotteri:n Avatar
hpotteri hpotteri ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 29.08.03
Sijainti: Vantaa
Viestit: 570
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja siffo Näytä viesti
Eihän tuolla ole mitään tekemistä liikkeen kanssa. Tuo on massan ja energian välinen suhde, jossa c = vakio (valonnopeus)



Tämähän on sitä sarkasmia, onhan?

Kyllähän sinä tuolla aiemmin olit aivan oikeassa. Homma pitää laskea näin:
Auton potentiaali energia 3m korkeudessa: m*g*h = 2000kg * 10m/s^2 * 3m = 60000J
Joten kineettinen energia on sama törmäyshetkellä: 0,5*m*v^2 = m*g*h
Tästä voidaan laskea nopeus: 0,5 * 2000kg * v^2 = 60000J -> v^2 = 60m^2/s^2 -> v ~ 7,75m/s
Kaavasta v = a*t lasketaan aika: t = v/a
Sijoitetaan kaavaan s = 0,5*a*t^2 -> 0,1m = 0,5*(7,75m/s)^2/a -> a = 300m/s^2
Eli hidastuvuudeksi tulee 30G.
Saako tän kaavan ajettua jotenkin esim nokia puhelimeen jotta voi joka kiven päällä nopeasti laskee onko kaarien puolesta turvallista tulla sieltä alas valon-nopeutta vai riittääkö lyhyt ykkönen.

Mä en oo mikään matematiikan tohtori, ja siks varmaan pakko kysyy miks niitä kaaria ei voi rakentaa ihan vaan sääntöjen mukaan. Ei se J-liite ole kuitenkaan mitään hepreaa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.07.2010, 06:00
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hpotteri Näytä viesti
Saako tän kaavan ajettua jotenkin esim nokia puhelimeen jotta voi joka kiven päällä nopeasti laskee onko kaarien puolesta turvallista tulla sieltä alas valon-nopeutta vai riittääkö lyhyt ykkönen.

Mä en oo mikään matematiikan tohtori, ja siks varmaan pakko kysyy miks niitä kaaria ei voi rakentaa ihan vaan sääntöjen mukaan. Ei se J-liite ole kuitenkaan mitään hepreaa.
ei hepreaa mutta tulkintoja on monia ja nää autot ei ole luokiteltuja ja aika moni joutuu muuttamaan valmista autoa todella paljon, että saa riittävän määrän putkea mahtumaan sinne ja ainua mitä piti todellisuudessa lisätä oli medän autossa A pilarin vahvike ja katto ristikko, eli oltais aivan turhaa jouduttu tekemään uusi bensa tankki, joka ei mahdu ihan jokapaikkaan, eikä pikku muutoksilla. eli johto päätös minun osalta on, että selvemmätkin säännött sais olla
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.07.2010, 23:27
hpotteri:n Avatar
hpotteri hpotteri ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 29.08.03
Sijainti: Vantaa
Viestit: 570
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sos Näytä viesti
ei hepreaa mutta tulkintoja on monia ja nää autot ei ole luokiteltuja ja aika moni joutuu muuttamaan valmista autoa todella paljon, että saa riittävän määrän putkea mahtumaan sinne ja ainua mitä piti todellisuudessa lisätä oli medän autossa A pilarin vahvike ja katto ristikko, eli oltais aivan turhaa jouduttu tekemään uusi bensa tankki, joka ei mahdu ihan jokapaikkaan, eikä pikku muutoksilla. eli johto päätös minun osalta on, että selvemmätkin säännött sais olla

Ymmärrän sen että jo valmiin varsinkin putkirunkosen auton muuttaminen kaarien osalta on pirullinen savotta vaikka oliskin pienestä muutoksesta kyse.

Eikö tässä topikissa ollu kuitenkin kyse siitä että rakennetaan Cherokeehen ne ensimmäiset kaaret.
Jos tyhjästä lähtee niin ei luulis olevan vaikeuksia noudattaa jo annettuja ohjeita / määräyksiä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit


Sivu luotu: 14:44 (GMT +2).