![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Ei siitä junaa ole tarkoitus tehdä, maastorenkaat eli ei, mutta jotainhan siinä on pielessä jos alkaa vatkaamaan vaikka vaan vähän. Simpukasta kiristelin pienen välyksen pois, ja sektorivarren pallonivel (eka ratista päin laskien) meni vaihtoon, oli himppasen väljä. Kaikki muut nivelet on ehyet, ja olkatappivälykset on vielä aika pienet, ja ohjausvaimennin oli vielä tosi jämy, joten pitää käännellä vähän haritukselle alkuun jos vielä vemputtaa. Ehkä pitäis harkita renkaisen tasapainottamistakin... ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Koska se on jatkuva neliveto niin arvaisin harituksen puolelle.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Panhardin puslat.
__________________
Sika ajaa Possulla |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Punaiset polyuretaaniset, uskoisin että ovat kunnossa, vaihdettu viimevuonna ja sen jälkeen ajettu vaan muutama reissu, ehkä 10-15 päivää yhteensä. Nyt pysyy pultitkin kiinni, alkuperäisten metalli-kumi-metalli-puslien kanssa niitä sai kiriä sillointällöin.
Simpukan pultit oli osa vähän löysemmässä, mutta silti kiinni, kiristyivät noin puoli kierrosta kahden ähkäisyn momenttiin. Just sain uuden sektorivarren, pääseen kokoamaan kapistusta taas ajokuntoon. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Taas kaks kuppikuntaa...
Laittaisin auraukselle, KOSKA harituksella ollessa: - ohjaus herkämpi vetelemään, koska rengas on jo ohjaavassa asennossa - rasittaa enemmän pyöränlaakereita maantieajossa - rasittaa raidetangon päitä ja olka-akselia ajon aikana Aurauksella ollessa: - ohjaus keskittää ensiksi ja sen jälkeen alkaa vasta rengas ohjaamaan - KÄÄNTÖYMPYRÄ pienenee (koska renkaat kääntyy enemmän) - olka-akseli rasittuu alapäästään, ei yläpäästään!!! Eli tää on näitä kuppikuntajuttuja, mutta noi asiat on 20v testailulla saatu mietittyä henkilö-, paketti-, kuorma- ja linja-autoissa...
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
aurausta tela-ajoneuvolla | länkar | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 28.02.2010 13:32 |
Paljonko aurausta/haritusta 38" renkailla | _Metal_ | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 11.09.2009 09:23 |
aurausta vai haritusta?? | lepoantti | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 05.06.2008 22:40 |
Aurausta | Nerd-O | Chit-Chat | 45 | 14.03.2007 21:05 |
King cap 1986 aurausta vai haritusta ja paljonko? | sippis | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 02.09.2005 23:42 |