![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Onko vesipumppu kunnossa, ettei siivet luista akselilla tai ole syöpyneet?
|
#2
|
||||
|
||||
![]() mulla on flektit nyt tolleen, eli 20mm irti kennon pinnasta, aika hyvin vetää tolla tyylillä, mutta tosiaan seos ja etenkin sytkäennakko on aika merkityksellinen lämpiämiseen, jos vesi ei jäähdy yhtään alavesiletkuun mennessä vika on siinä että ilma ei liiku mutta jos jäähtyy mutta kone lämpiää liikaa on siinä puolella parannettavaa, vesipumpun siivet kyllä voi okka huonot mutta tuskin pikkulohkossa ihan ekaksi sitä ongelmaa on. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Itellä ollu samaa vaivaa omassa pikkulohko johdannaisessa, onneks sentään tyhmäkäynnil lähtee jäähtyyn, eikä ihan keitä. Jos viileemmillä kelillä vika korjaantuis...
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
#4
|
||||
|
||||
![]()
mulla pyörii näillä keleillä 85-105 asteen välillä, tasasta 90km/h ku ajaa ni pysyy siinä 90 asteen kieppeillä. termari aukee vasta siinä 105 paikkeilla ja sit tippuu tonne 85.
__________________
-77 Jeep cj7 (projekti) -69 chevy c20 pickup -78 opel kadett 1.9 talviauto Banaani päivässä pitää kädet lattiassa |
#5
|
||||
|
||||
![]()
No, ainakin jotain edistystä sain tapahtumaan näillä ohjeilla.
Tuommosen "tuulitunnelin" pokkailin alumiinipellistä ja ruuvasin puhaltimen siihen kiinni. Vielä jäi sopivasti tilaa puskurin taaksekkin. Puhaltaa ilmaa läpi koko syylärin alalta. Lisäksi käänsin sytkän niin aikaselle, kuin suinkin mahdollista ilman nakutusta vedättäessä, ja koitin vähä säätää perusseoksiakin, muttei niillä tuntunut olevan käyntiin vaikutusta. Pitää katella seoksia joskus mittarin kanssa. Ja joku kyseli autosta, niin tuommonen jenkkikorollahan se on. 1350kg punnittu, pikkulohkolla ja manuaaliaskilla :P Tyhjäkäynnillä en saanu lämpöjä edes 80°C asti, vähän rajummassa käskyttämisessäkin maksimissaan sain nousemaan 90°C, josta hyvin nopeasti tippu tuonne 85°C, kun vähän idlaili... |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Ööö. Jos flekti on jäähdyttimen etupuolella niin eikös tuon "tunnelin" tekeminen tee matka-ajossa vielä enempi kiusaa lämmöille.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Sen vuoksi mulla ei aluksi ollutkaan, kun tiiviisti pultattuna tuo puhallin jäähyttimen etupuolella, kun aattelin tehä siihen termostaattiohjatun releen, ettei sen tartteisi olla kokoajan päällä. Nyt ei tartte tehä sitäkään. Riittää, että se lähtee pyörimään heti kun laittaa virrat päälle :P Viimeksi muokannut Viipo : 15.07.2010 11:45 |