Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.07.2010, 15:20
santikko:n Avatar
santikko santikko ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 10.08.07
Sijainti: noormarkku,pori.
Viestit: 1.035
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Palde Näytä viesti
Joo , EGR-venttiili purettu ja putsattu ...otteet vaan hukassa ...yli 30 astetta lämmintä ...huh huh ( ja talvella oli liian kylmä )

Missäs tuo n75 venttiili oikeen on ? Taikka mikä sen tehtävä on ...muutako rikkinäisenä haitata kulukua

Ja Map pitäs ? olla ehjä ...

Äskön juuri liikuttelin tuota VNT:n siipien säätötankoa , mielestäni liikkuu kevyesti 1,5 - 2 cm .
Hajuakaan ei ole kuin paljon pitän liikua ...

Kylän VAG-velhokin on jossakin maastoajosafarilla ja tulee ensviikolla vasta maisemiin ...ittellä ei ole VAG-ohjelmaa eikä piuhaakaan , jotta pääsis ronkkiin koodeja .
En kyllä tiedä edes mikänoista VAG.comin ohjelmista olis oikea ja ja mistä piuha can-vayläseen ...Oikeestaan ei kyllä hirveemmin ees kiinosta ronkkia tota paskalajää ...Toyotassakin olis päivittämistä .

MUTTA KIITOKSIA kaikille jo nyt tulleista vastauksista ...Sinistä Farkku-Skoodaa ei meidän seudulta kannata hankkia ...ees halavalla

n75 löytyy kun seuraat "hukkaportin" ohjausletkua, pitäis löytyä klotti johon menee 3 letkua ja 2 napainen liitin. tarvikkeena maksaa n. 50€, jos sen vaihtaa niin ei varmaankaan tuohon konkurssiin enää tunnu ahtopaineen säätöventtiilinä toimii, eli tuo määrää paljonko vnt siivet aukenee.

jos se tanko noin liikkuu, niin sitte haiskahtais juurikin n75 ongelmalta. egr:ää ohjaa ihan samanlainen venttiili kun vnt:täkin, eli silläkin voi periaatteessa todeta tuon onko siinä ongelma... egr:n n75:ssa on hieman pienemmät kanavat sisällä, mutta moni tuota käyttää vnt:n ohjaukseen kun on tulpannut egr:än.

vag-comin ohjelmista, vcds-lite muistaakseni toimii tuossa can- väyläisessä, ja jos kiinnostaa tuo hommata, niin suosittelen ottamaan yhteyttä www.obd.fi , tai jos ffp forum on tuttu, niin nimimerkillä jaripetteri kirjottelevalta hemmolta kannattaa kysyä. mun käsityksen mukaan pyörittää tuota obd-puljua. mulle tuli kaapeli sieltä viime viikolla, ja sälliltä kun kysy mikä ohjelma ja kaapeli, niin vastaus tuli niinku apteekin hyllyltä. latasin rosstech:in sivuilta sen software version, sillä voi koodit lukea.

tuntuu noiden romujen kanssa olevan pakollinen tuo ohjelma jos sillä ajella haluaa

__________________
rocky projekti odottaa kesää.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.07.2010, 16:46
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.073
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja santikko Näytä viesti
n75 löytyy kun seuraat "hukkaportin" ohjausletkua, pitäis löytyä klotti johon menee 3 letkua ja 2 napainen liitin. tarvikkeena maksaa n. 50€, jos sen vaihtaa niin ei varmaankaan tuohon konkurssiin enää tunnu ahtopaineen säätöventtiilinä toimii, eli tuo määrää paljonko vnt siivet aukenee.
Santikolla kun on hyvä tuntuma aiheeseen, niin osaatko sanoa voisko velipojan vm. -98 81kW Paskatin onnettomat menohalut johtua tuosta? Onko noissa jakajapumpullisissa tuota n75-käikälettä? Auto kun ei tunnu edes 66 kilovattiselta, enemmän SDI:ltä. Hyvä kun talvella saa houkuteltua vähän sutimaan jäällä. Ollut yhtä veltto jo 3 vuotta...

Ilmamassamittari on vaihdettu ja turbon siivet liikkuu ainakin siitä taagista liikuttelemalla sen sentin toista. Meinaan ettei turhaan purettas turpoa pöydälle. Auto ei siis savuta eikä käyttäydy muutenkaan huonosti, ainoastaan tehottomasti. Tuntuu että ei saa ruokaa, eikä näin ollen ahtojakaan. Tai voi varmaan olla just toisinpäinkin.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.07.2010, 18:02
Palde Palde ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 23.09.03
Sijainti: Kuru, Finland.
Viestit: 1.097
Perusasetus

Keräsin itteni kokoon ... tunnin raplasin Skoodaa

Tuollasta normaalia n75 venttiiliä ei tässä autossa ole ...

Kaikki alipaineletkut menee sellaseen 15 x 15 x5 cm olevaan laatikkoon , alipainepumpulta yksi ja loput 5 kpl eripuolelta mottia ( Egr:n on yksi , ahtimelta tulee yksi , sellaseen "palloon" menee yksi , yksi menee ilmanputsarille ...)
Ja liitin joka tuohon tulee näyttäs olevan useanpinapainen ...en arvannut vielä avata ...kerään rohkeutta

Mutta ahdin on tarkoitus kyllä ottaa pöydälle ja purkaa ja puhdistaa ...jo pelkästään purkamisen ilosta ...

Mulle on tulossa kaverilta jonkinmoinen testeri-vikoodilukija-kuittaaja-masiina , katotaan mitä sillä saa irti ...

Niin ja tää Skooda on 2,0 TDI 2005 ja jotain mystisiä kirjaimia PDF tai jotain ...

Huomenna pitäs olla turbo irti ...jos on keliä
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.07.2010, 21:35
santikko:n Avatar
santikko santikko ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 10.08.07
Sijainti: noormarkku,pori.
Viestit: 1.035
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Santikolla kun on hyvä tuntuma aiheeseen, niin osaatko sanoa voisko velipojan vm. -98 81kW Paskatin onnettomat menohalut johtua tuosta? Onko noissa jakajapumpullisissa tuota n75-käikälettä? Auto kun ei tunnu edes 66 kilovattiselta, enemmän SDI:ltä. Hyvä kun talvella saa houkuteltua vähän sutimaan jäällä. Ollut yhtä veltto jo 3 vuotta...

Ilmamassamittari on vaihdettu ja turbon siivet liikkuu ainakin siitä taagista liikuttelemalla sen sentin toista. Meinaan ettei turhaan purettas turpoa pöydälle. Auto ei siis savuta eikä käyttäydy muutenkaan huonosti, ainoastaan tehottomasti. Tuntuu että ei saa ruokaa, eikä näin ollen ahtojakaan. Tai voi varmaan olla just toisinpäinkin.
oireilee juurikin tuollai. löytyy jakajapumpullisista sekä pumppareista. ja kun maf kerran on jo vaihdettu, niin n75 tai map-anturi todennäköisesti.

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=65197

tuosta kannattaa kattoa löytyykö lähikonnuilta joku vcds:n omistaja, luulisin että sellin paaris kun kaffeet tarjoaa niin vikakoodit lukaisevat

palde: tosta topicista löytyy kuva, jossa näkyy n75, letkujen paikat ym. jos selventää yhtään: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t...t=n75+alipaine


http://s265.photobucket.com/albums/i...%2C+EGR%2C+VNT tuossa kuva. se musta pallo on alipaine akku.
__________________
rocky projekti odottaa kesää.

Viimeksi muokannut santikko : 05.07.2010 21:38
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.07.2010, 09:43
Palde Palde ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 23.09.03
Sijainti: Kuru, Finland.
Viestit: 1.097
Perusasetus

Kiitoksia vaan kaikilla vinkeistä !

Kovasti ollaan Googlattu tietoa ja asiasta ...viddu ku enklanti vaan kääntyy niin huonosti ...olis pitäny viittiä opiskella ...

Tuota n75 venaa ei tosiaan löydy tuosta mun Skoodasta , koska kaikki alipaineputket menee kuvassa olevaan "laatikkoon" .
Hintaa tuolle en ole vielä uskaltanut kysyä ...katotaan testerillä ajossa kunhan saadaan ensin tontille ...


Tällä hetkellä vikakoodeja ei ole , koska muisti nollattiin "huollossa".
Ajossa testerillä saatu info viime perjantailta : välillä ahtaa välillä ei ahda > turbo viallinen , täytyy vaihtaa ...

Itte läydetty : - EGR:n ja imusarjan tiiviste vuotanut , uusi tiiveste .
- Painesäiliöltä lähtevä letku hinkuttanut ittensä puhki , nyt löyty syy miksi neste vähenee ...
- Ilmanputsarikotelon pohjalla oleva "lämminilmaventtiili " jumissa ja täysin auki ...vaikka lämmintä tallissa + 30 astetta ...

Mutta eiköhän tuosta jotain saada kun ees yrittää itte ....ja vie sitten oikeelle korjaamolle
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	anturi 1.jpg‎
Views:	343
Size:	91,9 Kt
ID:	13495   Click image for larger version

Name:	Anturi.jpg‎
Views:	328
Size:	88,2 Kt
ID:	13494  

Viimeksi muokannut Palde : 06.07.2010 09:46 Perustelu: Pahoittelen kuvien " laatua"
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.07.2010, 19:26
santikko:n Avatar
santikko santikko ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 10.08.07
Sijainti: noormarkku,pori.
Viestit: 1.035
Perusasetus

paljonko sun moottorissa on kilowatteja? muistatko moottoritunnusta?
__________________
rocky projekti odottaa kesää.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.07.2010, 20:21
Palde Palde ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 23.09.03
Sijainti: Kuru, Finland.
Viestit: 1.097
Perusasetus

Tere !

Koneenahan tuossa on BKD - mylly ...kilovatteja en kyllä muista , mutta oliskoos 103 kw .
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Iltalehti "Onko autosi vaurioitunut tulvalammikossa?" Mico Chit-Chat 3 16.04.2010 17:00
Myydään Patrol "super roof" VM-88 "purettu" +muuta palikkaa Pörö O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 21 13.02.2010 21:22
Ostetaan Tojotan "lantikan" 2henk. penkki "OSTETTU" Cam1lla O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 24.11.2008 19:28
Onko millaisia käyttökokemuksia noista MOSFET -"relebokseista" vinsseissä? ideanikkari Tekniikka & Jutustelu 11 14.10.2008 16:12
Suzuki Vitara, onko kokemuksia? käyttöautona Juksi Tekniikka & Jutustelu 2 24.01.2005 22:58


Sivu luotu: 15:40 (GMT +2).