![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#16
|
|||
|
|||
|
Jos tarkoitat jotain "kevennysporausta" vetoakselin päähän, etkä vertaa sinänsä putkea ja akselia, niin saatat hyvinkin olla oikeassa.
Onhan näissä lujuusjutuissa aina kaikenlaiset lovivaikutukset sun muut pienentämässä lopullista lujuutta. Toisaalta sitten taas tulee pyöristykset ja elastisuuden tavoittelu. Ammattimiehet on ammattimiehiä ja heillä on arvokasta kokemusta näistä asioista. En tiedä, mutta kuvaamasi poraus saattaa poistaa akselin päästä jonkinlaisen "jännite-/tyssäyshuipun" ja poistaa samalla murtuman lähtökohdan. Nämä on kuitenkin kokemuksen kautta haettuja knoppeja ja mä käsittelin tuota putki/tanko-juttua yleisen lujuusopin mukaan. |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| ln 110 laatikoiden kestävyys | _VESALA_ | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 15.08.2007 06:45 |
| HJ 61 tekniikan kestävyys? | ranke | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 28.04.2005 07:50 |
| 2L-T:n kestävyys? | Setä | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 19.03.2005 21:27 |
| Koneen kestävyys? | BlackJack | Vuosimallit 1984-1996 | 8 | 04.07.2004 20:32 |
| muncie m-20 (m-21) kestävyys? | Vuosimallit 1963-1967 | 2 | 04.09.2003 07:58 | |