Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #16  
Vanha 06.11.2003, 15:31
Ippe911 Ippe911 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 17.07.03
Sijainti: Huittinen, Finland.
Viestit: 375
Perusasetus

Jos tarkoitat jotain "kevennysporausta" vetoakselin päähän, etkä vertaa sinänsä putkea ja akselia, niin saatat hyvinkin olla oikeassa.
Onhan näissä lujuusjutuissa aina kaikenlaiset lovivaikutukset sun muut pienentämässä lopullista lujuutta. Toisaalta sitten taas tulee pyöristykset ja elastisuuden tavoittelu. Ammattimiehet on ammattimiehiä ja heillä on arvokasta kokemusta näistä asioista.
En tiedä, mutta kuvaamasi poraus saattaa poistaa akselin päästä jonkinlaisen "jännite-/tyssäyshuipun" ja poistaa samalla murtuman lähtökohdan. Nämä on kuitenkin kokemuksen kautta haettuja knoppeja ja mä käsittelin tuota putki/tanko-juttua yleisen lujuusopin mukaan.

Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
ln 110 laatikoiden kestävyys _VESALA_ Tekniikka & Jutustelu 16 15.08.2007 06:45
HJ 61 tekniikan kestävyys? ranke Tekniikka & Jutustelu 4 28.04.2005 07:50
2L-T:n kestävyys? Setä Tekniikka & Jutustelu 7 19.03.2005 21:27
Koneen kestävyys? BlackJack Vuosimallit 1984-1996 8 04.07.2004 20:32
muncie m-20 (m-21) kestävyys? Vuosimallit 1963-1967 2 04.09.2003 07:58


Sivu luotu: 18:57 (GMT +2).