Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.06.2010, 22:31
Mappe:n Avatar
Mappe Mappe ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.09
Sijainti: Vaasa
Viestit: 550
Perusasetus

Hyvältä kuulostaa mersun tekniikka Onko sun om606:en alkuperäinen turbokone vai vapari? Ja kyllähän moniventtiileistä voi vaparinakin ottaa aikas paljon tehoa irti ihan todistetustikki, ja vielä kestänykki. Tuleeko automaatti vai manuaali koneen perään?

__________________
Steady as she goes...
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.06.2010, 08:20
Kankku:n Avatar
Kankku Kankku ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 04.10.04
Sijainti: Masku/Turun kupees
Viestit: 1.031
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mappe Näytä viesti
Hyvältä kuulostaa mersun tekniikka Onko sun om606:en alkuperäinen turbokone vai vapari? Ja kyllähän moniventtiileistä voi vaparinakin ottaa aikas paljon tehoa irti ihan todistetustikki, ja vielä kestänykki. Tuleeko automaatti vai manuaali koneen perään?
jos tossa luovuttajassa on orkkis osat, niin eikös noi kidukset etu lokasuojassa tarkoita turbomallia?
__________________
laiskuus on lahja mutta ahneus synti
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.06.2010, 08:27
Mappe:n Avatar
Mappe Mappe ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.09
Sijainti: Vaasa
Viestit: 550
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kankku Näytä viesti
jos tossa luovuttajassa on orkkis osat, niin eikös noi kidukset etu lokasuojassa tarkoita turbomallia?
Niin tarkottaaki mutta näissä 124:ssa ei ole ollut om606 turbomoottoria vakiona. Aattelin et onko lankkuun jo tehty aikaisemmin tekniikan vaihdos? swamber. vähä ot mut löytyykö elinten luovuttajasta ehjä abs-jarru boksi ja asd perä?
__________________
Steady as she goes...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.06.2010, 08:39
AtteL:n Avatar
AtteL AtteL ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 15.03.08
Sijainti: VALKEALA(kouvola)
Viestit: 850
Perusasetus

Eikös tuossa viimmeisimmässä w124 mallissa missä on alkuperäisenä vapari 606, niin myös siinä on nuo vanhemman 603turbo malliset kidukset lokarissa.
Turbollista 606:sta ei w124sessa ollut Stuttgartista lähtissä tietääkseni koskaan.
-95 ja eteenpäin sitten w210 koppassa on turbollista 606:sta tehtaan jäljiltä.

Ja onnittelut hyvästä tekniikan valinnasta..!!
__________________
KYM

Viimeksi muokannut AtteL : 22.06.2010 08:44
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 22.06.2010, 09:08
swamber:n Avatar
swamber swamber ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 05.09.03
Sijainti: Vihanti, Finland.
Viestit: 680
Perusasetus

Vaparimalli tää vielä on, turbotus osat on suunnilleen tiedosa. Turbon laakerit vaihan ainaki samalla ku joutuu aikalailla öljypohjaa muokkaan, voi olla että joutuu siirtään öljypumpunki eri paikkaan mutta näkkee sitte. Veivit taian jättää vielä entiselleen ja tarkotus ois laittaa Patrollinlaatikon kans yhteen.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 22.06.2010, 22:35
Jari:n Avatar
Jari Jari ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.11.04
Sijainti: Kajjjaani, Finland.
Viestit: 3.139
Perusasetus

ja 606 on jo hieman vahvemmat kanget vakionakin..
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.06.2010, 20:21
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

Dokumentoihan sitten adapterit summuut muutokset tarkkaan, täällä on suunniteltu jotain vastaavaa...
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 22.07.2010, 11:04
swamber:n Avatar
swamber swamber ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 05.09.03
Sijainti: Vihanti, Finland.
Viestit: 680
Perusasetus

Jottain pientä räpistelty eli kytkinkopan tekua, Mersun vaihelaatikosta leikattu koppa on oikasu hoijosa. Kopan keskitys taitaa onnistua kohtuu helposti ku kytkinkoppaan jää Mersun kytkinakselin paikka paikolleen, sitte jos tekis tekis vanerista moottorin takapään mallisen sapluunan ja niin vois rueta kahteleen osia sopivaan asentoon jahka nostan Patrollin oman motin pois. Tuon öljysuodattimen ku sais vielä käännettyä eri asentoon tai saiskohan tuohon mistään sopivaa filtteri jalakaa ettei tarvis tehä.



Tommonen tasapainovekotin tuli jo aikasemmin tekastua niin on helepompi nostella motteja.

Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 22.07.2010, 12:00
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Viestit: 4.133
Perusasetus

Tuossa yksi toteutus MB moottoriswapista, pystyiskö samaan tyyliin käyttämään Patrollin omaa kytkinkoppaa?

http://www.4btswaps.com/forum/showth...994-YJ-JEEP-!!
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 22.07.2010, 20:39
swamber:n Avatar
swamber swamber ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 05.09.03
Sijainti: Vihanti, Finland.
Viestit: 680
Perusasetus

Tuollai sitä sitä ensin aattelinki mutta Patrollisa on melekeen 100mm isompi kytkinkoppa, ois kyllä helepottanu tota laipan tekua mutta ois jääny semmonen turha möntti siihen ja koppa ois ollu liian lyhyt ku Patrollisa on moottorin puolesa vielä oma koppa eli vauhtipyörä piilosa samanlai ku raskaasakalustosa. Vähä vielä arvotus laitanko tuolla 4 vaihteisellalaatikolla ku on 100mm lyhyempi mitä paikallaan oleva 5 vaihteinen, 4 vaihteisella moottori jäis kokonaan etuakselin takapuolelle mutta rintapeltiä joutuu vähä muokkaa.

http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=2212
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 22.07.2010, 22:34
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja swamber Näytä viesti
Tuon öljysuodattimen ku sais vielä käännettyä eri asentoon tai saiskohan tuohon mistään sopivaa filtteri jalakaa ettei tarvis tehä.
Mulla pitäis löytyä tollane siirtolaippa mikä tehty tollasee moottorii.
Lisäks tarvii sit erillisen öl suojatin jalan ja taitaapi sellanenki vielä löytyy.

http://kuvablogi.com/nayta/1015786/

Terv: Petri
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 22.07.2010, 22:57
swamber:n Avatar
swamber swamber ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 05.09.03
Sijainti: Vihanti, Finland.
Viestit: 680
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Mulla pitäis löytyä tollane siirtolaippa mikä tehty tollasee moottorii.
Lisäks tarvii sit erillisen öl suojatin jalan ja taitaapi sellanenki vielä löytyy.

http://kuvablogi.com/nayta/1015786/

Terv: Petri
Soittelen ja tinkailen.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 23.07.2010, 21:40
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

ei kuuhun, mutta pitemmälle kuin om 60 1,2,3 sen veiveillä, ja tosiaan saiskos sen suodatin jalan rakenneltua öljyn jäähylaipasta. ainakin tuossa jälkitbo (stt?) sarjassa on ollut sellaista laippaa

jari nyyppä
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 22.07.2010, 22:29
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jari Näytä viesti
ja 606 on jo hieman vahvemmat kanget vakionakin..
Ei noilla vapari muovimosan veiveillä kuuhu mennä, mutta eiköhä toi pikku piristyksen kestä.

http://kuvablogi.com/nayta/984039/

Terv: Petri
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 05.08.2010, 08:57
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Ei noilla vapari muovimosan veiveillä kuuhu mennä, mutta eiköhä toi pikku piristyksen kestä.

http://kuvablogi.com/nayta/984039/

Terv: Petri
Mutta kai niillä yhen patrollin laatikon posauttaa pintakaasulla...
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 06.08.2010, 21:44
swamber:n Avatar
swamber swamber ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 05.09.03
Sijainti: Vihanti, Finland.
Viestit: 680
Perusasetus

Laatikon puoleen tein uuden laipan niin sai kaveri hitsata tasopintaa vasten, oli oikeen jotaki pii seosteista lankaa jolla hitsas niin pitäs olla sitkiämpi saumaki.



Koe sovituksia



Ja moottoria äkkiä koesovitukseen kopan kera, ei kerenny ees valamista kytkinkoppaa kuvata. Vaihelaatikon päästä pittää vähä kääntää eri asentoon niin voi tehä sitte moottorinkorvakot oikeille paikoille. Tämäpäivä meni Power Truckseja ihimetellesä mutta onneksi vielä viikko lommaa jälellä niin jos sais jotaki aikaseksi.

Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 08.08.2010, 12:32
Mappe:n Avatar
Mappe Mappe ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.09
Sijainti: Vaasa
Viestit: 550
Perusasetus

Kyllä näyttää hyvältä. Pääsee toi "kuningasmoottori" oikeuksiinsa näin hienosti rakennetussa aihiossa. Meinaatko laittaa vanhan mallisen rivipumpun (om603) tilalle ja tuleeko 7mm elementeillä?
__________________
Steady as she goes...
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 08.08.2010, 21:30
patroltd patroltd ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.06
Sijainti: lehtimäki, Finland.
Viestit: 731
Perusasetus

Tässä on nyt kyllä mukava nähä mitä paten laatikko kestää. Minkä kytkimen meinaat laittaa?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M: Porttaali patikka swamber O/M/V Ajoneuvot 6 29.10.2008 22:57
Myydään 3.3td pätkä patikka Rytsölä O/M/V Ajoneuvot 3 23.07.2008 21:14
Porttaali patikka swamber Maasturiprojektit 2 04.06.2007 21:21
M: patikka osaa oska80 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 14 13.05.2006 10:52
Porttaali patikka swamber Tekniikka & Jutustelu 26 06.11.2005 14:59


Sivu luotu: 06:21 (GMT +2).