![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() mun ois tarkotus laittaa omaan 5" etupää ja 4" takapää, saa nähdä millaseks muuttuu ajettavuus, kun ei noita vakaajia oo.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
kyllä kai sillä ajaa ilman vakaajiakin, kunhan tiedostaa asian... kovalla tuulella ym. saa olla varuillaan enemmän, jos vakaajat on irti ja mutkissa kans ei saa olla hoppu 5" etupäällä kannattaa kiinnittää huomiota caster kulmaan, menee miinukselle aikalailla. kannattaa toki kokeilla minkälainen on ajaa, mutta veikkaan, että ohjaus ei palauta ja haluaa vähän mennä omia polkujaan eli pitää olla jämynä käsi ratilla kokoajan. itse käänsin noita palloja ja korjasin casterin sillä, mutta silloin tulee vastaan raidetanko-ongelma, se ottaa tukivarsiin kiinni... paras tulisi tuosta jos kääntää hieman palloja ~3 astetta ja sitten muokkaa sen 2-3 astetta casteria tukivarsien korvakoilla. töitä vähän enemmän, mutta ajettavuus säilyy. slck:n puolella on joku kuva tuosta mun turaamisesta. jos ei halua maksimaalista joustoa on yks vaihtoehto caster puslat + pallojen kääntö tai tukivarsien korvakkomodaus jotta asteet piisaa. noilla jousilla kannattaa kiinnittää huomiota jousilautasen asentoon, että jouset ei olis aivan banaanina auton alla... (tuon takia monesti näillä eli yli 3" jousilla ei ole ns. takuuta) takana sitten modaat eli lyhennät vähän niitä kahta ylempää pikku tukivartta, jotta akseli tulee järkevään kulmaan eli ristikot on kutakuinkin samassa kulmassa akselin ja askin puolella niin ei tule sieltä ikäviä jyrinöitä... tuolla paljon faktaa hodarin korotuksesta ja myös vähän kallistuksen vakain asiaa... http://www.sleeoffroad.com/technical/tz_35.htm http://www.sleeoffroad.com/products/80_suspension.htm tuolla on paljon tee se itse miehelle faktaa noissa 6" setin asennusohjeissa... |
#3
|
||||
|
||||
![]()
joo.. vielä lisää aiheeseen. iteltä otin takavakaajan pois reilu vuos sitten kun asensin korotusjouset, etee 3" ja taakse 2".. takana olis pitäny jatkaa rungon puoleisia kiinnikkeitä et olis saanu järkevästi. viikko sit leimattu eikä tuo sanonu mitää takavakaajan puuttumisesta.
![]()
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Heh ! 6 " korotushan maksaa enemmän kuin Volvon portaalit
![]()
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Itse asiassa jo 3" korotus maksaa enemmän kuin volvon portaalit
Mut ihan toimiva sarja se kuitenkin on, ei tarvii hitsailla tukivarsia eikä panhardeja, tulee säädettävät mukana ja erittäin toimivat jouset korkeudesta huolimatta. Ja tolla jakishommalla minkä juuri puuhasin ostais vissiin toiset akselitkin... Viimeksi muokannut bj45lava : 11.06.2010 22:15 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
mitäs leimasetä sanoo tosta 5" jousitus korotuksesta???
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Mistä 5" korotuksesta?, mullahan on 3" sarja autossa
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
o:lj/rj kallistuksen vakaajat ja välirauta | kuha | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 09.02.2008 23:04 |
Kallistuksen vakaaja | -TIMPPA- | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 19.09.2006 17:35 |
Kallistuksen vakaaja leimalle? | -Timi- | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 02.04.2006 18:24 |
Kallistuksen vakaimet.. | Nalle | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 10.06.2004 18:33 |
Kallistuksen vakaaja | JHautopelti | Tekniikka & Jutustelu | 22 | 07.12.2003 18:32 |