Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.06.2010, 15:24
Kratz Kratz ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.11.04
Sijainti: Vantaa, Finland.
Viestit: 477
Perusasetus

mun ois tarkotus laittaa omaan 5" etupää ja 4" takapää, saa nähdä millaseks muuttuu ajettavuus, kun ei noita vakaajia oo.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.06.2010, 22:25
Hilari Hilari ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 28.05.06
Sijainti: Oulun seutu
Viestit: 217
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kratz Näytä viesti
mun ois tarkotus laittaa omaan 5" etupää ja 4" takapää, saa nähdä millaseks muuttuu ajettavuus, kun ei noita vakaajia oo.
tuo jousisetti on hyvä, tulee kerralla vaateriin, mulla jäi keula karvan alemmas kun on vinssi nokalla ym. .

kyllä kai sillä ajaa ilman vakaajiakin, kunhan tiedostaa asian...
kovalla tuulella ym. saa olla varuillaan enemmän, jos vakaajat on irti ja mutkissa kans ei saa olla hoppu

5" etupäällä kannattaa kiinnittää huomiota caster kulmaan, menee miinukselle aikalailla. kannattaa toki kokeilla minkälainen on ajaa, mutta veikkaan, että ohjaus ei palauta ja haluaa vähän mennä omia polkujaan eli pitää olla jämynä käsi ratilla kokoajan.
itse käänsin noita palloja ja korjasin casterin sillä, mutta silloin tulee vastaan raidetanko-ongelma, se ottaa tukivarsiin kiinni...
paras tulisi tuosta jos kääntää hieman palloja ~3 astetta ja sitten muokkaa sen 2-3 astetta casteria tukivarsien korvakoilla. töitä vähän enemmän, mutta ajettavuus säilyy. slck:n puolella on joku kuva tuosta mun turaamisesta.
jos ei halua maksimaalista joustoa on yks vaihtoehto caster puslat + pallojen kääntö tai tukivarsien korvakkomodaus jotta asteet piisaa.
noilla jousilla kannattaa kiinnittää huomiota jousilautasen asentoon, että jouset ei olis aivan banaanina auton alla... (tuon takia monesti näillä eli yli 3" jousilla ei ole ns. takuuta)

takana sitten modaat eli lyhennät vähän niitä kahta ylempää pikku tukivartta, jotta akseli tulee järkevään kulmaan eli ristikot on kutakuinkin samassa kulmassa akselin ja askin puolella niin ei tule sieltä ikäviä jyrinöitä...

tuolla paljon faktaa hodarin korotuksesta ja myös vähän kallistuksen vakain asiaa...

http://www.sleeoffroad.com/technical/tz_35.htm

http://www.sleeoffroad.com/products/80_suspension.htm

tuolla on paljon tee se itse miehelle faktaa noissa 6" setin asennusohjeissa...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.06.2010, 16:32
-Captain-:n Avatar
-Captain- -Captain- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.10.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 1.191
Perusasetus

joo.. vielä lisää aiheeseen. iteltä otin takavakaajan pois reilu vuos sitten kun asensin korotusjouset, etee 3" ja taakse 2".. takana olis pitäny jatkaa rungon puoleisia kiinnikkeitä et olis saanu järkevästi. viikko sit leimattu eikä tuo sanonu mitää takavakaajan puuttumisesta.
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4
Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO
SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla
-Dodge Ramcharger (offi-projekti)
-Nissan Patrol SOA vm-88
-Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS"
+liuta muita harraste ajoneuvoja

WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.06.2010, 18:45
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Heh ! 6 " korotushan maksaa enemmän kuin Volvon portaalit
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.06.2010, 21:22
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 2.390
Cool

Itse asiassa jo 3" korotus maksaa enemmän kuin volvon portaalit
Mut ihan toimiva sarja se kuitenkin on, ei tarvii hitsailla tukivarsia eikä panhardeja, tulee säädettävät mukana ja erittäin toimivat jouset korkeudesta huolimatta.
Ja tolla jakishommalla minkä juuri puuhasin ostais vissiin toiset akselitkin...

Viimeksi muokannut bj45lava : 11.06.2010 22:15
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.06.2010, 21:50
Kratz Kratz ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.11.04
Sijainti: Vantaa, Finland.
Viestit: 477
Perusasetus

mitäs leimasetä sanoo tosta 5" jousitus korotuksesta???
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.06.2010, 22:16
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 2.390
Perusasetus

Mistä 5" korotuksesta?, mullahan on 3" sarja autossa
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
o:lj/rj kallistuksen vakaajat ja välirauta kuha O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 09.02.2008 23:04
Kallistuksen vakaaja -TIMPPA- Tekniikka & Jutustelu 20 19.09.2006 17:35
Kallistuksen vakaaja leimalle? -Timi- Tekniikka & Jutustelu 13 02.04.2006 18:24
Kallistuksen vakaimet.. Nalle Tekniikka & Jutustelu 6 10.06.2004 18:33
Kallistuksen vakaaja JHautopelti Tekniikka & Jutustelu 22 07.12.2003 18:32


Sivu luotu: 19:28 (GMT +2).