Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.05.2010, 22:24
Rifler Rifler ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 08.11.09
Sijainti: .
Viestit: 22
Perusasetus

HJ:n asentamista


Moro
Tämmönen huoltoauto HJ60 vuosmallii 89 on nyt tullu hommattuu käyttö/offiautoks. Tarkotus ois ton Ryyppyden kanssa rakennella hiljallee, mitä nyt näillä skilleillä ja opiskelijan budjetilla aikaan saadaan...

Ton näkönen oli tänne tullessaan. Taaempi vaimennin pönttö lähti pois.

Tässä sitä käytiin vähän testailemassa ja huomattiin että oli ihan hyvä repii se taaempi pönttö pois. Vetokoukku kynti myös aika pahasti maata, mutta sitä ei viihti ottaa pois kun kärryy voi joutuu kuitenkin joskus vetämään.


Tänään sitten rakenneltiin tommosta katto/valo telinettä, ei ole vielä ihan valmis. Piti tehä tommonen pieni malli, koska nuo kiinnikkeet ei suostunu sopimaan taaemmas ton korkeen katon kanssa. Kuvissa teline väärinpäin. Sitten pitäisi varmaan jotain valoja tohon hommata. Korin korotusta ollaan myös suunniteltu, koska katu-uskottavuushan on maasturin tärkein ominaisuus. Saas nähä sitten tuleeko sitä laitettuu.

Näyttää kusevan öljyä tuolta etuakselilta renkaalle. Varmaan joku tiiviste paskana, onko kuinka iso homma vaihtaa?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.05.2010, 22:26
Ryyppyde:n Avatar
Ryyppyde Ryyppyde ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.11.09
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 115
Perusasetus

no jo on mylly
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.05.2010, 06:59
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.741
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rifler Näytä viesti
Näyttää kusevan öljyä tuolta etuakselilta renkaalle. Varmaan joku tiiviste paskana, onko kuinka iso homma vaihtaa?
Tojotan omistajan arki jumppaa. Mäkin oon vetarin stefat vaihtanu HJihin vaikka Tojotaa en ees oo koskaan omistanut. Eli akseliputkessa oleva stefa huonona. Saattaa myös olla itse vetariin stefa syönyt ajan kanssa uran, josta ruikkii. Kädellinen ihminen kyllä tiivisteen vaihtaa. Tuota Tojotan etuakselin purkamista on tälläkin palstalla moneen kertaan vatvottu.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.05.2010, 19:08
HJ60:n Avatar
HJ60 HJ60 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 2.344
Perusasetus

vetokoukun pistorasia kannattaa siirtää puskuriin siten, että on suojassa maakosketuksilta, sitte koukku pulteista irti ja konttiin. Etu metsässä on suurempi kuin vaiva vetäessä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.06.2010, 15:44
Dr.takapotku Dr.takapotku ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 20.04.10
Sijainti: Turku
Viestit: 2
Perusasetus

Meijjjjjä Volvosta saisit tuohon halavalla turpon ja välijäyhyn. Ei noilla vapareilla puuhun mennä
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.06.2010, 20:23
Rifler Rifler ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 08.11.09
Sijainti: .
Viestit: 22
Perusasetus


Tältä näyttää nyt. Lisävalot on erittäin laadukkaat Biltema valot, kun muuhun ei taaskaan varaa ollut, mutta eiköhän se ole noillakin parempi kuin ilman. Koukkua nostettiin näin ensiavuksi ylimpään tasoon, eli yksi pykälä ylöspäin, jos toimii vieläkin ankkurina niin sitten varmaan pitää poistaa se kokonaan. Sitten tehtiin tuo kylkiputki, joka on kylläkin väliaikaisratkaisu, joskus tilalle tulee 3" rööri alusta loppuun. Tuo nykyinen jää luultavasti metsään ensimmäisellä reissulla. Nykyisessä on tuo pienempi pönttö vaimentimena ja äänetkin ovat hieman munakkaammat kun pitkällä putkella, mutta kuitenkin vielä aika maltilliset. Ei tirsku veret korvista kun polkee kaasua.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.09.2010, 13:15
Rifler Rifler ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 08.11.09
Sijainti: .
Viestit: 22
Perusasetus

Päivitellääs tätäkin vähäsen.


Öljyn vaihto alko tulla ajankohtaseks ja samalla aattelin kattoo mistä se pikkusen tiputtelee öljyä. Vähän kun sitä teräsharjalla rassas niin öljyt tuli jostain muualta ulos kun propusta.
Ilmeisesti se etupään stefojen vaihtokin meni ihan ok, kun ainakin toistaseks sielläkin pysynyt öljyt. Siinä vaihdettiin sitten samalla toiseenkin perään öljyt. Nyt alkaa pysymään nesteet siellä missä kuuluukin.


Ja sitten lisää valoa 15e/kpl 24V 70W valoja motonetistä. Auttavat nuokin jo aika paljon peruutellessa pimeällä, mutta tuhon hintaan vois ostaa vielä muutaman lisää.


Ja uutta puskuria että kestää nojailla puihin paremmin, vielä tuokin vähän vaiheessa kun karjarauta osuus puuttuu. Ja kilpi heitettiin katolle, mutta jälkeenpäin tuli luettua että se ei siellä sais olla?


Ja kun tuo auton perse on aika tontissa niin pitää koittaa tommosia sinne survoa. Ovat jostain Audista ja noin 40cm pitkät, varmaan pitää vähän lyhentää ja toivoa että kantavuus riittää.

Aika paljon kyllä haittaa rakentelua kun ei ole tota korttia vielä niin pitää aina hommata joku kuskiks kun lähtee hakemaan materiaaleja tai ajamaan koelenkkiä.

Semmosta tuli ainakin huomattua nyt että ei suostu neliveto kytkeytymään pois päältä. Joskus se kytkeytyi melkein heti pois, joskus muutaman kilometrin ajolla, mutta eilen päätti olla kytkeytymättä pois kokonaan. Vaihtaa kyllä pikkukepistä hitaalle nelikolle, ja vaihtaa takavedolle, mutta takavedolla ajettaessa jää etukardaanikin pyörimään ja 4wd valo palamaan. Mikähän tällästä aiheuttas? Vuos malli on 89 ja nopea neliveto napilla jos näillä on jotain merkitystä .
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Haperon asentamista. Ryyppyde Maasturiprojektit 43 20.04.2010 15:26
Vinssin asentamista-kuvia laitettu MoggiMies Tekniikka & Jutustelu 16 18.12.2007 15:59


Sivu luotu: 06:15 (GMT +2).