![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Putkiovet valmiit eli maalattu, peilit paikalla ja avausvaijeri asennettu. Aukeaa nätisti yhellä sormella vaijerista vetämällä ja sulkeutuu nätin loksahduksen kera. Kuskinpuolella sama homma, vain kaliiperi on pienempi. Helmaputketkaan ei näytä enää niin isolta kun on vihree väri päällänsä. Lisäksi vahvistelin etuperän koppaa, senverran helposti tulee kolhittua kiville että alkoi vuotamaan aina muutaman offireissun jälkeen. Eli tiivisteen mukaan leikattu kehä 8mm tai 10mm kamasta (kiitokset rytarille) ja samanvahvusesta noita pikku palasia pulttien luokse etteivät kannat ole aina ihan ruvella.. Katotaan kuin nyt kestää. Seuraavaks koneen ja lootan kumityynyjä vaihtamaan uretaanisiin ja vanteiden tiivistys + takakaarien muokkaus.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Vanteista tuli tiiviit sika-massalla ja etuperän koppa kesti kulmakorven kivikoissa rymyymiset. Vanha alkoi siis helposti vuotamaan, vaikkei varsinaisesti rikki mennytkään. Takakaarien hillitty avartaminenkin onnistui, renkaat mahtuu nyt joustamaan puhtaasti takalokarien sisälle eikä raavi niinkuin ennen.
Tolta se näyttää nyt. Ovet oli kätevät metässä, näkyvyys oli huomattavasti parempi kuin normiovilla, eikä autoon tullu sisälle juurikaan enempää skeidaa kuin ennen. Helpompi ajaa kuitenkin kun vähän näkeekin. Koneen ja lootan kumityynyjä aloin vaihtamaan ja ei ollutkaan ihan helppo homma. Vanha koneentyynyt ihan muussina ja runko kait eläny hieman, niin uudet tyynyt ei kirveelläkään paikalleen. Mutta kaks iltaa vääntelyy ja kääntelyy, niin nyt ne uudet hienot uretaanipuslat on siellä. Vaihteiston tyynyt vielä vaihtamatta, mutta senverran purin että molemmat tyynyt ihan lörönä hyytelönä ja molemmista pultit poikki loota-jakis adapterin sisälle. No kerran aiemmin oli kans poikki ja nysä tuli ihan helposti pois, toivottavasti tulee tälläkin kerralla. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Päivitetääs tätäkin välillä. Sain vihdoin vaihdettua kotteroon kunnon penkit, eli subaru wrx tms jakkarat tuli asennettua. Hyvät on istua sekä maastossa että kadulla. Vielä lämmitykset kun asentaa noihin.
Lattiat tuli maalattua kauttaaltaan samalla vihreällä kuin muukin auto, tuli heti huomattavasti yhtenäisempi ulkonäkö. Vielä pitäis tuo kojelauta väritellä. Ajattelin jos maalais peltiosat vihreeks ja yläosan toppauksen joko mustaks tai sitten joku sopiva ruskean sävy vois toimia maastohenkisessä kokonaisuudessa. Kattoopi ny. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Toimiskohan vinyylimaali siinä toppauksessa? Joskus maalasin sellasella sisäkaton ja hyvä tuli
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Toimii kyllä, maalasin sellasella VHT merkkisellä vinyylimaalilla harraste volvosta ovipahvit ja kattoverhoilun vuosia sitten ja tuli/on edelleen erittäin hyvä. Jaksais vaan lähteä tältä helteeltä liikkeelle niin kojelauta värjääntyy.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
No nyt on kojelauta värjätty vihreeks ja ruskeeks.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Tulee kommentti hieman myöhässä, mutta olisin kyllä henkilökohtaisesti vetänyt tuon kojelaudan yläosan mustaksi, tulet kyllä huomaamaan miksi.
![]() (eri asia sitten haittaako)
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Vaijerin salaisuus:
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Vähän kuin vanhoissa sporissa, kiskaisi katossa olevasta vaijerista niin pysäytysvalo syttyi ja kulkine pysähtyi & avasi ovet.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Tämä jyristi tänään vastaan Porvoossa noin kello 20:10 aikoihin. Ovista ja vararengastelineestä sen tunnistaa.
![]() ![]() ![]()
__________________
Satunnainen huutelija. |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Tämä myös bongattiin päivällä Asikkalassa, Vesivehmaan lentokentällä...
Ei sentään tainnu varttia kokeilla? ![]()
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
![]() Hyvin sujui reilu 300km reissu. Aamusta oli vähän viileää, iltaa kohti kelikin lämpeni ja hauskaa oli. Neljän hengen retkeilyterassi!
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Teknistä kehitystyötä... pari kertaa pääsi sade yllättämään niin piti keksiä roiskeille joitain..
Helmapalkin ja -putken välistä lentää vettä eturenkaasta tuohon ovessa olevaan laatikkoon josta se roiskuu syliin. Gorillateippiviritys poisti 99% kyseisestä ongelmasta. Kovassa kaatosateessa sitten vettä roiskuu jokatapauksessa, mutta pikku sateessa ja märällä asfaltilla ajelu ei enää kastele. Toki viritys pitää tehdä vähän paremmin jostain alumiinilevystä tai pellistä. Samoin helmapalkin ja lokariputken kulmaan vois tehdä pienen kolmiomaisen palasen vähentämään roiskumista. Sit käytiin vähän ajaa kulmakorvessa, nyt pysy ohjauksen liemien lämmöt kurissa ihan täysin ja muutenkin kalusto pelas täysin. Hauskaa oli. Ohessa pari fiilistelykuvaa reissusta ja näkyy siinä kaverinkin blazeri kuvissa. Kohta pitää varmaan laittaa taas katto ja talviovet paikalleen. Toisaalta ehkä kyl pikkuhiljaa pitäis ruveta tekniikan kimppuun, joten mitäpä sillä katolla ja ovilla vielä tekee, se voi kevät olla taas äkkiä ennenkuin on auto valmis. vielä kuva tulevan nokan spekseistä. Kovasti on jo mehusteltu miten se kura sitten lentää kun noi kaikki romut saa paikalleen!
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
blazer 6.2d | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 27.08.2007 20:24 | |
M/V: Blazer k5 | K5 | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 16.06.2007 20:32 |
O: BLAZER | O/M/V Muut | 3 | 23.01.2005 14:19 | |
M:Blazer 6,2D | ari | O/M/V Muut | 0 | 16.02.2004 19:26 |
m blazer k5 | O/M/V Muut | 0 | 11.02.2003 16:37 |