![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Olen sittemmin käyttänyt bioöljyä vain autojen alustoissa. Olen myös sekottanut mustaa massaa sekaan väriksi - toimii!
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Pellavaöljy hapettuu ja kovettuu. Alkydimaalit, kuten vaikkapa Miranol ja vastaavat, kovettuvat juuri siksi, että niissä on käytetty pellavaöljyä.
Koska raaka pellavaöljy on herkkua pieneliöille ja homeille, keitetään maalien pellavaöljy, jolloin se on vernissaa. Vernissa kestää homeita paremmin, mutta maaleihin lisätään silti vielä säilymistä parantavia aineita. Raaka pellavaöljy ja vernissa kuitenkin muuttuvat kiinteiksi ilman hapen vaikutuksesta. Muitakin hapella kovettuvia öljyjä on, mutta pellavaöljy taitaa olla ainakin pinnoitepuolella käytetyin ilman hapella kiinteytyvä.
__________________
Jukka |
#4
|
|||
|
|||
![]()
jos kori on poissa rungolta niin miksei puhalla ja maalaa kunnolla,ei tarvitse leikkiä massoilla eikä ruostu.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Mitenkä saat rungon sisäpuolelta puhallettua niin että kaikki malminäkkärit lähtee irti? Kaikenlisäks koppa on tässä tapauksessa rungolla.
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tähän astiset kokemukset sensuuntaisia, että pitää olla iso vesimäärä, jotta muta ja hiekka lähtee palkkien sisältä pois... Tulee vähän kuin tulva, joka vie moskan mennessään. Miten olisi joku sellainen, että ujuttaa palkkien läpi pienen hiekkapuhallusletkun, jonka päässä on putkenpuhallussuutin, sen avulla sopiva puhallus vaikka ensin ilmalla ja sitten sopivalla paineella olevalla vedellä. Tällöin puhallus tulisi palkkien seinämille. Tai sitten joku viemärinaukaisusuutin ja painepesuri. Lopuksi pitäisi aiheauttaa palkkien sisään tulva suurella vesimäärällä. Voisiko olla, että runkopalkkien takapäästä mahdollisimman iso vesiletku sisään ja sitten on laite, joka synnyttää sopivan paineen ja riittävän vesimäärän. Jos se ei ole pumppu, voisi kyseeseen tulla paineistettu laite, joka täytetään vedellä vaikka 100 l. Sitten samaan tilaan paineilma 8 bar ja isoja liittimiä ja letkuja pitkin tulvavesi huuhtelee moskat pois palkkien sisältä. Vähän kuin hiekkapuhalluskello, mutta nyt käytetään pelkästään vettä ja huolehdittu, että vesi pääsee virtaamaan nopeasti. Ilmalla tehdään paine... siis vesitulvalaite ![]() Välttämättä letku ei pääse kuitenkaan esteettömästi kulkemaan koko palkkien matkalta. Vai onko ihan vaan painepesuri paras vaihtoehto? Luulisi, että se taas irroittaa myös kotenlonsuoja-ainetta jos sellaista on palkkien sisään laitettu. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
päädyt auki,letku rungon läpi ja vetää hiljalleen pois.putkiin ja palkkeihin on myös oma suutin millä niitä puhalletaan.sisälle tietenkin kotelonsuoja aine sitten
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
rungon maalaus | jami63 | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 26.09.2008 17:16 |
M: HJ Rungon jatkopalat | ZTR | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 11.08.2007 09:13 |
hj rungon muutoksesta? | Jani E | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 03.04.2006 19:18 |
massaus? | battis | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 29.11.2005 22:30 |
Rungon kunnostus | Vuosimallit 1968-1982 | 0 | 25.03.2003 23:31 |