Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.05.2010, 21:33
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja härdelli Näytä viesti
Vähä off topikkia... Isä ukon kenttä sirkkeli ja melko lopussa oleva majuri, moottorina 6syl customi foordin turbollinen.

http://www.youtube.com/watch?v=443c8wer0lg
Hyvä on miehillä vauhti, tuosta jos tahtia kiristää, niin alkaa laudat punertamaan.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.05.2010, 21:48
härdelli:n Avatar
härdelli härdelli ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.06
Sijainti: Kuopio
Viestit: 568
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Hyvä on miehillä vauhti, tuosta jos tahtia kiristää, niin alkaa laudat punertamaan.
Oli nopeasti kasvanutta puuta, Lähti sahajauhot helpolla lautojen välistä. Pikkusen oli harjottelioita noi perä ja vastaan otto puoli. Ite oon pari vuotta ollu perässä, sillon oli aika railakasta vauhtia Ukko on tämän seutukunnan nopein jätkä Tehny jo muutaman sahan ja yks on nytkin työn alla. Majuriin olis kans koneen vaihto edessä...
__________________
Hiluxistakin voi tehdä maasturin.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.05.2010, 04:54
härdelli:n Avatar
härdelli härdelli ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.06
Sijainti: Kuopio
Viestit: 568
Perusasetus

Syyläri ja cooleri laiteltu takas paikalleen.

Lajisa tuli lisää riehumisen ääntä pienelle alalle savoa ku hoksasdin ahtoputken olleen irti. Tilanne on ollu näin vissiin jo aika pitkään.

Alumiinistä värkkäilin lavan alareunan ja etu loksun alareunan, oven alareuna tulee samanlaisesta. Ohessa yks huono kuva. Hassusti toi hopea maali keventaa tunnelmaa.

Tänään varmaan jarru juttuja jatketaan, mene tiedä uskaltas vaikka täydellä kaasulla kokeilla Tätä seuraa varmaankin iso kolari ja vaurioiden korjailua
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	pling.jpg‎
Views:	867
Size:	97,7 Kt
ID:	12433  
__________________
Hiluxistakin voi tehdä maasturin.

Viimeksi muokannut härdelli : 04.05.2010 05:34
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.05.2010, 06:17
härdelli:n Avatar
härdelli härdelli ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.06
Sijainti: Kuopio
Viestit: 568
Perusasetus

Se moottorin luovuttaja on ford custom D1618. Jos jollahi nippeli tietoo mosasta, niin ei tarvii salailla. Cummins jokatapauksessa, voi olla 7.7 litranen tai sit isompi. Kone svapin yhteydessä ois mahdollisuus siirtyä hyd voimansiirtoon katotaan minkälainen tulee, paikalla ei ole vieläkään ollu työnjohtajaa, minä vaan teen ja seuraan samalla sivusta lopputulosta
__________________
Hiluxistakin voi tehdä maasturin.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.05.2010, 21:34
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja härdelli Näytä viesti
Se moottorin luovuttaja on ford custom D1618. Jos jollahi nippeli tietoo mosasta, niin ei tarvii salailla. Cummins jokatapauksessa, voi olla 7.7 litranen tai sit isompi. Kone svapin yhteydessä ois mahdollisuus siirtyä hyd voimansiirtoon katotaan minkälainen tulee, paikalla ei ole vieläkään ollu työnjohtajaa, minä vaan teen ja seuraan samalla sivusta lopputulosta
Jos se on 7.7 litrainen, niin se on tyypiltään V-470. Samasta koneesta on myös tyyppi merkinnät V8-185, V8-185 HT, VT-470, 470-D, 470-F, 470-HT, 470-M. Noita kun googletat, niin tietoa löytyy.

8.3 litranen on V-504, ja 9.1 on V-555. Kuutiotuumiahan nuo numerot tarkoittaa.

Tuolta löytyy hyviä kuvia Cummins V-504 koneesta: http://www.expertdiesel.com/v504.htm

V-470 ja V-504 koneissa on sama 4-5/8" / 117,5 mm poraus, luulisin niiden ovat samaa sukua.

Joskus tongin näiden vinkkeli-cumminsien historiaa, kun mietin lyhyttä konetta protoon.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.05.2010, 22:19
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.904
Perusasetus

Ford custom D1618:ssa 7,7 litrasessa oli vissiin176 heppaa.

Cummins 504:ssa 210 heppaa.

Viimeksi muokannut KoniJeep : 04.05.2010 22:22
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.05.2010, 08:07
härdelli:n Avatar
härdelli härdelli ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.06
Sijainti: Kuopio
Viestit: 568
Perusasetus

Näytti samalta toi v-504 ku mun haaveilema moottori. Hävyttömän simppelin näköinen moottori ku livenä pällistelin. Isoin ruuhka muodosti paineilmajarru härpättimistä, ei oo ees syöttöpotkia saati suuttimia näkösällä.

Oon lueskellu 170-185 hv. Aika matala viritteinen ku on kaiketi aikalailla kierros kone ja 32valve systeemi.

Jarrujen kanssa painiskeltu ja tulipa tehtyä omatekoisen näköinen 6-pulttinen kääntövarsi.
__________________
Hiluxistakin voi tehdä maasturin.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O: Hiluxi O/M/V Ajoneuvot 2 11.02.2007 13:34
m:Hiluxi -89 ln 110 peltiosaa Hharri O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 10.08.2006 19:59
vanha hiluxi Tekniikka & Jutustelu 2 10.07.2006 10:26
Budjetti akkuvesi? Eskimo Chit-Chat 23 15.03.2006 10:27
M/V: 4x4 Hiluxi -83 akke O/M/V Muut 14 11.04.2005 10:14


Sivu luotu: 10:12 (GMT +2).