![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Kansiremontti piti tekasta ku molemmilla Keltalanreissuilla meinas tulla neste uupelua. Tommosta linimenttiä kannentiivisteeseen Ja takas nippuun Tommonen virtalukkopaketti tuli värkättyä eli alipainetoiminen sammutin Ja todiste että on käytetty ulukonaki
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Takavintturi ois melekeen paikallaan
Moottori vaihtuu Mersun OM606, keulalta lähtee n,150kg painua ja tiiä vaikka tehot likipittäin tuplaantuu. Vaihellaan sitte riskimmät sisuskalut jos jahataan lissää tai sattuu paikat muuten kestää jollaki lailla. Moottorin luovuttaja ja suunnilleen loput osat myyntiin. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Hyvältä kuulostaa mersun tekniikka
Onko sun om606:en alkuperäinen turbokone vai vapari? Ja kyllähän moniventtiileistä voi vaparinakin ottaa aikas paljon tehoa irti ihan todistetustikki, ja vielä kestänykki. Tuleeko automaatti vai manuaali koneen perään?
__________________
Steady as she goes... |
|
#4
|
||||
|
||||
|
jos tossa luovuttajassa on orkkis osat, niin eikös noi kidukset etu lokasuojassa tarkoita turbomallia?
__________________
laiskuus on lahja mutta ahneus synti |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Niin tarkottaaki mutta näissä 124:ssa ei ole ollut om606 turbomoottoria vakiona. Aattelin et onko lankkuun jo tehty aikaisemmin tekniikan vaihdos? swamber. vähä ot mut löytyykö elinten luovuttajasta ehjä abs-jarru boksi ja asd perä?
__________________
Steady as she goes... |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Eikös tuossa viimmeisimmässä w124 mallissa missä on alkuperäisenä vapari 606, niin myös siinä on nuo vanhemman 603turbo malliset kidukset lokarissa.
Turbollista 606:sta ei w124sessa ollut Stuttgartista lähtissä tietääkseni koskaan. -95 ja eteenpäin sitten w210 koppassa on turbollista 606:sta tehtaan jäljiltä. Ja onnittelut hyvästä tekniikan valinnasta..!!
__________________
KYM Viimeksi muokannut AtteL : 22.06.2010 08:44 |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Vaparimalli tää vielä on, turbotus osat on suunnilleen tiedosa. Turbon laakerit vaihan ainaki samalla ku joutuu aikalailla öljypohjaa muokkaan, voi olla että joutuu siirtään öljypumpunki eri paikkaan mutta näkkee sitte. Veivit taian jättää vielä entiselleen ja tarkotus ois laittaa Patrollinlaatikon kans yhteen.
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
ja 606 on jo hieman vahvemmat kanget vakionakin..
|
|
#9
|
||||
|
||||
|
Dokumentoihan sitten adapterit summuut muutokset tarkkaan, täällä on suunniteltu jotain vastaavaa...
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen. |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Jottain pientä räpistelty eli kytkinkopan tekua, Mersun vaihelaatikosta leikattu koppa on oikasu hoijosa. Kopan keskitys taitaa onnistua kohtuu helposti ku kytkinkoppaan jää Mersun kytkinakselin paikka paikolleen, sitte jos tekis tekis vanerista moottorin takapään mallisen sapluunan ja niin vois rueta kahteleen osia sopivaan asentoon jahka nostan Patrollin oman motin pois. Tuon öljysuodattimen ku sais vielä käännettyä eri asentoon tai saiskohan tuohon mistään sopivaa filtteri jalakaa ettei tarvis tehä.
Tommonen tasapainovekotin tuli jo aikasemmin tekastua niin on helepompi nostella motteja. |
|
#11
|
||||
|
||||
|
Tuossa yksi toteutus MB moottoriswapista, pystyiskö samaan tyyliin käyttämään Patrollin omaa kytkinkoppaa?
http://www.4btswaps.com/forum/showth...994-YJ-JEEP-!! |
|
#12
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Lisäks tarvii sit erillisen öl suojatin jalan ja taitaapi sellanenki vielä löytyy. http://kuvablogi.com/nayta/1015786/ Terv: Petri |
|
#13
|
|||
|
|||
|
Ei noilla vapari muovimosan veiveillä kuuhu mennä, mutta eiköhä toi pikku piristyksen kestä.
http://kuvablogi.com/nayta/984039/ Terv: Petri |
|
#14
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#15
|
||||
|
||||
|
Laatikon puoleen tein uuden laipan niin sai kaveri hitsata tasopintaa vasten, oli oikeen jotaki pii seosteista lankaa jolla hitsas niin pitäs olla sitkiämpi saumaki.
Koe sovituksia Ja moottoria äkkiä koesovitukseen kopan kera, ei kerenny ees valamista kytkinkoppaa kuvata. Vaihelaatikon päästä pittää vähä kääntää eri asentoon niin voi tehä sitte moottorinkorvakot oikeille paikoille. Tämäpäivä meni Power Truckseja ihimetellesä mutta onneksi vielä viikko lommaa jälellä niin jos sais jotaki aikaseksi. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| M: Porttaali patikka | swamber | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 29.10.2008 22:57 |
| Myydään 3.3td pätkä patikka | Rytsölä | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 23.07.2008 21:14 |
| Porttaali patikka | swamber | Maasturiprojektit | 2 | 04.06.2007 21:21 |
| M: patikka osaa | oska80 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 14 | 13.05.2006 10:52 |
| Porttaali patikka | swamber | Tekniikka & Jutustelu | 26 | 06.11.2005 14:59 |