Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.03.2010, 10:51
Epeli 6809 Epeli 6809 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.02.09
Sijainti: Kuopio
Viestit: 38
Perusasetus

MikZ kyseli mittoja hiljattain.
Tässä suuruusluokkaista tietoa asiasta.
Telan sisämitta paikallaan ollessa on 264cm.
Pyörän halkaisija on 40cm ja vetopyörän 34cm + vetohampaat.
Telien napojen väli on 45cm, vetopyörän navan ja ensimmäisen telastonpyörän navan väli on 50cm.
Vetopyörän napa on n. 22cm korkeammalla kuin telaston navat.

Siitä se Jjurvan nivel näyttää pikkuhiljaa valmistuvan.
Jännä nähdä millainen siitä lopulta tulee.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.03.2010, 13:57
MikZ:n Avatar
MikZ MikZ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.03.06
Sijainti: Lahti
Viestit: 137
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Epeli 6809 Näytä viesti
MikZ kyseli mittoja hiljattain.
Tässä suuruusluokkaista tietoa asiasta.
Telan sisämitta paikallaan ollessa on 264cm.
Pyörän halkaisija on 40cm ja vetopyörän 34cm + vetohampaat.
Telien napojen väli on 45cm, vetopyörän navan ja ensimmäisen telastonpyörän navan väli on 50cm.
Vetopyörän napa on n. 22cm korkeammalla kuin telaston navat.
Kiitoksia paljon, pääsee jatkamaan suunnittelua tarkemmin
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.04.2010, 10:31
Jjurva Jjurva ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.11.07
Sijainti: Oulu
Viestit: 383
Perusasetus

Taas pääsi hetkeksi sorvin ääreen.

Jakolaitteella reijät laipankiinnityspulteille:


Tästä kuvasta selvennee hiukan tuo rakenne


Ja kääntölaakeri kasattuna



Jos jollakin on ylimääräisenä tuommoinen kaksoisnivelellä oleva kardaani ja vielä rangen/jeepin ristikoilla niin ilmoituksia otetaan vastaan. Miton tarkemmin vielä minkälainen sen pitäisi olla ja laitan ostoilmoituksen. Pitäisi kuitenkin sopia dana20 jakolaatikon takapäähän.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.04.2010, 15:44
Jjurva Jjurva ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.11.07
Sijainti: Oulu
Viestit: 383
Perusasetus

Piti vähän hakea liikkeiden äärirajoja ja testata miten vaunujen välinen kardaani sopii pyörimään.

Tuossa kuvassa takavaunu noin 60asteen kulmassa ja vielä kardaani toimii moitteetta.


Tämmöinen siitä välikappaleesta alkaa muodostuun.


Paljonko on epeli alkuperäisen bankun kääntösäe?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 22.04.2010, 16:35
Taisto:n Avatar
Taisto Taisto ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.11.04
Sijainti: Nurmijärvi, .
Viestit: 1.003
Perusasetus

Asiallisenoloinen nivel! Hieno projekti.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.04.2010, 14:08
Epeli 6809 Epeli 6809 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.02.09
Sijainti: Kuopio
Viestit: 38
Perusasetus

Hienoa työtä Jjurva!

Eiköhän lie parempi tuo sinun nivel kuin alkuperäinen .
Alkuperäisen pankun kääntöympyrän halkaisija ulkolaidalle on n. 14 metriä.
Kääntösäde 6.8m.
Jos saat omaasi pienemmän säteen, niin aina parempi.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.05.2010, 14:11
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Varmaan kannattaa rajoittaa nivelen liikkeitä. Alkuperäisessä bv206:ssa ei ole tuota kiertoniveltä ollenkaan ruotsalainen ihmejousiteräs palkki kiertyy jonkuverran ja nostaa takavaunun pystyn jos se kaatuu. Maalit vain on palkista tippunu jos vaunu on käyny nurin, muuten sitä ei välttämättä hoksaakkaan
ja pysty keinunta on rajotettu tuolla kumityynyllä takavaunussa ja etuvaununpuolella hydraulisylinterillä (joka on aisan päällä) jossa on paineilmaa toisellapuolen mäntää joustamassa.
http://data3.primeportal.net/apc/sco...6_12_of_24.jpg
http://data3.primeportal.net/apc/sco...6_03_of_24.jpg

nyybi pätee kiitos ja anteeksi :P

ja lisää kuvia kiitos vai miten rojekti etenee
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 25.04.2012, 10:50
tst tst ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 25.04.12
Sijainti: Pohjanmaa
Viestit: 7
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Epeli 6809 Näytä viesti
MikZ kyseli mittoja hiljattain.
Tässä suuruusluokkaista tietoa asiasta.
Telan sisämitta paikallaan ollessa on 264cm.
Pyörän halkaisija on 40cm ja vetopyörän 34cm + vetohampaat.
Telien napojen väli on 45cm, vetopyörän navan ja ensimmäisen telastonpyörän navan väli on 50cm.
Vetopyörän napa on n. 22cm korkeammalla kuin telaston navat.

Siitä se Jjurvan nivel näyttää pikkuhiljaa valmistuvan.
Jännä nähdä millainen siitä lopulta tulee.
Morjensta telahärvelisteille Hieno peli tuo Epeli, itse oon vähän saman tyyppistä rakentamassa ja kiinnostais mitkä nuo mitat pankussa on vai onko samat kuin epelissä ja kuinka leveällä telat on?
Paljonko on telan pituus koneessa paikallaan maata pitkin mitattuna ja kestääkö nuo telipyörien varret kun on niin hentoisen näköset ja jos ottaa sellaisesta navan takimmaiselle pyörälle niin kestääkö metsäkärryn painoa joka nyt toistaiseksi lainataan traktorista ennenkuin ehdin telavetoisen valmistaa.
Telapaketti ehkä kaksikin pitäis vielä hakea varmaan Laurilasta, onko joku menossa hakureissulle?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 10.05.2012, 21:31
Epeli 6809 Epeli 6809 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.02.09
Sijainti: Kuopio
Viestit: 38
Perusasetus

Tuli vaihteeksi tehtyä kosteen puoleinen reissu
Teki sitten ihan mieli ottaa muutama minuutti purkkiin ja purkista youtubeen
http://www.youtube.com/watch?v=EfZZy...ature=youtu.be
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 11.05.2012, 15:23
jyrze:n Avatar
jyrze jyrze ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.06.08
Sijainti: pori
Viestit: 583
Perusasetus

Hienosti tehty video!!
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 20.05.2012, 16:58
tst tst ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 25.04.12
Sijainti: Pohjanmaa
Viestit: 7
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Epeli 6809 Näytä viesti
Tuli vaihteeksi tehtyä kosteen puoleinen reissu
Teki sitten ihan mieli ottaa muutama minuutti purkkiin ja purkista youtubeen
http://www.youtube.com/watch?v=EfZZy...ature=youtu.be
Hieno video tosiaan, eipä tulis mieleenkään millään traktorilla tuonne mennä
Mitespäin ne on nuo bankun telit alunperin, telin keskitappi pyörännapoja ylempänä vai alempana eli ns. "hiipivä".
Ja miten on telankiristys toteutettu?

http://www.offroadmachine.com/filmer...talogbv202.pdf
Olikohan tuo telankiristin sivulla 311? Aika hentoisen näköinen viritys...

Niin ja kiitokset vielä teloista Rocky86, käy ihmettelemäs härveliä ja hakemas kossupullo kun täälläpäin kuljet.

Viimeksi muokannut tst : 20.05.2012 18:33
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 08.08.2012, 11:27
Jjurva Jjurva ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.11.07
Sijainti: Oulu
Viestit: 383
Perusasetus

Päivitettäämpä tätäkin. Viime talavi meni venettä tehesä. Ja kesä sitten näin:


Ja varsinkin näin:


Mutta nyt ois saatu hydrauli ja pa-letkuja vedeltyä.


Öljysäiliö, pumppu ja orbi ym. ohjauksen hydrauliikka paikoillaan.


PA-tankki tulee oikeaan takakulmaan. Toimii tarvittaisa istuimena.


Jäähdytyskin alkaa olla valmiina. Saa nähä joutuuko laittamaan sähköflektin lisäksi ku ei mittää tuulitunnelia viiti tuohon rakennelle. No syyläri on kakskertaa isompi mitä autokäytösä on ollu.

Viimeksi muokannut Jjurva : 08.08.2012 11:30
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 08.08.2012, 11:37
Jjurva Jjurva ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.11.07
Sijainti: Oulu
Viestit: 383
Perusasetus

Hyviä ideoita miten toteuttaa hytin lämmitys?

Seuraavaksi pitäis välinivel tehä loppuun ja kasata paikoilleen. Sittempä sitä pääse jo ajamaan. Sähköt on vielä kyllä tekemettä mutta kaapeleilla kone käyntiin.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 08.08.2012, 12:55
-Jallu-:n Avatar
-Jallu- -Jallu- ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 12.10.09
Sijainti: Lapinlahti
Viestit: 682
Perusasetus

Traktori tarve liikkeissä on ainaskin semmosia universal settejä jotka sisältää kennon, letkut ja puhaltimen eikä olleet ihan älyttömän hintasiakaan tai sitten jostain purku autosta? Ja löytyyhän niitä sähkölämmitimiäkin mutta en ehkä ite laittas, mahtaavat rohmuta virtaa.

Tämmösessä ois tietysti tyyliä
http://www.oekantanen.fi/?page=produ...subcategory=56

Hieno kampe muuten tulossa sulla.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 08.08.2012, 13:17
Rompe1:n Avatar
Rompe1 Rompe1 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 04.12.08
Sijainti: Metsämaa
Viestit: 5.006
Exclamation

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jjurva Näytä viesti
Hyviä ideoita miten toteuttaa hytin lämmitys?

Seuraavaksi pitäis välinivel tehä loppuun ja kasata paikoilleen. Sittempä sitä pääse jo ajamaan. Sähköt on vielä kyllä tekemettä mutta kaapeleilla kone käyntiin.
Tosta sinne kennot: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=99080
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy
" Si vis pacem, para bellum..."
Rahalla saa, ja maasturilla pääsee...
Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!!
Mitäs tähän sanois Honda-mies???
Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa
Jokivarren VPK
www.facebook.com/junnupaloautot
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 08.08.2012, 17:23
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.776
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jjurva Näytä viesti
Hyviä ideoita miten toteuttaa hytin lämmitys?
Teit miten tahansa niin ilmanotto hytin ulkopuolelta.
= ei huurru ikkunat niin pahasti.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
mersu


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit


Sivu luotu: 20:30 (GMT +2).