![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() MikZ kyseli mittoja hiljattain. Tässä suuruusluokkaista tietoa asiasta. Telan sisämitta paikallaan ollessa on 264cm. Pyörän halkaisija on 40cm ja vetopyörän 34cm + vetohampaat. Telien napojen väli on 45cm, vetopyörän navan ja ensimmäisen telastonpyörän navan väli on 50cm. Vetopyörän napa on n. 22cm korkeammalla kuin telaston navat. Siitä se Jjurvan nivel näyttää pikkuhiljaa valmistuvan. Jännä nähdä millainen siitä lopulta tulee.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Taas pääsi hetkeksi sorvin ääreen.
Jakolaitteella reijät laipankiinnityspulteille: Tästä kuvasta selvennee hiukan tuo rakenne Ja kääntölaakeri kasattuna Jos jollakin on ylimääräisenä tuommoinen kaksoisnivelellä oleva kardaani ja vielä rangen/jeepin ristikoilla niin ilmoituksia otetaan vastaan. Miton tarkemmin vielä minkälainen sen pitäisi olla ja laitan ostoilmoituksen. Pitäisi kuitenkin sopia dana20 jakolaatikon takapäähän. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Piti vähän hakea liikkeiden äärirajoja ja testata miten vaunujen välinen kardaani sopii pyörimään.
Tuossa kuvassa takavaunu noin 60asteen kulmassa ja vielä kardaani toimii moitteetta. Tämmöinen siitä välikappaleesta alkaa muodostuun. Paljonko on epeli alkuperäisen bankun kääntösäe? |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Asiallisenoloinen nivel! Hieno projekti.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Hienoa työtä Jjurva!
Eiköhän lie parempi tuo sinun nivel kuin alkuperäinen ![]() Alkuperäisen pankun kääntöympyrän halkaisija ulkolaidalle on n. 14 metriä. Kääntösäde 6.8m. Jos saat omaasi pienemmän säteen, niin aina parempi. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Varmaan kannattaa rajoittaa nivelen liikkeitä. Alkuperäisessä bv206:ssa ei ole tuota kiertoniveltä ollenkaan ruotsalainen ihmejousiteräs palkki kiertyy jonkuverran ja nostaa takavaunun pystyn jos se kaatuu. Maalit vain on palkista tippunu jos vaunu on käyny nurin, muuten sitä ei välttämättä hoksaakkaan
![]() ja pysty keinunta on rajotettu tuolla kumityynyllä takavaunussa ja etuvaununpuolella hydraulisylinterillä (joka on aisan päällä) jossa on paineilmaa toisellapuolen mäntää joustamassa. http://data3.primeportal.net/apc/sco...6_12_of_24.jpg http://data3.primeportal.net/apc/sco...6_03_of_24.jpg nyybi pätee kiitos ja anteeksi :P ja lisää kuvia kiitos vai miten rojekti etenee |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Paljonko on telan pituus koneessa paikallaan maata pitkin mitattuna ja kestääkö nuo telipyörien varret kun on niin hentoisen näköset ja jos ottaa sellaisesta navan takimmaiselle pyörälle niin kestääkö metsäkärryn painoa joka nyt toistaiseksi lainataan traktorista ennenkuin ehdin telavetoisen valmistaa. Telapaketti ehkä kaksikin pitäis vielä hakea varmaan Laurilasta, onko joku menossa hakureissulle? |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Tuli vaihteeksi tehtyä kosteen puoleinen reissu
![]() Teki sitten ihan mieli ottaa muutama minuutti purkkiin ja purkista youtubeen http://www.youtube.com/watch?v=EfZZy...ature=youtu.be |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Hienosti tehty video!!
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Mitespäin ne on nuo bankun telit alunperin, telin keskitappi pyörännapoja ylempänä vai alempana eli ns. "hiipivä". Ja miten on telankiristys toteutettu? http://www.offroadmachine.com/filmer...talogbv202.pdf Olikohan tuo telankiristin sivulla 311? Aika hentoisen näköinen viritys... Niin ja kiitokset vielä teloista Rocky86, käy ihmettelemäs härveliä ja hakemas kossupullo kun täälläpäin kuljet. Viimeksi muokannut tst : 20.05.2012 18:33 |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Päivitettäämpä tätäkin. Viime talavi meni venettä tehesä. Ja kesä sitten näin:
Ja varsinkin näin: Mutta nyt ois saatu hydrauli ja pa-letkuja vedeltyä. Öljysäiliö, pumppu ja orbi ym. ohjauksen hydrauliikka paikoillaan. PA-tankki tulee oikeaan takakulmaan. Toimii tarvittaisa istuimena. Jäähdytyskin alkaa olla valmiina. Saa nähä joutuuko laittamaan sähköflektin lisäksi ku ei mittää tuulitunnelia viiti tuohon rakennelle. No syyläri on kakskertaa isompi mitä autokäytösä on ollu. Viimeksi muokannut Jjurva : 08.08.2012 11:30 |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Hyviä ideoita miten toteuttaa hytin lämmitys?
Seuraavaksi pitäis välinivel tehä loppuun ja kasata paikoilleen. Sittempä sitä pääse jo ajamaan. Sähköt on vielä kyllä tekemettä mutta kaapeleilla kone käyntiin. |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Traktori tarve liikkeissä on ainaskin semmosia universal settejä jotka sisältää kennon, letkut ja puhaltimen eikä olleet ihan älyttömän hintasiakaan tai sitten jostain purku autosta? Ja löytyyhän niitä sähkölämmitimiäkin mutta en ehkä ite laittas, mahtaavat rohmuta virtaa.
Tämmösessä ois tietysti tyyliä ![]() http://www.oekantanen.fi/?page=produ...subcategory=56 Hieno kampe muuten tulossa sulla. |
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy ![]() " Si vis pacem, para bellum..." Rahalla saa, ja maasturilla pääsee... ![]() Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!! Mitäs tähän sanois Honda-mies??? Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa ![]() Jokivarren VPK www.facebook.com/junnupaloautot |
#16
|
|||
|
|||
![]()
Teit miten tahansa niin ilmanotto hytin ulkopuolelta.
= ei huurru ikkunat niin pahasti. |