![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Rustailin paintilla pienen demostraation. Näitäki variaatioita on monenlaisia mut tässä yks versio. Esim: turbo tuottaa 2,5 baria. Siitä menee paine rajaventtiilille joka päästää koko ajan 1 bar hukkaportin vastapaine puolelle. Loput 1,5 menee sitten hukka portin ohjaukseen. Siinä välissä on säädettävä bleed venttiili. Jos päästät venttiilistä enemmän ilmaa harakoille, sen myöhemmin portti aukeaa. Jos väännät bleedia kiinni menee enemmän ilmaa hukkaportin ohjaukseen niin portti aukeaa aikaisemmin. Noi paineet on vedetty ihan hatusta joten niistä ei kannata välittää. Huom: siniset tuning letkut ![]() Kyllä se vielä yli 300 kaakkia noilla osilla puskee... Tsemppiä ja kärsivällisyyttä vaan.
__________________
Steady as she goes... |
|
#2
|
||||
|
||||
|
ui vitsi kiitoksia tuosta ! mulla löytyykin noi osat jo pellin alta ne on vaan vähän eri järjestyksessä !
mäpä testailen huomenna enhän mä tollasta oo tajunnukkaan koitin yks ilta ettiä miten tuota ahtopainetta kannattaa ohjata mutta näin hyvää esimerkkiä en löytänyt !
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Laita pelkkä rajapaineventtiili ahtojen ohjaukseen, bleediä ei kannata dieseliin laittaa hiipii portti auki.
Olen muuten edelleen sitä mieltä että tuo vakio pakosarja on isommissa virityksissä perseestä ja samoin on imusarja jos niitä viimmesiä heppoja haetaan. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Millä sää noi levikkeet laitoot kiinni? Niittaamalla vai jollain muulla?
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Meil on Lintassa tommonen Turbosmart. Siinä on yhdistetty bleed/rajapaine. http://projectmotorsport.com/store/p...?productid=601 Toimii mielestäni todella hyvin dieselissä. Tässä omasta mersusta videopätkä, näkyy hyvin ahtopaineen nousu tossa videolla. Hukkaportille ei ole tässä vastapaineohjausta...vielä
![]() http://www.youtube.com/watch?v=2gKir5YJQII Mesessä mynäpumppu ja samanen superi ku sulla sekä omavalmiste pakosarja. Mut niinku aikasemmin sanoin, noita variaatioita tosta ohjauksesta on paljon.
__________________
Steady as she goes... |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
oisko kellään jotain lappuja katsastusta varten noista hj60-61 eroista? |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Leimasin romun dynolapulla ja koivusen varaosaluettelon sivulla jossa oli jarrunosia. 60 ja 61 malliin samat.
__________________
"samallainen mustaromutojota kuin meillä" |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
ja sitten veedin sisä reunaan muutamilla ruuveeilla sieltä mistä sai kiinni
|
|
#10
|
||||
|
||||
pitkästä aikaa!
ollut vähän hiljais eloa koittanut töitä tehdä ja jotaki nysvätä..
eli hj:n myin ja tilalle tuli paska mersu sehän hajos samanapäivänä oikei.. no sit piti hommata auto että pääsee töissäkulkee ja pitää saada löpöpönttöösiirreltyä dodgeja kävin paljo kattelee jakun sopivaa ei tuntunut löytyvän niin fordihan se piti sitten hommaa. f250 superdyty -99 7.3 powerstroke turbo diesel, kyllä jenkki on jees ja kasissa on kaunis ääni ei voi muutasanooku on se niin makiaa niin makiaa että ![]() vähän on ollut remonttii etujarrut suodattimet ym pientä nikkarointia cps anturi vittuili nyt sain uuden ja toivottavasti kestää. pystyputket piti väsätä kun sattui olemaan ylimäärästä aikaa.. kone on ihan vakio ja 6vaihteinen zf keppiloota. sit katkes löpöpöntön liina ja tippu takalaidan päälle vakuutus ei korvannu eikä oo uutta varaa ostaa tähänhätää sit sain vähän inspiraatioo ja 2 päivää oijoin ja uutta peltii niin sai sen suunnilleen siihen muotoon mitä se on ollut ja että lukot toimii. mut onha se sen näkönen sittenkun tässä rikastuu niin paljon ois haaveita korotusta rengasta ja TEHOA !!! mutta kaikki aikanaan tästä tulee varmaankin pitkäaikaisempi projekti ja koitetaan tehdä vähän sinne päin. äiti osti sitte tuollasen -05 pajeron d1d vai mikä se on otin nyt siitäkin kuvan kaise jotenkin vielä maasturille on sukua. kiinni leikkas ilman coolerii vaparikoneesta tehty vaikka piti olla vakioturbo tyhmää päästiin huijaa nytpähän tietää.. Viimeksi muokannut tdi : 01.07.2010 16:33 |
|
#11
|
||||
|
||||
|
Komian pelin oot hommannu! Noissahan on virityspotentiaalia ihan riittämiin
ps: onko sulla lintta vielä ja myytkö siitä osia?
__________________
Steady as she goes... |
|
#12
|
||||
|
||||
|
? siis vakioturbo, vissiin tarkoitat alkuperäistä turbomoottoria om603A? Ainakin sulla pumppu on turbokoneesta, venttilikoppa on alkup. turbokoneessa erilainen; pieni pykälä öljyntäyttökorkista taaksepäin kun taas vaparissa on tasainen yläpinta koko matkan. Imusarjasta voi myös arvailla koneen alkuperää.
Lohko näyttäis tosiaan olevan imukoneesta kun ei näy öljyn paluuta tuossa 2. pytyn kohdilla lohkon alareunassa... Yleensä noista poikii kanspahvi ja vapareista kk-laakerit. Kyllä tollaset kohtuu tuoreet ameriikan avolavat on mukavia, viime syskynä kävin koeajamassa -06 250 Dodge Ramia crew cabillä, sellanen ois kyllä monikäyttönen peli!
__________________
KYM |
|
#13
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Miten tuo rajapaineventtiili jakaa paineen 1,5 ja 1 bar:n? Eikö tuo venttiili vain aukea tietyssä paineessa ja päästää sen jälkeen myös enemmän painetta lävitseen. Tuollaiseen löysin tial:n sivuilta. http://www.tialmedia.com/documents/w..._wginstall.pdf Eli tavallinen paineensäädin on laitettu venttiiliä sulkevaan porttiin. Voihan sitä varmasti lisätä rajapaineventtiilin venttiiliä avaavaan porttiin |
|
#14
|
||||
|
||||
|
Se on semmonen joka päästää 1 bar läpi ja loput ohi (onko se sit rajapaine venttiili vai mikä) Sittenhän voi käyttää vaikkaa teollisuuden ohjausventtiiliä ja ohjata ilmaa ensin hukkaportin vastapaine puolelle, kun ahdot nousee liikaa vaihtaa säädetty ohjausventtiili suunnan ja paine menee hukkaportin ohjaukseen. Siihen vielä TurboSmart väliin niin varmasti toimiva.
__________________
Steady as she goes... Viimeksi muokannut Mappe : 20.03.2010 10:45 |
|
#15
|
||||
|
||||
|
noniin terve taas ! on ollu niin pirun kiire ettei oo joutanu mitään tääl lisäilee.
eli tuore leima perjantailta ! 3 tuntia meni katsastuksessa ja korjaus kehotus tuli etummaisista korin kiinnikkeistä ja äänenvaimentimen puutteesta. päästöt oli kuulema pirun hyvät kyllä mynädiesel osaa ! ei tarvinnu yhtään syöttöjä säätää 0.83 oli ![]() jarrut oli pirunhyvät et tästä on hyvälähtee. hj:ssakin on jo 600km sisään ajoa suoritettu toimii kun onelma ! ainut eilen loppu meno kesken äkilliseen aivan mahottomaan woplaus ravistukseen oli kuskinpuolen U pultit ihan pirun löysällä ja riipukkeet.. pyörän laakereita vähän kiristin ja niihin olkatapeille koitin pumppaa rasvaa ja kaikki pallonivelet rasvasin uusiks nyt katos melkein kokonaan kyllä se vähän vielä 60 kohalla voplaa ei oo nyt varaa vaihtaa laakereita pitää sit koko etuakseli tehä uusiks ja puslat kaikki ! pistän vielä aurausta vähän harittaa ja renkaisiin kuulat niin eiköhän se sit mee tarpeeks mukavasti. erillisen laturin kanssa ollu ongelmaa 1 hihna jo soi loppuun se ei tainnu olla ihan sopiva nuille siivapyörille ja kiristys osoittautu puutteelliseks siihen tulee muutos. mut mistäpä sitä tietää ku kokeilemalla miten pelaa ja tuo tilanpuute alkaa olee jo pellin alla ja niitä kuvia ja videoita kansalle viimein on muuten vittu todella hyödyllinen se pumpun kalvolle ohjattu paineilma vittu kun kiihdyttää kolmoselta ja painaa kesken kiihdytyksen nappulan pohjaan ni johan riuhtasee koppiin liikettä siis jumalauta mikä ero hyväkun lähde lapasista ottaa samantien kierroksia todella herkästi ja noilla 33 saa suht hyvin vastapainetta kiihtyy paljon paremmin kun pikkurenkailla mutta kyllä siel on jotkut tosilöysät jouset saatiin me ton kuvanmukasella kytkennällä 1.6 baria joka on toistaseks ihan hyvä sisään ajoon mutta kirii sen kyllä paljon nopeemmin jo alhaalta asti että kyllä toi hx40 superi 12 pakopesällä tuntus toimivan todella hyvin tässä koneessa maanantaina käyn hakee jäykemmät jouset se turbo liikeen mies sanokin että ei se riitäkkään kun siihen 1.5 eli ihan normaalia kaiketikkin... tämän hetkinen kuosi on tälläinen pesun jälkeen tässä teho lapusta jostain syystä vaimentu tuon vikan koeajon äänet tuosta kun muutin .avi tiedostoks että laittakaa vähän kovemmalle jos siltä tuntii eipä siin oikee tossa oli viel niillä pikkupaine pitää ottaa sitte uutta materiaalia kun saadaan vehkeet pelaa !! VIDEO http://www.youtube.com/watch?v=nOwJsNjWM_w Viimeksi muokannut tdi : 21.03.2010 02:18 |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myydään Dodge RAM W250 4x4 Extended Cab 1992 Cummins 5,9TD | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 07.07.2008 13:34 |
| Myydään MerCruiser (Cummins) D-Tronic 4,2 L Turbodiesel vm.2003 | Unregistered | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 15.06.2008 12:50 |
| M: Dodge 2500 cummins 5.9 | Killer-Wo | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 06.03.2008 13:51 |
| m:alut japanin jaollaMYYTY | vertti | O/M/V Renkaat ja vanteet | 5 | 22.12.2007 21:53 |
| Dodge Ram 2500 4x4 -95 Cummins | O/M/V Muut | 6 | 11.08.2005 22:27 | |